verliefd op een ander

-

Het is niet eerlijk voor je vriend om bij hem te blijven.

Probeer je relatie nieuw leven in te blazen, ga leuke dingen doen en word opnieuw verliefd op je vriend en verbreek al het contact met die andere jongen. Wil je dit niet? Dan zou ik het uitmaken want dit is niet eerlijk tegenover je vriend.

maar ik weet dus niet zeker of ik verliefd ben op die andere jongen… ik weet niet precies wat ik voor hem voel, ik heb een grote zwak voor hem… ik wil mijn vriend ook niet kwijt… maar ik weet niet wat ik er mee aan moet…

Niet mee eens, je kan toch twijfels hebben in je relatie en je toch afvragen hoe het zou zijn om bij een ander te zijn? Betekent nog niet meteen dat je het moet uitmaken. Zo zwart of wit is het niet, vooral als je al heel lang een relatie hebt, maar ok.

Het is denk ik eerder de keuze: wil ik nog moeite stoppen in mijn huidige relatie? Zoals je zegt, het is fijn en vertrouwd, maar de spanning is er dan wel meer vanaf. Ga zoals hierboven ook gezegd is leuke dingen: uit eten, pretpark, weet ik het… en verras hem eens :slightly_smiling_face: En kijk dan nog eens hoe je tegenover je relatie staat.

Ik had precies dezelfde gevoelens twee jaar geleden met mijn exvriend. Ik was toen 5 jaar al met hem samen, en sinds het vierde jaar was ik ook niet meer “verliefd”, maar ik hield wel van hem. Laatste half jaar van mijn relatie heb ik ook veel twijfels gehad. Ik heb dan dus ook geprobeerd om leuke dingen weer te gaan doen, maar dat veranderde mijn gevoelens uiteindelijk niet. Ik had er echt geen zin in en was er met mijn hoofd er niet bij. Uiteindelijk heb ik het dan ook uitgemaakt, maar ik weet nu wel zeker dat ik de goede keuze heb gemaakt en dat ik alles heb geprobeerd om mijn relatie in stand te houden.

Mijn echte trigger dat ik zeker wist dat ik het moest uitmaken was overigens ook een andere jongen… mijn huidige vriend. Toen ik het destijd uitmaakte heb ik zoveel mogelijk de andere jongen niet mee te laten tellen waarom ik het wou uitmaken (ik had hem nog nooit ontmoet vandaar, beetje ingewikkeld verhaal).

bedankt voor je reactie, dit is precies wat ik bedoel! ik zou het graag leuker willen maken maar het is eerder uit geweest… het was voor hem al moeilijk mij weer te vertrouwen, hij voelt het meteen aan als ik twijfels heb en als ik het zou uitmaken dan zou het nooit meer goed komen… ook zou ik dan niet weten of ik het uitmaak voor die jongen of voor mezelf, ik durf het ook niet tegen mijn vriend te vertellen… hij is snel jaloers en ik ga vaak met mijn vriendengroep uit… dus ook met die jongen,

Ik had mijn bericht nog ge-edit, omdat ik me realiseerde dat mijn vroegere situatie ook wel om een andere jongen ging XD Zoals je zei: het is belangrijk om het uit te maken voor jezelf en niet voor die andere jongen. Je weet helemaal niet hoe het is om met de andere jongen te zijn en misschien maak je het dan ook mooier dan dat het daadwerkelijk zal zijn.

