Verliefd op een compleet onbekende

Hoi!
Hier is waarschijnlijk al een ander topic voor, maar ik heb dringend hulp nodig want ik ben radeloos.
Het zit zo: Ik ben verliefd op een jongen die ik totaal niet ken, ik weet niet eens zijn naam. Hij zit bij mij op school, maar in een ander jaar. Ik heb hem altijd al behoorlijk knap gevonden maar nu begin ik gevoelens voor hem te krijgen, en dat terwijl ik nog nooit met hem gepraat heb. Het enige dat ik van hem weet is dat hij rond een bepaalde tijd in een bepaald lokaal zit, dat is dus niet veel.
In de pauzes staat hij altijd op een vaste plek, samen met zijn vrienden, en ik zit dan altijd in de buurt van hem. Het is mijn vriendinnen en mezelf opgevallen dat ik constant naar hem aan het staren ben, en ik denk dat het zijn vrienden ook begint op te vallen. We hebben heel soms nogal ongemakkelijk oogcontact, maar dan kijkt een van ons weer snel weg.
Ik zou hem heel graag willen aanspreken, maar ik ben zo ongeveer de meest verlegen persoon op aarde dus ik durf dat niet echt. Al een paar keer heb ik op het punt gestaan om hem aan te spreken, maar dan bedacht ik me steeds dat ik geen flauw idee had waarmee ik hem aan moest spreken. Het lijkt me namelijk nogal raar om aangesproken te worden door iemand die je totaal niet kent.

Mijn uiteindelijke vraag is nu: Zal ik hem aanspreken? Zo ja, waarmee zal ik hem aanspreken? Of zal ik er eerst proberen achter te komen hoe hij heet?
Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen, want ik vind hem echt heel leuk!

Groetjes,
Eva.

weet je zeker dat je hem echt leuk vind of alleen knap? hoewel je nog nooit met hem gepraat hebt is dat wel een beetje raar. niet dat dat niet kan. Jongens kunnen na drie seconden beslissen of ze wat met je willen of niet. anders spreek je hem gewoon aan “per ongeluk” verdiep je in de dingen die hij doet en in zijn vrienden. zo kom je erachter of je hem wel leuk vind of niet.

Ik weet 100% zeker dat ik hem echt leuk vind, ik heb dit nog nooit voor iemand gevoeld. :flushed:
Bedankt voor je tip, ik zal wel een keer ‘‘per ongeluk’’ tegen hem aan lopen. :wink:

succes en dan gewoon een praatje maken :wink:

je kan ook rondvragen bij jouw of zijn vrienden.