verliefd op een oudere jongen

Hoi
Ik ben 14 en ben verliefd op een jongen van 19, ik vind hem echt leuk en moet de hele dag aan hem denken, maar hij is 5 jaar ouder. Ik weet zeker dat mn ouders helemaal gek zouden worden en ik weet niet wat ik moet doen. Hij geeft best veel hints dat ie me misschien leuk vind maar soms denk ik echt van, nee wat haal ik in mn hoofd. Iemand advies?

Ik zou het niet doen. Jullie zitten allebei in een andere fase van het leven. 5 jaar klinkt misschien niet veel en als je 21 bent en je vriend 26 is ook een totaal ander verhaal. Je bent dan beide volwassen, waarschijnlijk studerende, of al klaar.
Hij gaat studeren of studeert al. Hij is volwassen, jij bent nog een kind/tiener/puber en pas over 4 jaar volwassen, Je zit denk ik ook nog maar in de tweede van de middelbare school.

Ik zou het ook niet doen. Zoals hierboven al gezegd, jullie zitten allebei in een andere fase. Hij studeert waarschijnlijk en jij zit op de middelbare school. Hij wil misschien ook wel meer dan jij. En vind die jongen jou ook leuk? Want het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zelf helemaal niet met zo’n ‘jong’ iemand wil… Als jullie ouder zijn, zit het leeftijdsverschil minder in de weg en lijkt het ook niet meer zo raar. En er zijn vast nog genoeg andere leuke jongens van jou eigen leeftijd :wink:

Hoi

Als jij verlieft op hem bent en hij geeft je seintjes en er zijn geen andere problemen dan zou ik hem seintjes teruggeven zodat hij de eerste echte stap richting jou kan zetten. Ik denk dat leeftijd vrij weinig uitmaakt als het om echte liefde gaat en als jullie elkaar beide gaan respecteren en elkaar de tijd geven komt de tijd dat jullie alle tijd voor elkaar hebben vanzelf wel. Kortom je hebt niets te verliezen en niet geschoten is altijd mis

Ik vind een leeftijdsverschil van 5 jaar opzich niet heel veel echter zitten jullie op dit moment in hele andere levensfase en dat maakt het wel lastig. Uiteindelijk moet je doen waar je je zelf goed bij voelt maar denk persoonlijk dat jullie levens momenteel te verschillend zijn om echt een relatie te kunnen hebben…

Heb het zelf ook (gehad) dus ik snap het wel.
Praten jullie veel? Dan kun je eventueel hints gaan geven.
Door te praten kom je erachter wat je nou echt van hem vindt en hij van jou.
Bedenk gewoon dat praten gewoon praten is, niets meer. Vind je hem toch niet leuk of wil je toch niets, dan kun je er gewoon mee stoppen. En je ouders… mochten jullie wat krijgen dan kun je daar dan over piekeren, richt je eerst maar eens op of het wel wat zou kunnen worden.

Dat hij ouder is wil niet zeggen dat er geen kans is, maar besef je wel dat jullie inderdaad in verschillende fases zitten.

maar…Praten kan geen kwaad, toch?