Verliefd op een volwassen man

Ok, ik heb heel lang getwijfeld of ik dit zou posten, maar ik moet mijn verhaal toch echt even kwijt.

Als ik een paar maanden geleden een gelijk soort verhaal als dit zou hebben gelezen, zou ik echt gedacht hebben van: ‘Komop, stel je niet zo aan. Volgens mij kan het nooit zo erg zijn…’ Toch heb ik het nu zelf en weet ik precies hoe anderen zich gevoeld moeten hebben…

Ik ben voor het eerst écht verliefd. De hele dag moet ik aan hem denken, fantaseer ik over hoe we samen kunnen zijn en wil ik hem zo vaak mogelijk zien. Als ik hem zie voel ik zo’n sprongetje van binnen en is mijn hele dag weer goed. Het probleem is alleen: het is geen jongen van mijn eigen leeftijd, maar een volwassen man. Een leraar om precies te zijn. Top.

Nu is het niet zo dat het een ontzettend oude man is, maar toch is het leeftijdsverschil tussen een 17-jarige en iemand van in de dertig best wel groot. Daarnaast is hij gewoon getrouwd en tja, het blijft een leraar. Ik weet gewoon dat het niks kan worden, maar toch blijf ik die verliefdheid voelen. Ook is het niet de standaard ‘mooie’ man. Hij is vrij klein, ietsjes mollig en draagt een rechthoekige bril, maar toch vind ik hem aantrekkelijk. Hij heeft hele mooie ogen en daarnaast is hij heel direct en grappig, maar ook ontzettend lief en betrokken. Als ik les van hem heb wil ik gewoon graag naar school, in de pauzes ga ik staan waar de leraren langs lopen richting de lerarenkamer en ook loop ik het liefst even om, langs zijn lokaal, in de hoop hem toch nog eens extra te kunnen zien. Ik heb dit nog nooit bij welk mannelijk vorm van leven dan ook gehad. Nu is het bijna vakantie en ik kijk er niet eens naar uit om 7 weken van school weg te zijn, dat heb ik nog nooit gehad. Ik voel me best slecht om het feit dat ik me zó door mijn gevoelens beïnvloed laat worden. Eigenlijk hoop ik erop dat ik in de vakantie zo’n leuke jongen tegen het lijf loop, dat dit over is en ik hem weer gewoon enkel als een leraar kan zien.

Nu vraag ik me af of hier meiden zijn die dit ook hebben meegemaakt. Het kan met een leraar te maken hebben, maar ook met gevoelens voor andere volwassenen. Op dit moment heb ik namelijk het gevoel dat ik de enige ben die zich zo voelt.

Nee, sorry. Nog nooit meegemaakt. Sterkte ermee!

Hahahaha. Nee, zo heb ik me nog nooit gevoeld. Je kunt hem overigens beter uit je hoofd zetten. :wink:

Ik heb het nooit mee gemaakt. Maar ik denk ook dat het beter is om hem uit je hoofd te zetten. Die man heeft een vrouw en is waarschijnlijk niet geïnteresseerd in zo’n jonge meisjes, daarnaast is hij leraar dus mocht hij wel geïnteresseerd zijn en hij doet er wat mee kan hij zijn baan kwijt raken. Ik weet dat het moeilijk is om iemand uit je hoofd te zetten, maar het is de enige oplossing.

Ik heb dat nooit gehad, maar het lijkt me wel heel vervelend. Goed dat je zelf realiseert dat het niks kan worden. Ik zou proberen jezelf ervan te weerhouden dat extra rondje langs zijn lokaal te lopen, als je dat blijft doen stopt het namelijk niet zomaar. En over die vakantie, probeer niet aan hem te denken maar aan de leuke dingen die je allemaal gaat doen, het feit dat je vrije tijd hebt, etc.
Je moet er namelijk uiteindelijk toch overheen komen, ondanks dat het niet makkelijk is.

Precies, probeer er niet te veel aan te denken en zoek inderdaad leuke afleiding. Ja het is moeilijk, vooral als je voor het eerst echt verliefd bent, maar ik neem aan dat je zelf ook in ziet dat het nooit iets zou kunnen worden.

Ik heb het nooit meegemaakt, maar het lijkt mij ook heel naar. Je bent in ieder geval al zo ver dat je je realiseert dat dit geen toekomst heeft. Probeer het van je af te zetten, met name in de vakantie. Juist dan hoef je hem niet te zien en heb je tijd om hem uit je hoofd te zetten. Althans, het te proberen. Stel je open voor andere jongens, ook al wil je dat misschien niet. Je zult zien dat het vanzelf overgaat.

Ik ben 15 en val op jongens/mannen tussen de 22 en de 27 meestal, ook enorm praktisch. Ik kan je niet echt helpen denk ik, want ik weet het zelf ook niet helemaal. Bij mij is het verschil iets kleiner en zijn ze niet getrouwd en hebben ze wel interesse, wat het wel anders maakt. Ik ben er daarom nog niet helemaal van overtuigd dat ik ze uit m’n hoofd moet zetten, ik wacht tot ik wat ouder ben en kijk dan wel hoe het loopt.

