verliefd op ex van goede vriendin

ik ben hopeloos verliefd op de ex van een erg goede vriendin van me. Zou weken geleden iets met hem afspreken maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan omdat ik ruzie had met die vriendin. Ze wou niet dat ik ging wat natuurlijk begrijpelijk is maar ik vind hem echt zooo leuk Hij was ook wat met mij aan het flirten maar ik merkte dat hij wat afstand hield waarschijnlijk vanwege dat zijn ex dus een goede vriendin is van mij maar ik denk elke dag aan hem en check elke dag zn facebook ik ben gewoon zo verliefd op hem. wat moet ik nou doen? want heb niet het idee dat hij mij leuk vind want hij was het er mee eens dat we toch maar niet gingen afspreken & als hij dat wel had gewild had hij dat wel gezegd lijkt me & dat hij het jammer vind enzeu
hoe moet ik hem nou uit mijn hoofd zette? en denken jullie dat als hij ‘de ware’ is dat we wel weer contact krijgen? want we hebben nu niet de kans gehad om elkaar beter te leren kennen. we hadden alleen af en toe contact via facebook en via sms … maar sinds we hadden besloten om elkaar tog niet te zien heeft hij niks meer laten horen

De ex van een goeie/beste vriendin is verboden terrein…
Dat ze het niet wilt geeft toe dat ze hem nog leuk vind.
niet doen dus!

ze heeft t zelf uitgemaakt hoor… en ze heeft nu bijna een nieuwe vriend… ze is in ieder geval aan t scharrelen zegmaaarr

Bespreken met haar. En anders ga je een keuze moeten maken tussen haar of tussen hem.

Maar ik vraag me af of je je dat wel zou willen riskeren als je zegt dat je denkt dat hij je toch niet leuk vindt.

Op dit moment geef ik veel meer om haar… want ze is een heel erg goed vriendinnetje van me!!
Alleen ik wil dat hij de kans krijgt om mij te leren kennen en misschien ontwikkelt hij ook wel gevoelens voor mij.
Maar hoe kan ik zorgen dat hij zoveel interesse in mij krijgt dat hij weer contact met mij zoekt? want we zouden elkaar dus zien… maar das niet doorgegaan

1 topic is genoeg hoor

Als je meer geeft om haar en hij niet duidelijk te kennen geeft dat hij je nu al leuk vindt, zou ik in jouw plaats het contact met hem verbreken.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel het juiste om te doen.

Anders kan je gewoon aan je vriendin vragen waarom ze niet wilt dat je hem beter leert kennen. Als ze zelf al met een andere jongen bezig is, is dat een beetje vreemd. Tenzij ze echt moeite heeft om over hem te geraken of omdat ze denkt dat hij slecht zou zijn voor je.

ik vind het best wel not done
ik zou het echt niet leuk vinden als een vriendin van mij iets met me ex zou beginnen ook al vind ik hem niet meer leuk.
en aangezien je vriendin dat ook al heeft aangegeven zou ik hem gewoon uit je hoofd zetten

ik heb wat gehad met de ex van mn beste vriendin… dat was echt de meest slechte keuze van mijn leven, die jongen bleek helemaal niet zo heel leuk te zijn, en mn vriendschap heeft daardoor echt een enorme deuk opgelopen. nu, na 3 jaar, is het wel weer beter, maar we kunnen nog steeds niet normaal over die jongen praten.

Dat is echt een no-go, hoe leuk hij ook is!

uit je hoofd zetten!
als het een echte vriendschap is dan laat je niet een jongen tussen jullie inkomen, ookal is het de ex van je vriedin.

eerlijk gezegd vind ik dat er nogal aan liggen wie het uit heeft gemaakt. als hij dat heeft gedaan, kan je dat gewoon echt niet maken vind ik. maar als zij dat heeft gedaan vind ik dat eerlijk gezegd iets anders, dan vind ik de ‘je komt niet aan de ex van je beste vriendin’-regel een beetje overdreven. als zij het uit heeft gemaakt heeft ze dat om een reden gedaan en met de gedachte in haar hoofd dat hij weer een ander kan krijgen. tja, het kan een beetje pijnlijk zijn, maar ik vind dat ze het je dan wel moet gunnen.