Verliefd op een ander

Heyhey,

ik zit ergens heel erg mee. Je kan het denk ik al lezen aan de titel.
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar verkering. Het ging echt super goed, nooit ruzie, voor mij was hij de ware en ik voor hem.
Tot een paar weken geleden. Ik ging een week weg met school en de eerste dagen voelde ik me niet goed daar, ik kende namelijk helemaal niemand.
Totdat een jongen mij zag huilen en mij overal bij betrok. We zijn die week superclose geweest en nu nog zijn we op school altijd samen.
In die week voelde ik al iets voor hem, maar ik dacht dat het kwam doordat ik mijn vriend zo miste en omdat die jongen zo lief voor me was geweest.
Maar het wordt steeds erger. Ik probeer het te verdringen, maar ik kan niet niet meer negeren dat ik echt verliefd ben nu. En hij op mij. We hebben er over gepraat en besloten vrienden te blijven, maar of dat lukt…

Weten jullie wat ik nu moet doen? Mijn vriend houdt zoveel van mij, en ik van hem, denk ik… Die ander is er natuurlijk nu tussengekomen…
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?

Xx Mirjam

same here. ik heb het uitgemaakt, je moet jezelf & hem niet voor de gek houden.
ik snap dat je nog steeds van je vriend houdt, doe ik ook. maar als de verliefdheid over is, werkt het gewoon niet meer.

sterkte meis.

moeilijke situatie…
ik wou dat ik verliefd was…

Wat een nare situatie!
maar ik denk dat je het beste eerlijk tegen je vriend kan zijn en het uitmaken met hem. Het is niet fair tegenover hem als jij eigenlijk iemand anders leuk vind en niet zeker bent van de liefde voor je vriend.
ik zou dan niet meteen verkering nemen met die ander, maar eerst zeker zijn voor wie je nou het meest voelt. Het kan zijn dat je je vriend gaat missen en hem terug wilt; je merkt pas wat je liefhebt, als je het niet meer hebt.
als je naar een tijd nogsteeds zeker bent van de gevoelens voor die andere jongen, kan je daar een relatie mee beginnen.
ik zou dit alleen niet te snel doen, brengt namelijk nogal een slechte reputatie mee…

hopelijk heb je hier wat aan!
liefs

@janneke1710: misschien is dat het beste ja… maar me vriend denkt dat ik nog steeds heel erg verliefd op hem ben en dat ik met hem door wil… Het zal zown klap voor hem worden…
@liefdeheerstbeest: hehe, is niet altijd leuk

@ann1ek: ja is idd eerlijker voor hem… maar ik weet dus niet wat ik wil. Verliefdheid overheerst alles, dus ik weet niet meer wat ik voor mijn vriend voel.
Maar miss kan ik tegen hem zeggen dat ik tijd nodig heb.

thnx voor jullie reacties btw !

@ Mirjam
mijn vriendje zag het ook niet aankomen, na 11 maanden heb ik het uitgemaakt. tis nu een week geleden & ik heb er zelf nog steeds moeite mee, vooral omdat zijn tante vrijdag is overleden na een lange strijd tegen kanker. maar ik weet dat dit het beste is.

wil je alles wat je met je vriend hebt opgeven voor die ander? ik bedoel, als je weet dat je echt gelukkig met die ander kan worden moet je dat misschien vooral doen. maar wie weet is het over 2 weken opeens over, dan heb je alleen maar spijt dat je het uitgemaakt hebt

Ja idd, het kan ook zo weer over gaan.
En mijn vriend is echt geweldig. Te mooi om waar te zijn gewoon. Wat wij hebben is bijzonder. En die ander zie ik nu natuurlijk alleen nog door een roze bril.
Maar ik kan alleen nog maar aan die ander denken, hoe hard ik t ook probeer te verdringen.

Jeetje, wat lastig.
Ik zou voorlopig even vrienden blijven met die ander, en echt uitvinden wat je voor hem voelt. Het zou zonden zijn als je je vriend opgeeft en er later toch achter komt dat die ander niet zo leuk is als je dacht…

Ja, maar verliefdheid blijft niet altijd he…
En wat heb je nog als het over is?
Ik probeer je niet over te halen om bij je vriend te blijven hoor, maar je moet wel nadenken of het het waard is.

tsja dan is het beste om het uit te maken , want zo hou je jezelf & je vriend voor de gek.

@MEMORIES: ja dat is wat iik ga doen denk ik. Het uitvogelen wat het nou precies is en wat ik wil, voordat ik stappen onderneem. Dank je voor je advies :slightly_smiling_face:
@PERRYx: ja dat denk ik ook de hele tijd. Is het het waard? Maar ook: is het eerlijk voor hem? Gaat onze relatie hierdoor niet juist achteruit?

sterkte ermee, ik hoop dat je uiteindelijk voor jezelf de juiste beslissing maakt, ik kan er geen advies over geven over wie je moet kiezen, maar denk er goed over na en neem alles mee. :slightly_smiling_face:
Ik zou het denk ik wel laten weten aan je vriend, dat je twijfelt over je gevoelens. Dan komt het later niet als een grote klap, en is hij ook niet totaal verrast als je het uiteindelijk toch uitmaakt.

Ik kan me zo herkennen in jouw verhaal…

Ik ben dus niet de enige =o
Ik wou dat ik wist wat ik moest doen…
Necabor, wat heb jij gedaan of zit je er nog middenin?

Hm, lastige situatie. Ik heb hetzelfde gehad, nu alweer 2 jaar geleden. Ik heb het toen uitgemaakt met mn vriendje en heb iets met die andere jongen gehad. Echter heb ik nu weer met dat ‘vriendje’,
denk er goed over na, ik heb mn liefde weer terug maar het verandert heel veel en ook het vertrouwen is vrijwel weg! (tenminste, dat was in het begin dan zo, nu alweer een jaartje samen :slightly_smiling_face: )

Heel lastig, mij lijkt het ook vreselijk om in die situatie te zitten…
Maar je moet ook bedenken dat je in een hele andere omgeving zit daar, dan kan het spontaan gebeuren dat je iemand leuk gaat vinden. Misschien was dat anders nooit gebeurd. Met je vriend heb je een relatie van 1.5 jaar opgebouwd, jullie kennen elkaar zo goed. Hoe lief die jongen toen ook voor je was, voelt het niet méér vertrouwd als je bij je eigen vriend bent?

Als ik jou was zou ik toch proberen gewone vrienden met die jongen te blijven. Het is jammer dat hij jou ook leuk vindt, dat maakt het waarschijnlijk een stuk moeilijker…

Ja dat dacht ik ook, dat het alleen maar door de situatie komt.
Maar ik zie hem nu elke dag op school en soms nog na school en het gevoel wordt steeds sterker.
En dat is het m nou, het voelt heel vertrouwd als ik bij die jongen ben, alsof we elkaar al jaren kennen.
Argh weet echt niet meer wat ik moet doen! Ik wil dit mijn vriend niet aandoen… En ik heb geen idee meer wat ik voor mijn vriend voel, op dit moment.
Maar bedankt voor jullie reacties! Ik kan er zeker wat mee!