Ik snap een beetje hoe je je voelt, ik ben zelf 16 en ben in een week ontzettend verliefd geworden op een jongen van 24. Ik zie hem nooit en hij is afstandelijk op what’sapp. In het begin na die ene week zei hij dus dat ie me leuk vond en zo ben ik hem ook leuk gaan vinden maar hij is ervan afgestapt en ik ben alleen verder verliefd geworden zegmaar. Elke dag fiets ik langs zijn werk in de hoop hem even te zien en ik kan aan niks anders denken dan hem en het is zo ontzettend vervelend…
Succes! Ik probeer mezelf ook te laten inzien dat het toch niks word maar het lukt me niet :frowning_face:

Zelfde meemakend op dit moment, maar ‘‘hij’’ is niet getrouwd dus kan je ook niet echt helpen…

Ik herken mezelf hier heel erg in. Ik was ook verliefd op een leraar, hij was zelfs iets in de 40, gescheiden en twee kinderen. Als ik hem zag voelde ik een sprongetje in me maag en ik wilde graag bij hem zijn, dus liep ik expres langs zijn lokaal. Hij keek ook heel veel naar mij en heel de klas merkte dat op. In het begin was het wel leuk, maar later begon ik me toch ongemakkelijk te voelen. Nu zit ik op een andere school en ben ik gelukkig op een jongen van mijn leeftijd. Je moet hem gewoon vergeten want het gaat niets worden, zoek iemand van je eigen leeftijd :] .

Ik zou hem vergeten als ik jouw was. als hij niet getrouwd was kon je het nog proberen. maar probeer iemand te zoeken van jouw leeftijd

Ik heb hetzelfde gehad. Ik ben 19, hij 38… dusja, nogal een verschil…
Maarja, ik ben eerlijk tegen hem geweest, hij ook tegen mij.
En het is inderdaad moeilijk, maar probeer hem toch te vergeten. Ik weet hoe ontzettend moeilijk het is, het heeft mij ook een half jaar geduurd.

Ik vind het niet raar dat je verliefd wordt op een oudere man, maar omdat hij getrouwd is, is mijn advies: probeer hem te vergeten. Dat zeg ik nu wel heel makkelijk, maar het zal je wel lukken. In de vakantie word je sowieso minder met hem geconfronteerd en je kan genoeg leuke dingen doen die voor afleiding zorgen.

Hem proberen te vergeten is het beste! Gelukkig hoef je die leraar in de vakantie een lange tijd niet te zien, dat helpt al, zorg voor zo veel mogelijk afleiding. Sommige mannen zijn nou eenmaal onbereikbaar, en een 20 jaar oudere, getrouwde leraar valt zeker in die categorie. Ongetwijfeld zal het niet gemakkelijk zijn om je gevoelens te verwerken, dat is de keerzijde van de liefde, maar je komt er wel doorheen, geloof me. Heel veel sterkte! :sob::muscle:

Het zou anders zijn als hij niet getrouwd was. Het is moeilijk, maar ga gewoon door. Ik ben ook ooit verliefd geweest op een volwassen man, maar het kan heel slecht uitpakken. Nog zal ik niet snel voor een jongen van 17 vallen, maar er zijn ook mannen van in de twintig :wink: . Een betere leeftijd als je het mij vraagt. Het is denk ik naar mijn mening niet de leeftijd die uitmaakt, maar het feit dat hij getrouwd is. Ga verder, ga uit en leer andere mannen kennen. Sterkte, het komt goed. Neem dat van me aan.

Misschien dat je dit antwoord al verwacht had, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Zet hem uit je hoofd. Het feit dat hij te oud is, nemen we voor lief. Er zijn ergere gevallen, dus dit is zo gek nog niet. Al komen er nogal wat problemen bij kijken door het feit dat jullie vrienden ook heel erg in leeftijd verschillen en je dus bijna niets samen kunt doen. Het feit dat hij getrouwd is, is het grootste probleem. Ook al zie ik het niet als een probleem, want er is niets. Er is niets tussen jou en hem. Hij is jouw leraar, jij bent zijn leerling.
Jij bent jong en ook al val je niet op mensen van jouw leeftijd ga op zoek naar een andere nog leukere jongen als de leraar. Bedenk je allemaal dingen als: hij had het broertje van me vader of moeder kunnen zijn of iets dergelijks.

Ik ben ook iemand die houdt van leuke volwassen mannen en ik ben zelf ook 17. Maar 24 jaar is een max. want dan heb je op sociaal vlak ook wat meer dat je samen kunt doen met vrienden etc. Je hoeft geen grens te trekken als je eigenlijk op wat oudere mannen valt, maar zodra je weet dat die bezet zijn is het een no-go. Je bent een vrouw, dat kun je die andere vrouw toch niet aandoen? :wink:

Leeftijd zegt niks!!!
Maar als je viel op een jongen van jou leeftijd, en hij had verkering. Had je het ook uit je hoofd moeten zetten… Hij is getrouwd, dus dan ook!!

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal :slightly_smiling_face: Er is niets tussen ons en ik weet ook dat het nooit iets zal worden, maar hem zomaar uit m’n hoofd zetten zal niet vanzelf gaan. Ik ga het in ieder geval proberen, er zijn namelijk genoeg leuke jongens van mijn eigen leeftijd beschikbaar :wink: