Verliefd op iemand uit Canada....help!

Ik ben met een hele leuke jongen uit Canada in contact gekomen.
We zijn al een paar weken gezellig op msn en sinds een tijdje ‘‘bellen’’ we naar elkaar via skype. Dat zijn dan echt gesprekken van een uur en het is super gezellig.
We hebben elkaar al gezien via webcam en zien elkaar wel zitten.

Ik ben bang dat ik langzaam verliefd op hem begin te worden…

In het begin grapten we wat dat ik naar Canada kwam, zodat we elkaar konden ontmoeten, maar nu wordt het steeds serieuzer…
En ik weet dat het heel erg onrealistisch is, omdat je zo iemand nog nooit in real life gezien hebt en omdat hij heeeeeelemaal in Canada woont, maar ik kan er gewoon niks aan doen…

Als ik dit verhaal van iemand zou horen, zou ik echt zoiets hebben van: jaaa, daag? heb je een gaatje in je hoofd ofzo…
En nu heb ik het zelf…terwijl zoiets totaal NIKS voor mij is.

Hij is perfect en we kunnen zo leuk praten.
Hij heeft er zelfs al over gehad, als die klaar is met school, hij wel naar Nederland wil komen…en dat is dan echt serieus.

en nee, het is geen vieze oude vent, omdat ik hem via webcam heb gezien en gehoord :wink:

Alvast bedankt!

Misschien is het het slimste om het contact te verbreken? Anders blijven jullie nu maar praten en praten en word jij dalijk nog écht verliefd op hem ook nog.
Canada - Nederland is niet echt realistisch qua relatie, zeker niet als je zo jong bent…

Ik vind t helemaal niet raar! gewoon flink sparen, en na je studie ofzo een keertje opzoeken! misschien kan het nog wat worden

Dat heb ik dus gehad met iemand uit Engeland.
Uiteindelijk alleen maar een heleboel gedoe (verdriet, verdriet) van gekomen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurt.
Misschien moet je een weekje afstand nemen van hem ofzo, zodat je weer even helder kan nadenken en dan kijken wat je wilt.

Ik ben ook weleens verliefd geweest op iemand uit Canada maar het bracht alleen maar ellende.

(ik bleef veelste laat op, wachtte de heletijd etc. en toen vond hij ook nog iemand bij hem in de buurt haha xD Maar toen was ik 14 en kreeg ik 2 maanden een relatie met mijn huidige vriend :3)

Weet je ook of hij jou wat vindt?

Ik heb precies hetzelfde maar dan met een Engels meisje, haha. Weet niet of ze mij leuk vindt, maar ik ga sowieso naar haar toe en zij gaat me Londen laten zien.

Maar goed, als je helemaal zeker weet dat het geen enge vent is zou het een hele ervaring zijn om een keer naar Canada te gaan (heel mooi land!), ook al hebben jullie in het echt geen romantische klik of wat dan ook. Wat mij betreft is het een win win situatie om dan daarnaartoe te gaan, haha.

Ik raad het je niet aan, maar dat komt omdat ik iets dergelijks heb meegemaakt, en er veel verdriet aan over gehouden heb.

hee ,

ikheb dus precies het zelfde , alleen woont hij in belgie
maar mijn ouders laten mij noooit alleen naar belgie gaan ze vertrouwen zulke dingen niet :cry:

Ik heb zooo lang een crush op een jongen uit denemarken gehad.
ben blij dat dat over is zeg ^^

Het lullige is wel dat je niet weet of ie een vriendin, of dat hij met andere meisjes daar kloot enzo… je weet het niet.
hij zal vast zeggen van niet, dat moet je misschien wel geloven, maar ik vind het wel moeilijk. (:

ik ben hem gewoon niet meer leuk gaan vinden omdat ie ging daten xD

Ik heb eigelijk niet echt een advies…
Sorry!

hey!

Bedankt voor alle reacties :slightly_smiling_face:

We hebben het al een beetje over onze gevoelens voor elkaar gehad, en het is duidelijk dat we samen toch wel een echte klik hebben.
Hij heeft me al vaak gesmeekt of ik kan regelen om in de zomervakantie naar hem toe te komen en hij heeft het zelfs al over een uitwisselingsprogramma gehad, waarbij ik een paar maanden bij hem zou kunnen zijn, maar daar heb ik eerlijk over gezegd dat dat niet realistisch is.

