verliefd op mijn beste vriend, help!?

hee allemaal! ik weet dus bijna zeker dat ik verliefd ben op mijn beste vriend. moet ik het hem vertellen?
ik ben bang dat als ik het hem vertel, dat hij anders tegen me gaat doen.
maar als ik het niet vertel, ben ik ook weer bang dat hij er met een ander vandoor gaat…
want ik weet niet hoe hij mij ziet, hij is hiermee namelijk nooit zo open & ik weet dat hij dat niet uit zichzelf verteld…

xx

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk dat je eerst eens moet nadenken of jullie vriendschap belangrijker is dan een relatie met hem.

Kijk het nog een tijdje aan en als je de gevoelens houd, of ze worden sterker dan zou ik jet vertellen als ik jou was

jaa… ik zit precies hier mee dus al ongeveer een half jaar mee in de knoop…
ik weet echt niet wat ik moet doen.
hij is echt het perfecte vriendje… ik kan alles bij hem kwijt, is super lief & ook nog is heel knap.
ik wil hem heel graag als gewone vriend houden, maar ik vind het echt niet leuk als hij met een ander meisje iets krijgt.
soms heb ik het gevoel dat hij mij ook leuk vindt. alleen ik best vaak heb aangegeven dat het m’n beste vriend is. dat hij zich onzeker is gaan voelen hoe ik over denk… en dat zijn gevoelens afzwakken vor mij.
ik weet het echt niet meer :blush:
wel bedankt voor je reactie! </3

aww too cute. ik denk dat je het hem moet vertellen. Als je er al zo lang mee zit. Wie weet ziet hij je ook wel zitten.

Het is ingewikkeld ik weet niet hoe close jullie zijn. Misschien kun je ipv het meteen vertellen eerst polshoogte nemen door subtiel te flirten met hem en kijken hoe hij daarop reageert, misschien eens vragen of hij nog iemand op het oog heeft etc. Laatste wat je wilt is de vriendschap op het spel zetten omdat je eventjes iets meer voelde.

we zijn echt erg close. het klinkt misschien apart, maar we flirten/flowen hoe je ook wilt noemen (: nu ook best wel.
misschien dat hij het gewoon als grapje ziet, omdat we zulke goede vrienden zijn.
bedankt voor je reactie! & ik ga inderdaad eerst even uitvinden of hij iemand anders ziet.

hihi :blush: bedankt! ik zal wat met jullie advies gaan doen!

gewoon rustigaan doen, begin met hem te flirten en kijk hoe hij erop reageert.

Ik heb dit ook gehad maar dan andersom. De liefde was niet wederzijds (ik had al een vriend) en sindsdien kunnen we niet meer normaal met elkaar omgaan (ik wel met hem maar hij niet met mij)

Succes! En als de vriendschap zo close is moeten jullie dat ook kunnen voortzetten wanneer blijkt dat hij toch geen gevoelens heeft voor jou. Belangrijk is wel; zodra je het hebt gezegd gedraag je dan precies hetzelfde als daarvoor, want anders kan het juist awkward worden en dat wil je juist niet.