Verliefd op mijn dertig jaar oudere collega

Hallo allemaal,

Ik heb een account aangemaakt op Girlscene om een topic te kunnen plaatsen op dit forum. Dit wilde ik omdat ik nu anoniem mijn verhaal van me af kan schrijven en anderen het kunnen lezen. Met mijn verhaal vraag ik niet zo nodig om advies maar ben ik meer benieuwd naar de reacties.

Ik werk sinds kort bij een bedrijf en ik ben verliefd geworden op een van mijn collega’s. Dit zou op zich geen probleem hoeven te zijn behalve dat het op de werkvloer niet altijd handig is. Het ‘probleem’ is, want zo voelt het wel voor mij… dat de collega op wie ik verliefd ben geworden, dertig jaar ouder is dan dat ik ben. Behalve dat heeft hij ook een gezin. Ik ben zeker niet van plan om naar hem toe actie te ondernemen of ook maar te hopen op iets dat zou kunnen ontstaan want dat is volgens mij absoluut zinloos. Het lastige voor mij is dat ik 24/7 met hem in mijn hoofd zit en op het werk heel veel moeite doe om bij hem te zijn en me op een bepaalde manier te gedragen tegenover hem. Het sloopt me gewoon. Ik vindt hem zo onwijs sexy… zijn houding, zijn stem en hoe hij naar me kijkt. Ik zit op dit moment privé in een hele nare situatie en hij helpt mij door naar me te luisteren, me adviezen te geven en er gewoon te zijn. Hij heeft alleen zelf nog niet genoeg door hoe belangrijk hij voor mij is. Ik vind het zo moeilijk om bij hem te zijn, ik wil naar hem kijken, hem aanraken, met hem lachen en bij hem huilen. Het doet gewoon pijn om zoveel voor iemand te voelen maar daar niets mee te kunnen doen. Eigenlijk hoop ik dat dit gevoel verdwijnd aangezien ik alleen mezelf hiermee heb maar aan de andere kant vind ik het heerlijk om verliefd te zijn.

Lina

Ik zou zeggen zoek afleiding en probeer het gevoel te negeren, maar ik weet hoe lastig dat is, mij is het ook nog niet gelukt.

Misschien omdat je je op dit moment heel kwetsbaar voelt, dat je daardoor een sterkere aandrang voelt om bij hem te willen zijn (als een soort rots in de branding).
Ik denk echter dat je ook vooral aan jezelf moet denken/werken en aan de situatie waarin je je bevindt; hoe meer je op hem gaat ‘leunen’ en je hart bij hem lucht, des te meer de kans ontstaat dat je je afhankelijk gaat voelen van hem (door hem voel ik me beter - als hij er niet is voel ik me rot).

Ik zou proberen ietwat afstand te houden, mede doordat hij een gezin heeft thuis.