Tja, ik heb een hele lange tijd een jongen uit Amerika leuk gevonden… mja, toen was ik 12/13/14 zoiets…

Maar ik vind heel vaak jongens uit het buitenland leuker dan uit Nederland.
nu vind ik iemand uit Duitsland leuk en hij mij ook. Dat is waarschijnlijk iets makkelijker dan Canada. Maar we hebben berekend, het is 6 en een halfuur met de trein xD (tochtje naar Berlijn) En misschien gaat hij dit jaar ook naar Kreta :grinning:

up!

nou weet je… het hoeft allemaal geen probleem te zijn… en als iemand het in zo’n film zou zien zou iedereen je aanmoedigen…

anyhoo, ik heb zoiets van, volg je geluk, maar zorg wel dat je jezelf niet in de nesten werkt. Je kan bijvoorbeeld idd een uitwisselingsprogramma doen, zo heb je een veilig thuis daar en zijn jullie toch samen en leren jullie elkaar wat beter kennen. Als het niet klikt dan ben je er ook achter, als het wel klikt kan je kijken wat je allemaal kan doen. (studeren in het buitenland wordt door de universiteiten enz tegenwoordig ook dik aangemoedigd).

My point is, je kan veel redenen bedenken om het niet te doen, maar je kan ook een risico nemen en je leven echt leven… (wel voorzichtig zijn he, zorg dat je ouders alles weten en vriendinnnen, niks stiekem gaan doen!)

Ik snap als je een goede klik hebt met zo een jongen uit Canada, en dat jullie goed kunnen praten enzv. Maar hoe kan je iemand vertrouwen die je via het internet hebt leren kennen…?
Ik zou zelf nooit naar Canada toe gaan… maar als hij naar Nederland wilt komen…
Ik weet trouwens niet hoe oud je bent, maar vinden je ouders het niet raar als er opeens een vreemde jongen komt?!

Daarentegen heb ik wel een vriend die naar Amerika gaat verhuizen om samen met zijn vriendin uit Miami te zijn… Maar hij is al volwassen en ze hebben elkaar al meerdere malen opgezocht.

Waarom zit hij je te smeken om langs te komen, terwijl hij ook naar jou toe kan reizen?

omdat het misschien ook leuk is voor zijn ouders om te weten wie hij leuk vind enzo. En hij kan dan wel steeds naar Nederland komen (als hij dat zou doen) maar het is ook voor hem leuker als je daar een keer naar toe gaat. (en zelf natuurlijk ook een leuke ervaring :slightly_smiling_face: )
(owke… volgensmij typde ik net iets heel vaags XD)

Maar…dat kan toch ook voor jouw ouders gelden? En voor hem zelf ook? Of ben ik nou gek :flushed:

Canada is trouwens érg duur om er naar toe te reizen…

maar hij ‘‘bood’’ toch ook aan om naar nl te komen… maar hij wilt kennelijk dat zij ook een keertje naar canada komt
en voor reisje canada kan je sparen :wink: (voordeel, je kan bij hem blijven slapen dus geen hotel kosten ^^)

[i]Je moet je wel goed realiseren dat Canada echt ver weg is voor iemand van jouw leeftijd! Het is ontzettend duur om daar te komen en denk je dat je toestemming zal krijgen van je ouders?

Misschien is hij ouder? Dan zou hij natuurlijk ook naar jou kunnen komen! Waarom wil je persé naar hem toe? Je kunt ook bijvoorbeeld met hem afspreken in Londen of Ierland ofzo, want dan zit je een beetje in het ‘midden’.

Maargoed, heb het zelf ook gehad en ik heb er uiteindelijk alleen maar verdriet aan over gehouden, maar als je hem echt leuk vindt dan moet je er voor gaan en is er vast wel iets te regelen. Waar een wil is, is een weg!

You go girl![/i]

Bedankt voor al die lieve berichtjes!

Hij wilt graag dat ik naar Canada komt, hij heeft al helemaal vertelt welke plekjes hij me graag wilt laten zien. M’n ouders mogen gewoon mee.
Hij had het er ook over dat, als hij klaar is met school (na dit jaar), hij er een jaartje tussenuit gaat en dan graag bij mij op bezoek komt.

En m’n ouders…daar ben ik nog steeds over aan het nadenken hoe ik het bij hun subtiel ga brengen…ze weten al wel dat ik vaak contact met hem heb :slightly_smiling_face:

En Canada lijkt me een prachtig land om naar toe te gaan :slightly_smiling_face: