Verliefd op (ex)leraar

Hoi, ik zit met een probleempje. Ik ben namelijk al 2 jaar verliefd op mijn leraar.
Ik zit nu niet meer bij hem op school maar ben aan het studeren maar ga nog wel is langs mijn oude school om hem te kunnen zien.

Ik zou hem eigenlijk graag een mailtje willen sturen om te vragen of hij een keertje wilt afspreken.
Vinden jullie dat dit kan?

en oja even wat details: Ik ben 22 en hij is 38. Hij heeft geen vriendin en geen kinderen. We hadden op school altijd leuk contact met elkaar en lachten vaak om elkaar. Ook heeft hij gezegd dat hij mij mooi vind. Daarom wil ik deze poging wagen.

Ik vind het leeftijdsverschil te groot, maar als dat jou niet uitmaakt, dan neem je toch gewoon contact met hem op?

Ja, ik bedoelde meer of je dat wel kan vragen aangezien hij eerst mijn leraar was…

ik weet niet of het verstandig is, ivm zijn leeftijd idd, maar ligt eraan of hij duidelijke tekenen gaf dat hij wel interesse had. Hoe weet je dat hij nog single is?

Je kan het vragen, hij is tenslotte nu niet meer je leraar. Ik zou het zelf niet doen, jullie zitten allebei in een heel andere levensfase.

Ik zou het doen.

Je kan het altijd proberen. Zelf zou ik het vanwege het leeftijdsverschil nooit doen, maar als ik een leraar zou hebben die maximaal 8 jaar ouders was dan dat ik ben? Ja, dan zou ik het zeker proberen!
Dus mijn advies: Als het leeftijdsverschil je niet in de weg zit moet je het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Toen ik bij hem op school zat vertelde hij dat hij nog single was, nu weet ik dat idd niet meer 100% zeker.

Hij is 38 maar lijkt in de 20… hij heeft een erg jong gezicht en is klein (1.70) ik zie ook aan hem helemaal niet dat hij al 38 is ook door zijn gedrag. Leerlingen die hem voor het eerst zien denken ook dat hij een leerling is. Vandaar dat ik met het leeftijdsverschil niet zit.

Waar ik dus wel over zit te twijfelen is of hij ook wel interesse in mij heeft. Hij doet wel super aardig tegen me en geeft me altijd complimentjes over hoe ik er uit zie en lachen om elkaar maar weet niet of hij gewoon alleen aardig doet. Ben bang dat ik heel erg voor schut sta. Maar ik wil het toch heel graag weten want idd niet geschoten is altijd mis…

Ik zou het gewoon doen, als hij ondertussen geen vrijgezel meer is/ niet geïnteresseerd is, hoef je hem nooit meer te zien. Dat scheelt ook al, toch?

Dat is idd zo … hmm dan ga ik maar even moed verzamelen

ik zou het niet durven, maar toch zeker doen!

Ik zou ook gewoon een poging wagen! Ben nu ook wel heel benieuwd wat hij gaat antwoorden. Hou je ons up to date?

Ik ga ipv een mailtje sturen toch maar langs om het te vragen. (eind van de week)

denk dat ik eerst zal vragen of hij een vriendin heeft :flushed:

Ik zal jullie op de hoogte houden :flushed:

@Naomi
Spannend! Ik zou persoonlijk denk ik een berichtje sturen, en vragen of het hem wat lijkt om binnenkort bij te praten met een drankje. Dan zie je wel toch? Misschien wordt het niks, nou, dan weet je dat ook weer.
Als je langsgaat om hem te vragen is het wel meteen een ‘date’, haha, want onschuldig bijpraten zou in feite ook meteen dan kunnen :slightly_smiling_face: Maar ik denk dat jij het beste kunt inschatten wat beter is!

Veel succes! Hou je ons op de hoogte? :slightly_smiling_face:

@Dissonance
Idd ik zat hier heel erg over te twijfelen. Als ik langsga zitten we natuurlijk ook weer in de ‘school’ sfeer en heeft hij misschien eerder de neiging om zich professioneel te gedragen. En natuurlijk moeten er ook geen andere leerlingen en leraren bij zijn…
Maar ik dacht, ik ga langs om te vragen om een persoonlijk gesprekje en verzin iets, vraag daarna of hij een partner heeft en dan kan ik hem dus daarna vragen om af te spreken… of desnoods daarna in een mail vragen.

Denk dat het toch wel handiger is om te weten of hij echt nog single is :flushed:

Maar jou idee vind ik eigenlijk ook wel goed hmmm wat is dit lastig haha