Verliefd op iemand 5 jaar ouder?

Hey,
Ik ben 12, en word in december 13. Gisteren heb ik een jongen gekust die onlangs 17 is geworden, hij lijkt echt geen 17, eerder 14/15. Anyway, hij is heel lief en alles, sinds gisteren hebben we dan ook op snapchat en op Facebook contact gehad. Hij vroeg ‘lekkere’ foto’s waarop ik meerdere keren nee heb gezegd, ik heb mezelf altijd al beloofd om nooit zulke foto’s te sturen, zeker niet op mijn leeftijd, maar ook gewoon het feit dat ik hem maar een twee tal weken ken, en dat hij ofc ouder is … Nuja, hij vind mij leuk, ik hem ook wel, maar is het mogelijk? Ik hoor wel, op liefde staat geen leeftijd, maar toch? Hij heeft mij ook al laten weten dat hij ‘meer’ verlangt dan kussen, wat begrijpelijk is want hij is al 17 …
Iemand een idee wat te doen in deze situatie?

Ik vind het gat persoonlijk te groot, maar het is en blijft je eigen keus.
Heb je wel met hem besproken over zijn verlangen naar ‘meer dan kussen’?

Disconnected, ja dat heb ik, hij vind mij ook wel jong, hij zal mij ook nooit dwingen, maar er is geen zekerheid dat moest er ooit een relatie komen het zou werken … Dan ook nog of mijn ouders akkoord zullen zijn

Eerlijk gezegd denk ik dat hij je alleen maar wilt voor het zoenen en liever meer. Anders zou dat nooit zo specifiek zeggen en vragen naar ‘lekkere’ foto’s. Niet oké! Als je iemand écht leuk vind dan zou hij dat niet vragen. Zeker niet als je zo jong bent!

Ik zou stoppen met hem, voordat je wel dingen doet je die je niet wilt doen. Hij klinkt als een goede jongen.

Idd. Dat hij meer wil kan ik deels wel begrijpen, hij is tenslotte 17. Maar hij moet natuurlijk ook wel respect tonen en niet dingen vragen die jij niet wil doen, zeg maar. Maar dat hij om lekkere foto’s vroeg en plus het feit dat hij 17 is, denk ik niet dat het een goeie jongen is. Ik zou als ik jou was het contact verbreken…

Dit leeftijdsverschil is op jouw leeftijd gewoon echt te groot. Plus een jongen die jou om ‘lekkere foto’s’ vraagt is sowieso al niet te vertrouwen. Walgelijk idee eigenlijk een jongen van 17 die dat aan een meisje van 12 vraagt.

Ik denk eig ook dat hij je alleen wilt voor zoenen en ‘meer’ en de foto’s enzo…

Maar zolang jij niets doet waar je je niet goed bij voelt en hij echt wil wachten op “meer” tot jij er klaar voor bent, want je bent nog erg jong, lijkt het me misschien wel dat hij je echt leuk vindt…

Mag in het leeftijdsverschil topic