Verliefd op een ander?

Hoi meiden.
Ik zit ergens mee, ik durf het niemand te vertellen en post het daarom maar hier.
Ik heb 1,5 een relatie met mijn vriend, het is heel veilig en vertrouwd en hij is ondertussen ook mijn beste vriend.
Ik ben net begonnen aan mijn nieuwe opleiding fotografie, en er is een jongen die vanaf het begin al bij mij zit te flirten.
Ik heb hem verteld dat ik een vriend heb, maar omdat ik alsnog terug flirt stopt hij niet.
Vannacht heb ik ook al over hem gedroomd, en hij zit gewoon constant in mijn hoofd.
Ik voel me super schuldig tegenover mijn vriend en hij weet het ook niet.
\Ik voel me zo aangetrokken tot mijn klasgenoot, ik heb zin om naar school te gaan omdat ik hem dan weer kan zien.
Toch wil ik mijn 1,5 jarige relatie niet opgeven omdat ik wel veel van hem hou…

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik kan mijzelf niet stoppen om aan mijn klasgenoot te denken.

Erover praten met je vriend. Voor je het weet gebeurt er iets tussen jou en je klasgenoot en dan zul je nog dieper in de penarie zitten, dus het is misschien beter als hij op de hoogte is en misschien kunnen jullie er dan samen uitkomen.

Als ik jou was, zou ik zoiets eerlijk zeggen tegen je vriend. Je hebt 1,5 jaar relatie. Zou je dat weg willen gooien voor die klasgenoot? Stel dat blijkt dat jou klasgenoot een *** is? Dan heb je voor altijd spijt dat je je relatie uitmaakt voor hem.

Ik neem aan dat jij gelukkig bent met je huidige relatie?

Het is heel normaal dat je ook anderen tegenkomt die je aantrekkelijk vindt en soms komt het ook voor dat je verliefd wordt op een ander.
Het is dan de vraag: wat doe je ermee? Je vindt je relatie belangrijker, nou, dan houdt je die andere jongen op afstand. Verliefdheid gaat ook een keer over. Doe er gewoon niks mee, ga er niet op in, spreek niet met hem af.

Ja ik ben gelukkig in mijn relatie, ondanks dat de spanning er misschien wel een beetje af is na 1,5 jaar. Ik durf het echt niet tegen mijn vriend te vertellen…

en het is moeilijk om mijn klasgenoot te negeren, aangezien ik hem elke dag zie …

Je hoeft hem niet te negeren, hij is er nou eenmaal. Maar doe niks met je gevoelens; ga niet in op zijn flirten, houdt hem op afstand. Als je relatie belangrijker is dan moet je je echt daarvoor inzetten.

Even andersom: zou jij het willen weten als je vriend verliefd zou zijn op een ander?

Ik zelf wel, dat is ook waarom ik het altijd aan mijn vriend zou vertellen.

Wees er dan wel duidelijk bij dat je van je vriend houdt en je relatie belangrijker vindt, en dat je eraan wilt werken om je relatie goed te houden.

Sluit me volledig aan bij Isfet. Verliefdheid is lastig, maar het is niet eerlijk om achter je vriend zijn rug om nu door te gaan met flirten. Ik denk dat het niet nodig is het hem te vertellen, zo lang je er wel meteen nu mee ophoudt. Laat die jongen voor wat het is, focus je op je vriend en je relatie er zorg en zet je juist nu in voor het terugbrengen van de spanning zodat je daarmee bezig bent en die klasgenoot juist vergeet. Als het de spanning is die je mist is het logisch dat je misschien sneller verliefd wordt op een ander, want dat is natuurlijk wel spannend. Toch niet aan toegeven als je gelukkig bent met je vriend, 1,5 jaar een relatie is niet niks en zonde om zomaar weg te gooien als je nog van hem houdt. :slightly_smiling_face:

Goed, jullie hebben inderdaad gelijk. Hoe graag ik het niet wil ga ik niet meer op hem in… Shit dat word lastig.

Ik zou het niet met mijn vriend bespreken. Waarom iets oplaaien wat een bevlieging kan zijn? Een nacht dromen zegt niks. Je instelling om hiermee om te gaan, is wat telt. Zie die nieuwe klasgenoot als een vriendschap. Laat hem je gevoel niet beïnvloeden. Ik heb het al wel vier keer gezegd vandaag op het forum: het gras is niet groener aan de overkant.

Ik zou het wel aan je vriend vertellen. Dat is wel zo eerlijk tegenover hem…
En stop sowieso met flirten.

Ik ben eigenlijk benieuwd, heeft iemand dit ook meegemaakt?
Verliefd worden op een ander terwijl je in een relatie zit.
Hiervoor vond ik het walgelijk dat je zo een relatie kon verbreken (zo ver ben ik niet), maar ik kan het wel een stuk beter begrijpen door dit…

Ik heb dit ook gehad, je mag me hier over noten.

Ja…

Ben het eens met kraplapje dat je het er niet over hoeft te hebben als het nu nog niet direct een probleem vormt voor de relatie, maar mocht je toch (ongewild) op het punt aan belanden dat het wel gaat gebeuren, tja… dan wel.

Mijn vriend en ik hadden het hier vorige week nog over. De relatie van een van de beste vrienden van mijn vriend is ook na 5,5 jaar uitgegaan, en waarschijnlijk speelde het ook een klein beetje mee dat die jongen dus een andere meid leuk begon te vinden. Het was niet de aanleiding voor de break-up, maar mijn vriend denkt dat het wel misschien de doorslag heeft gegeven.

We hebben het er toen over gehad: wat nou als een van ons op een ander verliefd zou worden? Wij kwamen tot de conclusie dat het misschien verstandig is om het juist wel eerlijk tegen elkaar te vertellen, omdat je er dan over kunt praten. Ons inziens word je niet zomaar verliefd op iemand anders, maar mis je dan ergens iets bij je eigen vriend of vriendin. Als je er over praat, kun je er wellicht achter komen wat er dan misschien mist en kun je hier samen aan werken.

Dat is wat ik ervan vind. :’) Dus ja, ik zou het wel eerlijk vertellen, hoe moeilijk het ook is.

Na slechts 1,5 jaar al de spanning eraf? Denk dat het een goed idee is als je eens wat aan je relatie gaat werken dan :stuck_out_tongue:

Dank jullie voor de reacties, ik ga het denk ik nog even aankijken. En als dit echt invloed gaat hebben in mijn relatie ga ik het vertellen.

En Orchidee, de verliefdheid gaat weg, en je gaat houden van. Je bent comfortabel bij iemand en dat betekend voor mij dat het een stuk minder spannend is. Ik vroeg naar wat jullie zouden doen, niet of je me de les kon lezen.

Wtf?

OT: ik vind dat verliefdheid ook een teken is dat er iets in je huidige relatie tekort is. Misschien wel juist die spanning? Ik zou het niet meteen tegen m’n vriend vertellen, maar eerst uitzoeken hoe het komt dat ik gevoelens heb voor iemand anders en dat probleem dan wel aankaarten bij m’n vriend.