Verliefd op een jongere jongen, help?!

Hee lieve meiden,

Ik heb een probleempje, of nouja, zo voelt het! Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!!
Afgelopen week heb ik een jongen leren kennen (ik had hem al wel eerder gezien, maar nu pas echt leren kennen) en heb zo veel lol met hem gehad. We konden samen lachen om de domste dingen en hadden humor die niemand snapte.
Nu heb ik het gevoel dat ik verliefd op hem ben, maar ik zit met een probleempje erbij.
Hij is begin dit jaar 15 geworden en ik word binnenkort 19. Een leeftijdsverschil van 3,5 jaar. Zo voelde het tijdens die tijd dat we samen waren helemaal niet, hij leek veel volwassener als ik met hem aan het praten en lachen was. En nu weet ik het niet zo goed meer…
Heeft iemand ervaring of goed advies? :flushed:

Heel veel liefs!

Ik denk dat het tegenvalt omdat hij op een heel ander niveau zit dan dat jij zit. Vooral in zijn ontwikkelING, omdat jongens altijd minder ver zijn over het algemeen. Maar als het een leuke jongen is waarom niet? Proberen kan altijd toch :slightly_smiling_face:

wat ik me dan altijd afvraag.
Als je het leuk hebt met iemand wil dat niet altijd meteen betekenen dat deze persoon het zelfde gevoel deelt als jij (dus qua ‘nu heb ik het gevoel dat ik verliefd ben’)
Misschien vind ie jou niet eens op diezelfde manier leuk?
Dus is heel je probleem niet eens nodig omdat hij niet hetzelfde gevoel deelt.

Het zal misschien op dit moment niet zo’n probleem zijn maar denk dat de discussies en ruzie’s die jullie zullen krijgen voornamelijk zullen zijn omdat hij inderdaad niet op hetzelfde niveau zit als dat jij zit…

Dat weet ik, misschien is het ook wel gewoon vriendschap vanaf zijn kant. Heb wel het gevoel dat het vanaf zijn kant ook wel een beetje zo is, in hoe hij doet en keek enzo!
Maar ik wil wel weten hoe ik er zelf in sta. En ik wil het niet onnodig tegen hem zeggen, dan zou ik alleen maar vriendschap verpesten…
En ik vind er niks mis mee om erover na te denken!

ik persoonlijk vind het niks. de leeftijd zelf maakt me niet uit maar je merkt het verschil in doen en laten wel degelijk, maar hey het is jou keuze wat je ermee doet, als het goed voelt houdt niemand je tegen en je gevoel als het goed is ook niet. dan daarbij sta je er niet vast in, is het niks dan is het niks. :slightly_smiling_face:

Ik heb een vriendin (19) en een vriend (16) die ook al een hele tijd samen zijn wat heel goed gaat. Maar dat is bij iedereen een ander verhaal natuurlijk.

Je kan het altijd proberen, mijn moeder en dr vriend schelen iets van 2 jaar. Jouwe is wel iets meer, maar ik zou het proberen…

Proberen kan altijd, ik ben het inmiddels gewend om een jonger iemand te hebben… Sommige zijn volwassen voor hun leeftijd in tegenstelling tot hun leeftijdsgenootjes…

Ik ben zelf inmiddels 20 en heb gescharreld met iemand van 16 wat uiteindelijk niet echt goed liep omdat hij toch nog iets te puberig was, maar nu scharrel ik een beetje met iemand van 17 bijna 18 en die is heel anders vergeleken met die andere jongen omdat hij niet echt een jeugd heeft gehad en dus op vroege leeftijd al volwassen moest worden en voor zichzelf moest zorgen…

Het verschilt per persoon hoe het leeftijdsverschil uitwerkt en bij mij gaat het meestal wel prima!

Ik vind niet echt dat een leeftijdsverschil van 3 jaar veel is, maar 15 jaar vind ik echt wel heel jong. Maar als jij je er goed bij voelt, kan je het altijd proberen.

Gewoon er voor gaan als het goed voelt.

Ik ben 23 (ik word in november 24) en mijn vriend is in april 21 geworden. We schelen dus 2,5 jaar. Ondanks dit verschil zitten we wel op één lijn. Als het voor jullie beiden goed voelt, dan doet het leeftijdsverschil er niet toe.

ik word over een paar dagen 20 en mijn vriend is in januari 18 geworden, we schelen 1.5 jaar. Eigenlijk niet zoveel vergeleken met jou, maar toch zat ik er in het begin ook mee. Maar hij gedraagt zich ouder, soms zelfs volwassener dan ik xD

En ik zie mezelf echt samen oud worden met hem. Het enige probleem zijn zijn vrienden een beetje die niet snappen dat ie liever bij zijn vriendin is dan bij hun om dronken te worden. (dan komen ze aan met Bro’s before Ho’s … :pensive: ).

Ik vind het verschil aanzienlijk, zeker gezien jullie leeftijden. Als je beiden eenmaal 20 jaar of ouder bent, maakt het veel minder uit. Maar aan de andere kant: waarom zou je je tegen laten houden? Als hij volwassen genoeg is voor zijn leeftijd.

Ik had een vriendin en die had ook een jongere vriend daar zat ongeveer 2 jaar verschil tussen maar zij zei ook dat er super veel verschil zit in niveau. Jij denkt misschien al over je toekomst na en als je zelf denkt toen je 15 was toen was je er helemaal nog niet mee bezig.
Ik denk dat het niet gaat werken maar dat ligt natuurlijk ook aan jezelf en aan hoe hij is.
In ieder geval zal ik er goed over na denken.

Als je hem echt heel leuk vind kun je het altijd proberen he. Misschien zijn er wel totaal andere redenen waarom het niet kan werken. Persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik nooit een vriend heb gewild die jonger is dan ik :stuck_out_tongue:

even over het geval van dat ie in een ander niveau zit:

Mijn vriend denkt uit zichzelf al over een toekomst van ons samen, misschien komt dat omdat ie mij heeft en ik er veel over nadenk, maar ondanks dat ie jonger is en jongens sowieso al zich jonger gedragen hoeft het niet persé zo te zijn.