Verliefd op lerares

Hallo,
Ik ben al sinds groep 7 verliefd op een lerares op de basisschool,
ik zit nu in de 1e van de middelbare en het gaat maar niet over,
na school heb ik gewoon de drang om haar te zien en langs haar lokaal te fietsen (wat ook wel moet anders kom ik niet thuis ) En dat allemaal ook gewoon na school als ik ongeveer een uur thuis ben.
Ik ben 12 en zij is ergens eind 40 denk ik. Ik kan er met mijn BFF’s niet over praten want die hebben bij mij in de klas gezeten en we hebben dus van haar les gehad, ik wil het mijn ouders niet vertellen want ik ben bang dat ze gaan flippen ofzo. Ze is zo lief, op de basisschool had ik moeite met bepaalde vakken en zij heeft mij een paar weken ( een soort van ) bijles gegeven. Een paar dagen voor de zomer vakantie, droomde ik zelfs over haar en dan ongeveer deze situatie alleen toen werkte ze bij mijn ouders in de zaak en daar kwam ik en zag ik haar lopen wat heeft het in als je een paar dagen achter elkaar droomt over dezelfde persoon en ongeveer de zelfde situatie als ik zit. Ik kom nog wel eens om 15:15 bij haar langs. Maar dan nog een probleem, ze is niet getrouwd ofzo maar ze heeft een zoon die al dik volwassen is. Help me!!

Volgens mij is het inderdaad wat incognito zegt, je bent niet echt verliefd, maar je vind haar gewoon leuker/opvallender dan de rest omdat ze extra aandacht in je stak

Ja, ik wil je gevoel niet wegwuiven, maar misschien verwar je verliefdheid met erg op haar gesteld zijn? Als jullie zoveel tijd hebben doorgebracht en zij was altijd lief voor je, is het natuurlijk niet raar dat je graag bij haar wil zijn.

Ik denk dat je je fijn bij haar voelt omdat ze je zo heeft geholpen en een leuke lerares is. Je kan het er toch met vriendinnen/vrienden over hebben? Ze hebben dezelfde lerares gehad maar als ze niets doorvertellen maakt dat toch niets uit?

Ik had zoiets ook op de basisschool maar niet met een lerares, maar een meisje uit m’n klas. Ik dacht juist dat het heel normaal was dat ik altijd bij haar in de buurt wilde zijn en had heel lang niet door dat ik verliefd op haar was. Ik denk dat je goed moet nadenken of je bijvoorbeeld haar wil zoenen of niet. Dan kom je er denk ik wel achter of je verliefd bent of niet.

Ik denk dat wat iedereen hier boven zegt klopt! Zij gaf je meer aandacht en je voelde je speciaal. Daardoor mag je haar nu zo. Ik denk dat dit vanzelf over zal gaan.

Misschien hebben jullie gelijk, maar wat moet ik met die dromen?
Moet ik het haar vertellen? Mijn BFF’s mogen het van mij best weten maar ik wil wel van te voren weten wat hun reactie’s ongeveer zullen zijn. En moet ik het die lerares vertellen of wat moet ik verder doen!!

Ik zou het zelf niet vertellen. Gewoon proberen te vergeten. Als je het nu vertelt krijg je weer drama en gedoe en een uitkomst is er toch niet want die lerares zal hetzelfde zeggen als dat wij zeggen…

Ben het eens met wat Incognito zei.

Ik denk idd dat je haar gewoon heel aardig en lief vindt. Dit is volkomen normaal! Verliefd zijn gaat wel wat verder.

Oh en over die dromen. Ik heb ooit eens gehoord als je veel aan iets of iemand denkt ga je er ook over dromen. Dit hoeft dus niet te zeggen dat je verliefd op haar bent. Je kan ook over haar dromen omdat je haar gewoon ontzettend aardig vindt.
Ook zou ik het eerlijk gezegd niet vertellen… het bespaart je waarschijnlijk een hoop gedoe. Maar je moet doen wat je zelf wilt! :slightly_smiling_face: