verliefd op een goede vriend

Ik ben nu sinds 2 maanden verlieft op een vriend van mij geworden. Sinds dit jaar zijn we steeds betere vrienden geworden en ik weet dus ook niet of wat ik nu voel moet doorzetten. Voor mij idee maken we steeds vaker en langer oogcontact, maar het kan ook zijn dat hij dat bij meerdere meisjes doet en dat hij gewoon zo is. Dat ik verliefd op hem was geworden heb ik 2 maanden verborgen gehouden voor mijn vriendin omdat ik niet wou dat iemand het wist. Gister heb ik het der verteld omdat zij zei dat ze ook gevoelens voor hem had dus toen had ik geen andere keus. Ze reageerde geschrokt en vraagt nu op zo n manier zodat ik geen andere keus heb dat ik geen gevoelens meer voor hem moet hebben, terwijl ik dat stiekem wel wil. Het andere probleem is wel dat ik haar niet wil kwijtraken, maar wil mijn vriend waar ik op verliefd ben ook niet opgeven. We hebben een paar dagen geleden ge appt en vond dat heel erg fijn, maar op internet lees je je gesprekken altijd anders dan ze het typen en bedoelen. Ik weet dus niet goed wat hij voor mij voelt en ik wil mijn vriendin ook niet kwijt. En ik weet dat er mensen gaan reageren dat het dan geen goede vriendin is maar dat is het wel en ik hou heel veel van haar.

Mijn vraag is nu wat moet ik doen en hoe kan ik het het beste aanpakken?

Ik denk dat het toch het beste is om er niets mee te doen. Anders zal je waarschijnlijk je vriendin wel kwijtraken. Kijk, ik weet natuurlijk niet hoe goed jij met hem en met haar bevriend bent, maar dit is mijn advies in ieder geval.

Ik zou een keer gewoon met die vriend af gaan spreken, misschien heeft hij gevoelens voor haar en dan moet je het gewoon laten gaan, maar als hij gevoelens voor jou heeft kan die vriendin van jou moeilijk zeggen dat jij het moet laten gaan. Daardoor wordt hij niet ineens verliefd op haar ofzo.
Uiteindelijk zou je toch moeten doen waar je zelf je het beste bij voelt!
Succes!x

Ik weet dat hij niet op haar is want daar hebben we het vaak over gehad