Verliefd op een oudere jongen

Ik zal de jongen waar het over gaat maar B noemen… B is 21, zelf ben ik 16 dat betekend dus dat er tussen ons 5 jaar verschilt. Iets minder zelfs, omdat ik eerder jarig ben dan hem, maarja… Ik kwam hem tegen tijdens het uitgaan 2 weken geleden. We kenden elkaar al wel omdat hij 3 jaar geleden een relatie heeft gehad met iemand die ik erg goed ken. B liep heel de avond achter me aan, waar ik was, was hij ook! Ik vond het wel grappig, dus ik glimlachte af en toe naar hem en gaf hem een knipoog. Meer dan dat, behalve het praatje of ik ‘een vuurtje voor hem had’ is het niet geweest.

De volgende dag begon die mijn foto’s te liken op instagram. Dat vond ik echt hilarisch dus voor de grap like ik er een paar terug, de dag erna ging dit verder maar nu ook op facebook. Ik kreeg een berichtje van hem via messenger: “Wow jij bent gegroeid! Ik herkende je amper afgelopen zaterdag!”

Maar nu zijn we dus al 2 weken aan het appen, de ene keer leest die mn bericht en dan reageert die pas erg laat, of hij reageert heel snel. Hij maakt flirterige opmerkingen naar me zoals: Hij stuurt een foto van zijn nieuwe kleren bijvoorbeeld, waarop ik zeg: Leuk ja! en dan zegt hij: Dankje! Of bedoel je mij? of de kleren? :flushed: Of: Ik: ik ben moeee. Hij: ik ook, lig al lekker in bed, je mag er wel bij?

Hij stuurt foto’s van wat die aan het doen is, noemt me popje, stuurt allerlei hartjes emotie’s maar hij kan ook ontzettend laat reageren of het lezen en dan na een uur pas een bericht terug sturen…

Ik weet dus echt niet wat ik met hem aan moet? Ben ik te jong voor hem? Ziet hij me zitten of niet? HELP want ik begin hem nu toch wel leuk te vinden!

Niemand? :frowning_face:

ik denk dat
a. hij je wel ziet zitten
b. je dan blijkbaar niet te jong voor hem bent

maar kan ook
c. Hij speelt met je omdat je juist nog jong voor hem bent en makkelijke prooi ofzo

er is maar een manier om er achter te komen. Afspreken met hem? hem beter leren kennen? idk

Ik zou een beetje uitkijken met hem, misschien denkt hij wel dat je makkelijk bent omdat je jong bent. Maar dat is een aanname, misschien is het wel een leuke jongen.

Wat betreft dat reageren, mensen zitten niet altijd aan hun telefoon geplakt :wink: Dat betekent niet dat ze niet geintresseerd zijn.

Mensen zitten nou eenmaal niet 24/7 aan hun telefoon geplakt dus zullen niet binnen vijf seconde reageren. Misschien is hij wel aan het werk op zo’n moment en checkt hij alleen zijn berichten even, maar heeft hij geen tijd om te reageren?

Hij kan oprecht geïnteresseerd in je zijn geraakt en je echt leuk te vinden, sommige oudere jongens vinden een jonger meisje namelijk echt geen probleem. Gewoon even aankijken hoe het gaat lopen en geen dingen doen die je niet wilt.

Dat van het reageren zegt niks, maar dat popje en die opmerkingen laten zien dat hij interesse heeft. Misschien oprecht, misschien omdat je zo jong bent. Ik zou een keertje afspreken en dan merk je het vanzelf wel.

^ Ik snap dat hij niet gekleeft zit aan zijn telefoon. Maar hoe ga ik dat aan hem vragen? Zin om eens af te spreken? Ik ben bang voor afwijzing!

Ik heb niet heel erg het idee dat hij denkt dat ik een makkelijke prooi ben, ik bedoel ik start niet het gesprek, reageer ten opzichte van hem vrij normaal en ben stuur alleen een Xje of een hartje als hij dat doet. Ik probeer juist een beetje hard to get te spelen…

Je kunt het hem inderdaad gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis toch? En als hij aangeeft dat niet te willen, is er toch nog geen man overboord, het is niet iets raars om te vragen aan een jongen die je erg leuk vind in mijn ogen. (:

Succes, houd je ons wel op de hoogte?

Dan ga ik hem het maar vragen als hij vanmiddag of vanavond het gesprek nog is begint haha! Ik hou jullie zeker op de hoogte! :slightly_smiling_face:

Jij kunt natuurlijk ook het gesprek beginnen, of doe je dat liever niet?

Liever niet… Ik doe het wel is, maar heb liever dat hij begint te praten. Dan heb ik meer het idee dat het van zijn kant komt, en dan kom ik niet over als een hopeloze 16 jarige haha!

Misschien moet je vragen aan hem of dit iets serieus is of niet…

Ik vind het een beetje klinken alsof je een makkelijk slachtoffer bent, omdat hij niet altijd even geinteresseerd lijkt en een beetje seksueel getint.

Aan de andere kant kan hij je ook gewoon leuk vinden en gewoon bagger zijn in communiceren met een meisje.

Ik zou gewoon een keertje afspreken, wat drinken of zo, zodat je hem beter leert kennen. Ik vind het nogal veel leeftijdsverschil maar ach, hoe ouder je word, hoe minder dat uitmaakt, toch? :slightly_smiling_face: Succes!

^ Waarom is het nou weer seksueel getint? Omdat hij vraagt of hij bij haar in bed wil? Vind het echt wel meevallen en zelfs eerder een soort van grappig.

^ Helemaal mee eens!

Wauw bedankt voor deze super goede adviezen en lieve reacties! xxx