verliefd op een ander?

[i]Hee!
Ik zit nu al een tijdje met een probleem, ik heb nu 7 maanden een vriendje en als we samen zijn is het helemaal geweldig, ik kan goed met hem praten en lachen en het zit goed tussen ons. Alleen is hij niet enorm stoer ofzo, en heeft hij ook zn mindere kanten en is bovendien een half jaar jonger dan me, maar ik hou wel veel van hem. denk ik.
Want sinds een tijdje heb ik een andere jongen leren kennen, die een jaar ouders is en echt helemaal mijn type is (mijn vriendje is iemand waar ik normaal nooit op zou vallen), ik kijk er echt naar uit om weer met hem te kunnen praten en ik kan echt goed met m praten en ik weet dat hij mij leuk vind, dat heeft hij ook gezegt, maar ik heb natuurlijk een vriendje.
Het was echt nooit mn bedoeling om iemand anders leuk te vinden, maar ik begin steeds meer te twijfelen…
wat ik moet doen, en of ik gewoon bij mn vriendje moet blijven of niet
ik kijk het sowieso nog een paar weken aan, maar stel je voor dat ik bij het uitgaan of iets opeens vreemdga met deze jongen en dan kwets ik mn vriendje heel erg, maar ik kan het ook niet zomaar uit gaan maken! ik weet het gewoon echt niet meer…

heeft een van jullie dit ook weleens meegemaakt en wat heb je toen gedaan?? of wat denk je dat ik moet doen??[/i]

Moeilijk.
Als je huidige vriendje niet je type is en je twijfelt, kan je niet van hem houden.
Je moet nu een keuze maken vind ik.
Of: je blijft bij je huidige vriendje en gaat voor de relatie. Doe leuke dingen samen, werk eraan van beide kanten.
Of: Maak het uit en neem de gok dat de andere jongen idd zo leuk is als je nu vindt.

Hoe moeilijk het ook is, als je echt verliefd bent op die andere jongen heeft het ook niet echt zin meer om te vechten voor je relatie. Als je echt stapelgek bent op je vriendje, zou ik die andere jongen vergeten. De vraag is: Ben je echt zo verliefd op die jongen dat je je relatie met die andere cutie ervoor wilt opgeven ?

bedankt! ik vind het zo moeilijk, ik ga denk het denk ik zeker nog even aankijken, of ik deze andere jongen wel echt zo enorm leuk vind inderdaad. Maar ik zou nooit vreemd kunnen gaan, dat kan ik echt niet doen, dus als ik hem echt zo leuk vind maak ik het zeker eerst uit. Maar voor nu weet ik het dus nog echt niet …

Ook is het probleem nog dat mijn vriendje, ik en die andere jongen allemaal op dezelfde school zitten… ze kennen elkaar alleen niet.

Ik zou het nog even aan kijken. Vind je die jongen wel echt zo leuk? Is het misschien niet de aandacht van die andere jongen die het leuk maakt? En de spanning van iets ‘nieuws’? Denk er dus goed over na! Ik weet hoe moeilijk het is… :S

ik zou het uitmaken, het klopt toch niet dat je iemand anders leuker vind dan je vriendje, dan lieg je jezelf maar ook je vriendje voor.

ik denk dat als je echt heel veel van je vriendje zou houden, je geen behoefte zou hebben om met een andere jongen te praten.

Is het misschien niet zo dat je die andere jongen heel erg interessant vindt gewoon omdat het anders is, spannender omdat het iets heel anders is dan je huidige vriendje ? Je bent niet voor niets ooit verliefd geworden op hem toch ? :slightly_smiling_face:

Haha jahoor!
Ik praat dagelijks met jongens, nu moet ik wel heeel weinig van m’n vriend houden.

Nee, ik zou het echt nog een tijdje aankijken. Als die crush minder wordt is dat een goed teken en was het misschien een fase, even een verzetje o.i.d. Denk je echt dat die jongen beter bij je past? Ken je hem wel goed genoeg om dat te kunnen weten? Als je serieuze twijfels hebt over je huidige vriend is het beter om ermee te stoppen, maar wees wel echt zeker dat dit niet zomaar een fling is die voorbijgaat.

/

^ Daar heb je een punt, maar dan moet je dus wel weten of love echt love is, zowel bij de één als bij de ander.

Ik zou het even aankijken eerst. Ik heb in een zelfde situatie gezeten en ik heb het toen uitgemaakt met mijn vriendje omdat ik een andere jongen leuk vond en hij mij ook. Dat ging uiteindelijk helemaal nergens over, maar daarmee had ik wel mijn relatie van bijna 2 jaar verpest… Ik heb daar achteraf heel veel spijt van gehad. Daarom zou ik eerst bij jezelf nagaan wat je precies voelt voordat je misschien een keuze maakt waar je later spijt van krijgt.