Verliefd op een vriend, hoe pak ik het aan..?

Volgens mij ben ik verliefd… op een goede vriend van mij.
Als ik zie dat hij een snapchat stuurt of me appt, ga ik altijd meteen kijken terwijl ik dat bij anderen niet doe.
Nu is dus het probleem dat hij best wel een goede vriend is van mij en ik dus niet echt het gevoel heeft dat hij mij nou zo leuk vind.

Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, ik ben bang dat als ik het hem vertel ofzo en het is niet wederzijds dat het nogal awkward wordt tussen ons.

Misschien kan je een beetje proberen te flirten en kijken hoe hij daarop reageert?

Ik denk dat je het beter gewoon kunt vertellen als je het 100 procent zeker weet. Jongens vatten subtiele hints vaak toch niet op en dan loop jij je best te doen terwijl hij het waarschijnlijk niet eens door heeft. Mannen hebben duidelijkheid nodig.

Hij heeft altijd veel meiden om hem heen en hij doet tegen mij gewoon hetzelfde als tegen al die andere meisjes. In ieder geval niks waaruit blijkt dat hij me ook leuk vind…

Gewoon subtiel flirten, peilen of hij op dit moment iemand leuk vind, afspreken met zijn 2en en zo. Dan zie je vanzelf wel hoe hij doet en wat hij van je vind.

Vanmiddag is er wat gebeurd en ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
We waren tegelijk uit en hij fietste een stukje met mij en een paar vriendinnen mee. Hij vraagt altijd aan mij; wordt je nooit gek van je zelf? En dan niet op een botte manier, maar gewoon als een grapje. En ik antwoorde als grapje stommerd. En toen zei hij: Zal ik eens wat aardigs zeggen. Je bent een heel aardig meisje. Maar ik weet nou niet echt of hij het serieus bedoelde of ook als grapje. Daarna zei hij nog dat hij mijn snaps altijd heel grappig vind.
Maar het volgende moment is hij dan totaal niet meer bezig met mij…