Verliefd op mijn ex... help?

Hallo lezers,

Ik ga jullie niet teveel vertellen over mijzelf, gewoon omdat ik anoniem wil blijven.

Mijn verhaal:

2,5 jaar geleden was ik samen met een geweldige vent, ik had de tijd van mijn leven en alles was perfect, helaas ben ik toen terecht gekomen in een kut periode waardoor ik onze relatie beeindigd heb, hij was hier kapot van, net als ik. We zijn beide verder gegaan en hebben inmiddels ook beide andere “relaties” gehad. Maargoed, er zijn momenten dat wij elkaar steeds weer tegen komen, gelijk voel ik dan weer een klik, het verlangen naar hem, en voel ik hoe graag ik hem wil. de ééne keer zoenen we, de andere keer houd ik afstand puur uit zelfbescherming. afgelopen weekend liepen we elkaar weer tegen het lijf en je kunt het wel raden, weer was daar die verlangen, weer voelde ik pure liefde. we zijn de hele avond samen geweest en hij zocht toenadering, echter heb ik dit ook op afstand gehouden. nu hebben we 2 dagen later daarover gepraat, hij zegt dat hij me nog steeds leuk vind, en dat we op bepaalde gebieden altijd een klik zullen hebben. toen ik dit eigenlijk niet meteen beantwoorde en ook hierin afstand hield vertelde hij me dat hij alles zou willen behalve een relatie. maar ergens voel ik het gewoon, wij zijn gemaakt voor elkaar. wij horen bij elkaar. en ik weet zeker dat hij dat ook voelt. maar hij is nu ineens kortaf in zijn woorden en wimpelt mij een soort van af en verteld me dus dat die alles wil met mij behalve een relatie. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, en of hij dit nu doet zo omdat ik afstand bewaard heb, dat hem miss weer aan het verleden heeft doen denken en het niet durft ofzo? Ik zou graag jullie reacties horen en jullie mening.

Lieve groetjes

Waarom is het uitgegaan?

bij zo’n situaties vraag ik me altijd wel af:
mis je hem?
of mis je de momenten die je hebt beleefd?

ik snap wel dat hij zo doet. als jij afstandelijk doet en niet echt antwoordt op de manier die hij hoopt begrijp ik wel dat hij een soort van beschermhouding aanneemt. Waarom hou je die afstand? jij hebt het toen uitgemaakt of begrijp ik het verkeerd?

Het is voor mij na 2,5 jaar wel duidelijk dat ik hem mis, evenals onze momenten, ik heb me deze vraag zelf gesteld, en ben hier goed over na gaan denken, en ook gekeken hoe ik me voel in zijn aanwezigheid.

Ik heb indd toen de relatie verbroken, puur omdat ik aan mijzelf moest werken en er ineens zoveel gebeurde in mijn leven dat ik het allemaal even niet meer aan kon. Dit heeft mij erg veel verdriet gedaan (deze breuk). Ik houd een bepaalde afstand omdat ik niet goed weet hoe ik hiermee moet omgaan, omdat ik hem na al die tijd nog verschrikkelijk leuk vind. het voelt gewoon goed.