Verliefd op mijn beste vriend,

Hee,
Ik ben verliefd op mijn beste vriend, hij (denk ik) ook op mij, maar er is 1 probleem: hij heeft met een ander. Sinds een paar maanden. In het begin was hij heel close met haar, nu dus niet meer. Nu is hij heel close met mij. Ik weet het niet meer, misschien dat hij het uitgaat maken met haar. Ik probeer hem allang te vergeten, het lukt me gewoon niet. Hij weet ook niet dat ik hem leuk vind, durf het ook niet te zeggen omdat we beste vrienden zijn en hij al met een ander heeft en ik bang ben dat onze vriendschap kapot gaat. Wat moet ik doen, gewoon zo blijven doen of het toch vertellen of afwachten?
Kuss

Als er een ding is wat ik echt niet kan uitstaan, is dat mensen verliefd worden op hun bff. Oke, ik snap je, je doet het niet express, maar kom op. Die jongen ziet jou als een vriendin met wie hij ALLES kan delen zonder moeite en dan verwacht jij van hem iets heel anders dan vriendschap.
(JA IK HEB ERVARING EN BEN ER ERG OM GEKWETST, IK BEN 2 BESTE VRIENDEN KWIJT GERAAKT DOOR DIT, OMDAT ZE ME OPEENS LEUK VONDEN)
Ik zou het echt voor jezelf houden en proberen te vergeten. Als je het vertelt, wordt het NOOIT meer als vroeger.

kuss :'D

Als hij met een ander heeft, is hij hoogstwaarschijnlijk niet verliefd op jou.

Als ik jou was zou ik het niet proberen. Daarmee verknal je inderdaad je vriendschap! Gewoon afwachten dus. Zonde als je je beste vriend hierdoor kwijt raakt. (:

Oke ja je hebt gelijk, maar aan wat hij zegt en doet is het veel meer als vriendschap. Maar ik snap je.

Ik begrijp hoe je je voelt.
Als je stappen wil ondernemen, zou ik op z’n minst wachten hoe het met zijn relatie gaat.
Hij is niet voor niks bij dat meisje, dus waarschijnlijk heeft hij gevoelens voor haar.
Als hij dit niet heeft, zal dat snel genoeg over zijn.
Pas dan kan jij echte stappen ondernemen.
Ga goed voor jezelf na wat belangrijker voor je is.
Een goede vriend tegen wie je alles kan vertellen of een relatie met hem.
Want als je het verteld, kan die vriendschap over zijn.
(Dit hoeft overigens niet. Ik vertelde mijn bf dat ik hem leuk vond en ondanks dat hij mij niet leuk vond bleven we vrienden, omdat ik me over hem heen kon zetten. Maar dat is niet makkelijk!)

Nooit iets beginnen met een jongen die al een vriendin heeft. Dat is gewoon een absolutie no-go. Maar mocht zijn relatie inderdaad uitgaan zoals jij denkt en hij nogsteeds interesse in jou toont zou je eens wat stappen kunnen ondernemen. Ik heb ook al twee jaar een relatie met mijn voormalig beste vriend dus het is wel mogelijk.

Ik heb dit ook gehad.

Hij had een vriendin, wij waren supergoede vrienden en ik was verliefd op hem. Uiteindelijk ging het uit tussen hem en zijn vriendin en ik had weer hoop… Maar toen vond ik hem niet meer leuk.
Later vond ik hem opnieuw leuk, en wat bleek? Hij mij ook :slightly_smiling_face:
Hij is nu al een tijdje mijn vriendje.
Al mijn vriendinnen zeiden dat het heel dom was van mij, maar als je hem echt leuk vind moet je gewoon niet opgeven!
Geloof me ^^