Verliefd op een ander..?

Hoi Allemaal,
Ik denk dat ik dit meer schrijf om mijn verhaal een beetje kwijt te kunnen, m’n vriendinnen zijn nogal moeilijk in dit soort dingen zeg maar…
Ik heb al bijna 3 jaar een hele lieve, leuke, knappe vriend. Ik ben helemaal gelukkig met hem en we hebben al plannen om samen te gaan wonen.
Echter zit ik met een probleem. Er zijn een aantal jongens (meer mannen inmiddels) die ik meer dan leuk vind. (2 om precies te zijn). En ja, om het nog meer awkward te maken zitten ze ook nog eens bij mij op school… En ja! Ze vinden mij ook leuk (een heeft zelfs de liefde aan mij verklaard) En ja! Ze hebben ook nog eens allebei een vriendin… En ja! Ze kennen elkaar ook nog!

Een hele awkward situatie dus voor ons allemaal. Maar goed, ik heb niet met ze gezoend hoor. (Dat gaat me dan gelijk weer iets te ver). Ik zit alleen met het probleem dat ze alle 2 zo ontzettend in m’n hoofd zitten… En als ik met ze praat heb ik ook echt een ontzettend verliefd gevoel… Ik word er gewoon helemaal gek van! Het blijft ook constant in mijn hoofd zitten, ook als ik bij mijn vriend ben…

Nu wil ik mijn vriend niet kwetsen, en al helemaal niet vreemdgaan… We zijn namelijk altijd zo eerlijk tegen elkaar en vertellen elkaar echt ALLES… Maar ik denk dat ik dit toch beter voor mezelf kan houden… Of moet ik het hem toch maar vertellen?

-

Dat denk ik dus ook… dankje!

Hoe lang heb je dit al? Dat verliefde gevoel?
Ik heb namelijk iets soortgelijks meegemaakt. Het gaat waarschijnlijk vanzelf over, en als je zeker weet dat je nog van je vriend houdt en hem nog leuk vindt moet je voor hem gaan. ‘Ik wil hem niet kwetsen’ is echter een tweede; je moet doen wat jíj wilt.
Daarbij; die jongens hebben nog een vriendin. Dat maakt hen ook redelijk onbereikbaar.

Mijn vriend zag dat er iets aan me was en ik wilde het hem niet vertellen. Toen ging het gevoel over en drie weken later heb ik het hem alsnog verteld, omdat hij verschrikkelijk ermee zat dat ik het niet wilde vertellen. Hij vond het niet eens erg op dat moment(zei hij) maar ik merk nu wel aan hele kleine dingetjes dat hij beseft dat het niet vanzelfsprekend is dat hij mij heeft. Hij zei laatst heel zachtjes dat hij een beetje bang is. Het heeft wel effect gehad, maar het heeft ons vooral sterker gemaakt!

Houd in je hoofd: het gras is niet altijd groener aan de overkant.
Als jij gelukkig bent met je vriend, alles is goed en je hebt nog gevoelens voor hem… concentreer je op dat gevoel!
Ga samen leuke dingen doen, een weekendje weg, even iets om je relatie weer op te peppen.
En vergeet je schoolgenoten! Zij hebben al een vriendin en ondanks dat een van hen de liefde aan je heeft verklaard, bekent niet dat jij zijn nummer 1 bent. (jongens zijn raar)

Succes!

ik weet niet maar als die ene jongen een vriendin
heeft en hij heeft gezegd dat hij jou leuk vind valt
hij al af … hij gaat vast wel vreemd.

het is natuurlijk jou keuze! maar ga goed na of je
ze wel echt leuk vind…

Ze geeft aan dat je je vriend niet wilt kwetsen of vreemd wilt gaan… maar dat betekent dat je dus niet bij hem wilt blijven? Want op dit moment komt het op me over dat de relatie waar je nu in zit niet helemaal goed zit. Je kunt ervoor kiezen die relatie te stoppen en uit te zoeken of je die andere twee wel echt leuk vind OF je kunt die twee jongens gewoon laten staan en je richten op je relatie en te kijken of die nog te redden is.

Sowieso vind ik dat je je vriend niet moet verlaten omdat er iets ‘beters’ op je pad komt. Zo werkt het allemaal niet. Je moet het alleen uitmaken als de liefde echt over is. Is dat niet zo dan moet je die andere jongens gewoon laten vallen want anders geef je je huidige relatie geen eerlijke kans. En ja, dan bedoel ik echt laten vallen dus ook niet mee afspreken om vriendschappelijke redenen. Als er zo’n spanning heerst is dat niet gezond voor je huidige relatie.

Ik weet dat de meeste meiden van mening zijn dat als je op iemand anders verliefd wordt, dat je niet meer bij je vriend moet blijven, maar dat zie ik anders. Zoenen gaat je te ver , dus ik denk dat je gewoon een beetje verliefd bent op de spanning die de jongens je bezorgen, dan op de jongens zelf. Wat héél normaal is als je een lange relatie hebt. Hou dit gewoon voor jezelf, het kan gebeuren…En daarom hou je nog niet minder van je vriendje!

Ik vind dat je het beter voor jezelf kunt houden. Je maakt je vriend er alleen maar onzeker mee. En misschien maak je zo jullie relatie ook wel stuk. Je moet die jongens gewoon vergeten. Want er zal toch nooit iets tussen jullie gebeuren. Jij hebt een vriend en zij hebben ook allebei een relatie!

Blijf bij je huidige vriendje!!! :slightly_smiling_face: