Verliefd op 'foute jongen'

De laatste tijd gebeuren er heel veel dingen om mij heen waar ik niet zo goed mee om weet te gaan, en 1 van die dingen is mijn ‘vriendje’

Tot 7 maanden geleden riep ik altijd het hardst dat ik geen vriendje wou, vrijgezel zijn vond ik wel prima en ik dacht dat het allemaal later wel zou komen.
En toen ontmoette ik J.

J. is anderhalf jaar jonger dan ik, heeft t perfecte uiterlijk is lief, zorgzaam en een schatje. Alleen J. heeft een verleden dat hem nog steeds achtervolgd. Hij heeft namelijk een verleden gehad van veel internaten, veel verschillende internaten, stelen, weglopen, blowen, liegen en weet ik wat nog meer. Al die tijd heb ik me er tegen verzet om hem leuk te vinden, omdat het een jongen is met veel bagage.

Maar nu zijn we al 7 maanden veder en ik heb het nog nooit zo leuk met een jongen gehad, hij is zo lief en we vullen elkaar echt aan. Totdat hij vorige week werd opgepakt en in een internaat in Groningen werd gezet (Zelf kom ik uit Gelderland) .

Hij heeft fouten gemaakt in zijn leven en hij geeft snel op, maar ik zie in hem dat hij het goed bedoeld en dat hij alles beter wil. Hij hoort niet in zo’n internaat…Alleen ik weet niet of ik naar mijn gevoel of mijn verstand moet luisteren. Hij is soms niet helemaal eerlijk en als ik zie hoe makkelijk hij liegt en bedriegt weet ik niet of ik hem kan vertrouwen.

Maar aan de andere kant is hij echt heel oprecht tegen mij, ik voel gewoon dat hij mij ook echt graag mag en dat hij eerlijk is tegen mij.

Hij geeft zo veel problemen en gezeik, en ook hier in huis zorgt hij voor gezeik, mn pa is het er namelijk totaal niet mee eens… En ik vind hem echt heel leuk, alleen weet ik niet of ik een relatie kan aangaan met iemand met zoveel problemen…

Wat denken jullie?

oeii dat is een lastige…
als je echt van m houd en jij m vertrouwd dan moet je het misschien nog even aanzien… het is logisch dat je pa er niet blij mee is want die wil natuurlijk dat zn dochter goed terechtkomt… k zou je vriend wel blijven steunen of dat nou als vriendin is of als een gewone vriendin…maar of je bij m moet blijven dat is een lastige keuze

[i]Dat is best moeilijk, ja.

Maar verliefdheid kan je niet weerhouden. Ookal is het een foute jongen of niet. Verder zou ik is goed met je pa praten, hij mag natuurlijk wel zijn mening uiten… maar ook begrijpen dat je verliefd zijn niet kan stoppen. It’s a feeling [/i]

tja, dit is iets waar elk meisje grote problemen mee zou hebben denk ik.
en ik heb hier dan ook totaal geen ervaring mee; het enige wat ik kan zeggen is’’ dat je hem moet blijven steunen, en hem moet vertrouwen zolang dat mogelijk is, als je hem nu laat vallen gaat het waarschijnlijk alleen maar slechter, je moet nu doen wat je gevoel je zegt…

Het is zo’n dubbel gevoel… want ik blijf hem ook echt steunen en ben echt gek op hem maar waarom moet ik nu weer net verliefd worden op zo’n jongen? En dit is de eerste keer dat ik dit soort gevoelens heb alleen ik weet niet wat ik ermee aan moet…

x

Over een half jaar is hij 18 en klaar met al dat gezeik. En denk wel dat ik van m ben gaan houden en echt verliefd op m ben gaan worden ondanks dat k me er tegen verzet heb. Maar zou zo’n jongen ondanks zn jeugd nog helemaal kunnen veranderen? Hij heeft thuis nooit echt liefde of een thuis gehad…

x

Ieder mens kan veranderen. Als hij spijt heeft van zijn verleden en serieuze stappen onderneemt betekent dit voor jou en hem een nieuw, mooi en school relatie. Laat hem een beter vriendenkring zoeken en dat hij afhankelijk van jou wordt. Wedden dat het dan een eitje wordt?

Fouten… iedereen maakt ze toch? de een alleen minder erg dan de ander.
tegenpolen trekken elkaar trouwens aan…
zo fout is die jongen niet.

dan is het juist goed als jij hem liefde geeft! Dan is hij daar vast alleen maar gelukkig mee.

Inderdaad, maar als hij echt de verkeerde kant op gaat, dan zou ik 'm heel snel peren. Straks word jij erbij betrokken op de een of andere manier en een crimineel vriendje is gewoon echt een don’t. Krijg je alleen maar gezeik mee.

ik zou er mee stoppen,
ik heb zelf net zon vriendje gehad, en je wordt er waarschijnlijk
zelf niet gelukkiger van… echt voor jezelf is het beter als je er mee
stopt, je kan beter nu stoppen dan over 3 jaar ofzo…

sterkte

Pff dat is een moeilijke !
Verliefdheid kan je niet tegenhouden, en uit je verhaal op te maken ben je behoorlijk verliefd.
Wat hierboven werd gezegd, het is juist goed dat je hem liefde geeft vanwege alles wat er is gebeurd, dat is ook wel zo, maar met zo’n type lijkt het mij dat je moet oppassen dat je hem niet té veel liefde geeft.
Hij kan je gaan misbruiken, als hij iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan, dat jij het voor hem goed gaat praten omdat hij in jouw ogen heel normaal en goed overkomt en omdat je verliefd op hem bent.

Kijk dat je met je ouders thuis hier over ook problemen krijgt… ja echt niet lullig bedoeld maar dat had je al een beetje kunnen verwachten…
Je mag hem niet in de steek laten, vind ik. Je zegt dat hij heel snel opgeeft. Maar jou geeft hij niet snel op. Je moet het zo zien: Jij bent zijn enige houvast.
Je moet je in hem verplaatsen, hij heeft zoooveel meegemaakt, en die dingen hebben allemaal een reden, waarschijnlijk heeft hij ook veel vrienden die hem hebben bedrogen, en hij daar gewoon mee weet om te gaan. Als ik jou was zou ik hem in deze tijd gewoon bij staan. hem helpen, MAAR altijd in je achter hoofd houden dat hij je iets kan flikken. Dus probeer die knop om te kunnen zetten, hoe moeilijk dat ook is. Hy is waarschijnlijk super tegen jou omdat hij zoveel om jou geeft. Misschien kan je het hier ook met je ouders over hebben, als je met je ouder over je problemen praat en oplossingen zoekt, dan krijgen je ouders steeds meer vertrouwen in je, en willen ze je echt helpen. Dan zullen ze met de eerste de beste oplossing komen: Uitmaken. Maar zeg dan echt wat je voelt hoe het is om bij hem te zijn en dat je hem wilt helpen maar tegelijkertijd ookk een beetje afstand wilt doen, hebben je ouders daar vast wel begrip voor…
Na ik hoop dat me verhaal een beetje duidelijk is… zoiezo heel veel succes ermee, hou je sterk

[i]er is een ding dat je moet onthoude, jij weet waarschijnlijk hoe hij echt is, ik denk dat je ook veel van vriendinnen en je ouders krijgt te horen dat het een slechte jonge is en dat je uit zn buurt moet blijven. maar die weten vaak niet hoe die jonge echt van binnen is. En elke jongen verdiend een kans bij iedereen of die nou crimineel is of junk het maaktniks uit (sorry dat ikhet ff zo grof breng)

ik zelf ben ook op foute jongens gevallen en mijn ouders vonden het ook maar niks, en vooral mijn vader niet omdat die zelf bij de politie werkt. maar hij zag na een tijdje in dt mensen kunnen veranderen en kunnen leren van hun fouten die ze gemaakt hebben. en jij kan hem juist helpen dat hij leert van zn foute, want jij staat dich bij um en jij kan met um praten.[/i]

De hele situatie blijft mar doorgaan, en het lijkt wel of zijn ouders zo weinig moeite doen om het goed te maken.
Hij heeft een voogd die ervoor moet zorgen dat alles duidelijk is en geregeld maar deze voogd heeft meer vrije dagen dan wie dan ook en is vaak niet bereikbaar of niet betrokken bij zijn verhaal.
Ik sta op het punt om voor mezelf is dingen duidelijk te maken en is een gesprek met die voogd aan te gaan.
Maar dan denk ik aan de andere kant ook van zijn dat wel mijn zaken? Moeten die ouders dat niet doen? Maar misschien als ik ermeer achter aan ga helpt het…
Wat vinden jullie, die voogd bellen of niet?