verliefd op mijn beste vriend

girls, ik heb echt jullie raad nodig, ik ben dus verliefd op mijn beste vriend :confused:
ik weet niet of hij ook op mij is maar veel mensen vinden dat wij goed bij elkaar passen
maar ik ben bang dat als hij weet dat ik op hem ben dat het heel genant tussen ons gaat worden en dat we niet gewoon meer met elkaar zullen kunnen omgaan als hij geen gevoelens heeft voor mij.
moet ik het hem zeggen? of hou ik het best nog even stil?
greetsss …

Ik heb gister mijn beste vriend verteld dat ik meer voor hem voelde.
het was niet wederzijds, maar hij is wel superdankbaar dat ik het eerlijk zei en zei dat hij me nooit zou laten vallen :3.
Onze vriendschap is nu eigenlijk sterker, omdat we echt alles aan elkaar kunnen vertellen.
Hij deed een tijdje geleden ook de hele tijd heel flirterig, dus ik wilde even duidelijkheid.
Een vriend van me gaf mij de tip om het te zeggen, want mocht hij achteraf jou ook leuk gevonden hebben dan zul je jezelf voor eeuwig haten, en anders zit je in onzekerheid. Je kan echt kapot gaan aan onzekerheid, dus ik zou het zeggen (wel recht in zn gezicht), dan heb je tenminste duidelijkheid :wink:

Persoonlijk zou ik het niet heel direct zeggen, dat kan nogal, hoe zeg je dat, overweldigend over komen, -ik spreek uit ervaring-

Misschien kan je bijvoorbeeld door leuke dingen die je samen gaat doen kijken of het wederzijds is, meer date-achtige dingen dan vrienden dingen ofzo?

Oke goed, aan mij heb je vrij weinig, moeilijk dit.

Ik vind wat hier boven wordt gezegd, “dat je misschien een soort date met hem moet hebben”, een heel goed idee!
En als dit niet werkt dan zou ik het hem gewoon vertellen, dan weet je ten minste waar je aan toe bent. :slightly_smiling_face:

Ik zou iets leuks met hem gaan doen, als je het gevoel krijgt dat hij je wel ziet zitten zou ik het eerlijk aan hem vertellen. Eerlijkheid is wel het beste. Als je het gevoel hebt dat hij echt alleen vrienden wil zijn dan zou ik het nog even laten…
Maar als je het vertelt zou ik het niet via een briefje ofzo doen, dat kan heel raar overkomen. Het beste is om het gewoon ‘in real’ te vertellen, dan weet je meteen hoe hij reageert.