verliefd op een collega

Hallo allemaal,

Ik zit hier al een behoorlijke tijd mee en ik kan het maar niet vergeten. misschien dat ik er toch eens wat mee moet doen. graag zou ik wat advies willen…

Sinds 1 april werk ik ergens (ik ga niet teveel in detail treden ivm herkenning). Hiervoor heb ik bij hetzelfde bedrijf stage gelopen en heb ik inmiddels mijn diploma gehaald. Bij dat bedrijf is een collega die ik vanaf het allereerste begin al zie zitten. Eerst heb ik het wat genegeerd en weggestopt omdat ik maar een stagiair was, en dat lukte behoorlijk. Maar nu ben ik al een tijdje een gelijkwaardige collega en komen die gevoelens allemaal weer terug. Het is niet te stoppen zeg maar. Hij is 27 jaar en ik ben 21 jaar. Als we samen moeten werken, zitten we een beetje te flirten hier en daar. Zo hebben we afgelopen donderdag wat lopen grappen over relaties op het werk en hebben we elkaar beter leren kennen op persoonlijk vlak.

Nu twijfel ik heel erg over wat ik moet doen. Hier mee door gaan en een beetje onschuldig flirten? Zien waar het schip strand? Of tegen hem zeggen dat ik hem leuk vind? Ik vind dit zo verwarrend want als hij mij totaal niet ziet zitten word het super awkward.

Morgenmiddag werk ik weer met hem. Ik denk veel aan hem (te veel) en ik droom er ook over. zucht.

Ik zou voordat je hem verteld dat je hem leuk vind even kijken wat hij van jou vind inderdaad. Anders wordt het misschien ongemakkelijk. Misschien een idee om wat met hem buiten je werk af te spreken. (Heel subtiel vragen). Of inderdaad lekker flirten en hier en daar wat hints laten vallen zodat hij het vanzelf merkt. Succes!

ik heb geprobeerd om wat meer hints te laten vallen… maar dat valt ook niet altijd mee. en hem vragen om iets te doen dat vind ik wel spannend. ik had het gister bijna gevraagd toen we het over weekendplannen hadden maar ik durfde het niet… en stiekem hoop ik ook gewoon dat hij mij gaat vragen

Dit inderdaad
Xjess

Ik zou wachten tot hij jou mee vraagt dan weet je gelijk dat hij je op die manier ziet zitten. Tot die tijd lekker blijven flirten/praten/beter leren kennen.

Dit vind ik een goed idee. Maar dan denk ik weer bij mezelf: wat nou als hij een van die types is die het niet durft te vragen of wat nou als mijn signalen niet aankomen. Maar toch bedankt, ik ga dat proberen. :slightly_smiling_face:

Hey! Wat fijn eigenlijk dat je iemand écht leuk vindt zeg! Ook niet altijd makkelijk want een collega is natuurlijk even een ander verhaal… Maar wat iedereen hierboven al zegt, ik zou het ook even aankijken. Als het goed is moet zoiets vanzelf opbloeien. Misschien vindt hij het ook gewoon moeilijk… Als jullie elkaar echt leuk vinden, komt het allemaal vanzelf! Ik zou zeggen, lekker genieten van die leuke (wat flirterige) gesprekken en geef het wat tijd!