verliefd op een ander

hoi

ik zit met een probleem waar ik al een tijdje mee struggel.
ik heb nou al 10 maanden een super lieve vriend, waar ik heel veel mee ben. hij is heel hecht met mijn familie en ik met zijn familie, alles is eigenlijk perfect, we hebben bijna nooit ruzie, soms een woordenwisseling, maar dat hoort er bij neem ik aan. nu heb ik een vriend van vroeger die ik soms spreek, ik heb een jaar geleden met hem gezoend, en dat was super awkward, en een grote fout. hij heeft nooit mijn vriend gemogen en is eigenlijk een beetje jaloers wat hij niet wil toegeven. hij maakt vaak gemene opmerkingen over mij en mijn vriend. maar nu zit het dus zo, ik heb al een tijd weer gevoelens voor hem, ik heb letterlijk geen idee, want ik heb een geweldige vriend maar ik ben jaloers als die veel met een meisje is. en krijg een zenuwachtig gevoel als ik hem tegen kom. je kan toch niet verliefd zijn op 2 jongens? ik hou heel veel van mijn vriend en ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. laatst heb ik verteld dat ik gevoelens heb voor mijn vroegere vriend, en hij was heel verward en wou dat ik duidelijk was over wat ik wou. maar ik weet het niet, ik kan toch niet een relatie opgeven voor misschien helemaal niks?

Je moet je gebruikersnaam veranderen :wink:

Als je verliefd wordt op een ander binnen een relatie lijkt me dat niet helemaal goed. Ik heb het ook gehad, na een relatie van 5 jaar. Mijn relatie met mijn ex voelde vertrouwd maar omdat ik verliefd was op een ander wist ik dat het niet goed zat. Daarom heb ik het toen uitgemaakt. Het was wel moeilijk maar het is uiteindelijk allemaal beter geweest :slightly_smiling_face:

ja misschien heb je ook wel gelijk maar ik ben ook heel bang om alleen te zijn.

Nou ik zou tenminste je vriend niet te lang in twijfel houden, want dat is echt niet leuk voor hem. Als ik jou was zou ik gewoon een tijd geen contact opnemen of afspreken met die andere jongen, en dan kijken of je hem echt mist/nog steeds aan hem denkt of dat je hem vergeet en weer verliefd wordt op je vriend. En dan zou ik daarna beslissen wat je gaat doen.

Oké, hier heb je niks aan. Maar waarom doet mij dit zo denken aan die serie op tlc met dat polygame gezin? :’) (Die man die 4 vrouwen heeft. )

Maar alleen zijn is geen reden om je vriend aan het lijntje te houden. Zou eerst goed uitzoeken wat je gevoelens zijn.

bedankt allemaal, ik heb even een time-out met mijn vriend ingezet en kijk even wat ik wil

Ja dat is goed! Ik zou alleen niet nu met die andere jongen gaan daten of wat dan ook, dat is oneerlijk tegenover je vriend.

Ja maar bang zijn om alleen te zijn is geen rede om bij iemand te blijven. Dat is respectloos naar je vriend toe die ern meisje verdiend die hem en alleen hem wilt