Verliefd op mijn ex zijn vriend.

Hoi iedereen, ik zit met een best groot probleem. Het is sinds een week uit met mijn ex (we hadden 8 maanden iets), hij deed niet meer veel moeite voor mij en interesseerde zich nog maar heel weinig voor me. Desondanks hebben we toch gezegd dat we vrienden zouden blijven (lekker cliché maar oke). De vroegere beste vriend van mijn ex heeft mij erg geholpen de laatste tijd met het verwerken van deze break-up door me te steunen via whatsapp enzo, en aardige dingen te zeggen en erover te praten. Daardoor was het niet zo moeilijk en zwaar allemaal. Nou is het zo dat mijn ex, zijn vroegere beste vrienden eigenlijk is aan het laten stikken, hij praat nauwelijks meer met ze en leeft zal maar zeggen in z’n eigen wereldje met de hele dag gamen en op zijn laptop rotzooien enzo, ook heeft hij op zijn nieuwe school nieuwe vrienden gekregen, waar ik persoonlijk niet heel veel mee heb… Een beetje foute typjes als je het mij vraagt.
Nu komt het probleem dus, ik geloof dat ik wat gevoelens voor die ‘vroegere beste vriend’ ben aan het krijgen… We passen in elk opzicht eigenlijk heel goed bij elkaar, houden van dezelfde muziek, zelfde hobbies etc. Maar ik voel me nu echt shit, omdat ik zelf ook wel weet dat ik het eigenlijk niet kan maken om hier mee door te gaan :confused: Mijn moeder zei ook al dat ik het niet kan maken …
Iemand tips of meningen?
X

1. Je bent net een week uit een relatie van 8 maanden.
  2. Het zijn/waren beste vrienden. Wil je die vriendschap kapot maken?
  3. Je hebt het antwoord zelf al gegeven.

Ik zou nog even wachten. Kijk het aan, als jullie je over een tijdje nog zo voelen en als je ex en zijn beste vriend nog verder uit elkaar groeien vind ik het best kunnen.
En overleg het (over een tijdje) eerst nog met je ex, je hoeft geen toestemming te vragen vind ik, maar praat er wel even over.

Ik heb zelfde probleem alleen zijn ik en die beste vriend van me ex nog nooit beste vrienden geweest en ben ik al 9 maanden single. Maar kan je niet even een beetje rust geven je bent net een week vrijgezel…

dit

Ik wist niet dat andere mensen ook al konden voelen wat iemand anders voelt?

Iedereen is anders.

Ik zou gewoon even wachten en kijken hoe het verder loopt. Als de gevoelens voor hem blijven en je ex en zijn vriend verder uit elkaar groeien vind ik dat het wel moet kunnen.