Ik denk toch dat je het wel met je vriend over moet hebben, als je tenminste je relatie wil “redden”. Als je er mee blijft zitten en je praat er niet over, dan wordt het alleen maar erger… of je nu ook je gevoelens van de andere jongen moet benoemen weet ik niet. Ik had dat destijds niet gedaan… Misschien ook een idee om een time-out te nemen als “leuke” dingen doen echt geen optie is voor jou.

ja ik zou dat wel kunnen doen maar dat hebben we vorige keer ook gedaan en dat is helemaal verkeerd uitgepakt… ik ben toen de ‘schuldige’ geweest en toen het uit was ook… van iedereen kreeg ik te horen dat het verkeerd was en ik heb veel mensen ermee pijn gedaan toen… ik weet niet of ik dat zou kunnen

Het is toch de juiste beslissing om te doen vind ik persoonlijk. Ook al krijg je de sociale druk van anderen weer en doe jij je vriend weer pijn doet en anderen. Als jij echt niet gelukkig bent in de situatie waar je nu in bent, dan kan je er nu tenminste nog iets aan doen. Denk eens in als je over 10 jaar nog steeds in dezelfde situatie zou zitten, dan krijg je al te maken met misschien een huis samen/kinderen etc etc. Dat maakt alles nog ingewikkelder. Nu kan je er tenminste nog iets aan doen door het met hem er goed over te hebben en een juiste beslissing te maken. Het gaat toch ook om jouw leven?

Als je denkt dat het de pijn niet waard is, dan moet je jezelf echt gaan overtuigen dat je echt bij je huidige vriend wil blijven. Je kuntmme overigens altijd noten als je wil :slightly_smiling_face:

Stel je had nog 1 dag om te leven, met wie zou je die dan doorbrengen?
Kies voor diegene.

Misschien zeg ik het heel makkelijk en is het niet zo makkelijk maar dit lijkt me wel een soort van logische ‘oplossing’

Ik zou wel proberen afstand te nemen van die jongen en je relatie nieuw leven in te blazen zoals hierboven is verteld, maar zolang er niets is gebeurd of wilt dat er gebeurd vind ik niet dat je niet eerlijk bent tegenover je vriend. Dit kan mijn mening zijn, maar als iedereen zijn of haar relatie op zou geven zodra iemand verliefd wordt op iemand anders, dan hebben we niet meer veel relaties over in de wereld. Het kan altijd wel eens, het gaat erom of je er iets mee doet of niet.
Zoals ik het hoor ben je gewoon bang of je wel de goede keuze hebt gemaakt, bang dat het anders beter was geweest. Dit klinkt meer alsof je bang bent, niet of je echt die jongen nog leuk vindt.

Ik vraag me eigenlijk af of je voor altijd verliefd op iemand blijft.
Bijvoorbeeld bejaarden, die al heeeeel lang samen zijn, zouden ze dan nog zo verliefd zijn als toen ze net een relatie hadden, nu 50/60 jaar verder?
Ik denk het eigenlijk niet (natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen haha), je voelt je gewoon heel vertrouwd en fijn bij die persoon, bovenop dat je hem natuurlijk heel leuk vind :wink:, maar ik denk niet dat je dan nog steeds die ‘vlinders’ hebt, want toen was alles spannend, je leerde elkaar kennen enzo, maar als je lang samen bent dan ken je elkaar zo goed, dat de spanning er eigenlijk af is.
Ik zou voor je vriend kiezen en de gevoelens voor die andere jongen opzij proberen te zetten, je hebt namelijk al een lange geschiedenis met je vriend, waarschijnlijk allemaal leuke herinneringen en een hele goede band, en het zou jammer zijn als je daar een punt achter moest zetten, toch?
En als dat echt niet lukt, zou ik het (zoals anderen al zeggen) uitmaken, voor jou en voor je vriend.

succes trouwens! :flushed:

Ik zou ook afstand nemen van die jongen, ik denk dat het dan ook makkelijker voor je wordt om het leuker te krijgen met je vriend. Ik heb dit probleem ook gehad en heb toen afstand genomen van die andere jongen. Dat vond ik heel moeilijk omdat we ook echt vrienden waren, maar ik had een zwak voor hem dus leek het me beter. Sinds toen is het veel beter gegaan met mijn vriend en mij!

Verliefd op een ander is dumpen.
Vind ik dan.

Lekker kort door de bocht :’)
Ze weet ook niet of ze verliefd is op die andere jongen.