verliefd op een vriend

een dik jaar geleden heb ik met een vriend gekust hij was verliefd op mij maar toen was ik eigenlijk helemaal niet verliefd op hem (ik was nog niet over mijn ex heen) maar nu ik over mijn ex heen ben krijg ik gevoelens voor hem (we hebben dezelfde humor, we kunnen uren praten, we begrijpen elkaar,…) het domme is dat hij nu een vriendin heeft ik weet dat het nog niet lang aan is maar ik vind dat je niet tussen relaties komt maar ik vind het zo dom dat hij mij leuk vond en nu ik hem ook leuk vind hij iemand heeft.

eigenlijk was mijn vraag of nog iemand dit heeft meegemaakt en wat kan je dan het beste doen met je gevoelens ? (want ik ben niet snel verliefd maar 2 keer geweest en toen had ik er een relatie mee) ik voel me er echt slecht door dus alle hulp is welkom

misschien moet ik ook erbij vertellen we zijn al 10 jaar vrienden en we kennen elkaar dus door en door en hem negeren is echt geen optie daarvoor is hij een te goede vriend :confused:

ik heb ongeveer hetzelfde, maarja ik zit dus ook met het probleem dat ik niet tussen relaties kom.
dus ik kan je ook niet helpen, sorry
maar dan weetje iniedergeval dat je niet de enige bent :slightly_smiling_face:

ik had het zelfde maar hij woonde ook ver weg dus ik heb hem gewoon wel voor een poosje negeert en nu zijn we gewone vrienden maar ik denk dat je gewoon tegen jezelf moet zeggen dat je blij mag zijn dat je zo`n goede vriend hebt en hem heb gunnen dat hij een vriendin heeft?

okee dat is echt slecht advies, sorrie$

toch bedankt het is al leuk dat ik weet dat ik niet de enige ben :slightly_smiling_face:

eigenlijk is dat het beste wat ik kan doen maar ja het is en blijft frustrerend
toch bedankt

graag gedaan & succes er toch nog mee (:

dat is inderdaad heel erg…
ik zou het voor me houden, laat misschien signalen zien dat je hem leuk vind (niet te opvallend!). misschien ziet hij dat toch in dat jij een geschiktere vriendin bent ^^)
en zou het niet zo kunnen zijn dat hij die vriendin nu heeft om jou stiekem jaloers te maken?
oke, sorry, maar alles wat ik zeg klinkt best bitchie… :flushed:
zie het maar als een upje (:

ja ik hou het voor mij en misschien moet ik wel signalen uitsturen maar ik wil niet tussen een relatie komen het beste zou zijn dat zei iets vreselijk doet :stuck_out_tongue: en hij weer single is maarja dat gaat wss niet gebeuren
haha valt wel mee
maar alvast bedankt !! :grinning:
btw : dat van jaloers zijn past niet zo bij zijn karakter ^^ dus die kans is wel heel erg klein

Rustig wachten totdat die relatie over is en kijk dan of je hem nog steeds leuk vind!

ja ik weet het maar het is frustrerend :slightly_smiling_face:
maar dankje

Lieve schat! Ga ervoor… Heb ongeveer hetzelfde gehad en ben nu al 4,5 jaar gelukkig met hem…

^aan de ene kant wil ik dat ook zeggen maar vind het lastig.
Je zou het kunnen proberen want aan de ene kant denk ik,
áls hij jou leuker vind maar met dat meisje samen is omdat hij denkt dat het met jou toch niets kan worden, dan is dat fout, ook tegenover dat meisje!
En als je het verteld en hij zegt dat hij niets met je wilt, dan heb je er toch niets mee kapot gemaakt? Zolang je hem dan niet lastig gaat vallen ofzo, maar dat zie ik je denk ik ook niet doen.

Je kan toch wel iets meer met hem om gaan? Ik bedoel, dat is nog niet meteen stoken.

je moet echt geen signalen sturen, dan is gewoon stoken in iemands relatie.

Dat is gemeen gewoon …

lijkt me wel de gemakkelijkste oplossing en ben heel blij voor je maar dat vind ik niet eerlijk tegenover dat meisje

ja maar wil hem zeker niet kwijt als vriend :confused: en dan hou ik het liever voor me want ik heb hem liever als vriend en me rot voelen
dan dat hij ineens niet meer met zou mogen omgaan van zijn vriendin ofzo :confused:

ik ga veel met hem om hoor gewoon heel vriendschappelijk :slightly_smiling_face:

In dat geval gewoon niets zeggen en rustig wachten totdat hun relatie over is,
zoals ik al eerder zei. Hoewel dat wel heel moeilijk is, je kunt het altijd nog anders doen :slightly_smiling_face:

Ik maak dit altijd andersom mee.
Als ik een jongen wil, willen die mij op dat moment meestal niet. En als ik allang over die persoon heen ben, willen ze me ineens wel

Maarja, geen idee. Ik denk gewoon afwachten totdat et uit is? En ondertussen een beetje verder rondkijken?