Verliefd op iemand die bezet is

Ik heb ongeveer een halfjaar geleden een jongen kennen. Ik wist al dat hij een vriendinnetje had, op dat moment al bijna een jaar geloof ik. We hebben elkaars msn gegeven om het contact na de vakantie nog te houden, kort daarna ook heel veel gepraat en ook gebeld, maar tegelijkertijd ook best veel discussies gehad, want ik was vaak heel geirriteerd vanwege school en thuis enzo. Op een gegeven moment kregen we een heel erge ruzie, want het bleek ook dat hij me irritant vond vanwege die discussies. Dat was gelukkig opgelost, en sindsdien hebben we nog meer gebeld, gaat echt heel goed sindsdien… Maar begin juli begon ik hem ineens heel leuk te vinden, en dat is nogal een probleem aangezien hij een vriendinnetje heeft. Op dat moment had hij wel veel problemen met haar en hij vertelde er ook vaak over, stiekem hoopte ik dat ik een kans maakte, maar nu gaat het heel goed tussen hun dusja…

Ik ga echt niet hun relatie stuk maken, want ik wil dat hij ook gewoon gelukkig is nu (hij heeft niet echt een leuk leven gehad…) maar ik kan er soms nog echt om huilen omdat ik niet met hem heb, want hij is gewoon zo leuk… en ik denk dat ik alleen vrienden blijven niet ga volhouden…

Het was wel weer zo dat ik een week weg was om afstand proberen te nemen, maar hij smste dat hij moest huilen omdat hij me zo erg miste, en dat vind ik dan weer vreemd eigenlijk.

Mijn punt is dat ik het als vrienden niet volhoud, maar als ik afstand neem stuurt die dat soort dingen, en dat raakt me echt heel snel… ik kan hem ook niet vertellen dat ik hem leuk vind, want straks gaat onze vriendschap stuk? Dus ik weet niet wat ik moet…

Tsja, lastig. Je geeft zelf in ieder geval aan dat je niet achter hem aan wilt omdat hij een vriendin heeft. Dat is erg goed. Maar ook wil je geen vrienden blijven, omdat je denkt dat je dat niet volhoud en dus wil je afstand nemen. Het probleem is dan dat hij geen idee heeft waarom je in een keer afstand neemt. En als jullie echt een goede band heeft gaat hij je natuurlijk missen en zal dat ook naar je sturen. Dus als je echt graag afstand van hem wil nemen zou ik tegen hem zeggen dat je hem leuk vind, maar niet tussen hem en zijn vriendin in wil staan en daarom graag een beetje afstand wil nemen en dat je verder niet wilt dat het jullie vriendschap beïnvloed.

Ik heb precies hetzelfde, word er helemaal gek van, al heb ik nu nauwelijks contact met m :frowning_face: Maar als ik 'm zie word ik gek

dit.

niet stoken in relatie dat werkt gewoon niet

Sorry, dubbel.

Nee, ik heb ook gezegd dat ik dat niet ga doen… mijn probleem is dat ik niet weet of vertellen een goed idee is, want we zijn heel goede vrienden.

Ik zie hem trouwens in real niet zo vaak, want hij woont in brabant, en ik meer in het noorden dusja… maar ik ben bang dat het hem vertellen geen optie is, want het gaat onze vriendschap denk ik echt beïnvloeden… want een ander meisje vindt hem ook leuk, die moest hij dus afwijzen, maar hij zit daar nog steeds mee, zegt hij.

Het contact laten verwateren ben ik nu ook mee bezig, ook al gaat dat nogal moeizaam ><

ik snap dat moeilijk en dat je er mee bezig bent hoe lastig het ook is en hem blijven zien lijkt nou ook niet zo goed idee omdat je dan aan idee te wennen

Afstand nemen van die jongen.