Verliefd op een ander

Dag allemaal!

ik zit met een probleem! ik ben Floor 18 jaar oud en heb nu ruim 5 maanden een relatie met een schat van een jongen. Hij staat altijd voor me klaar, kunnen goed praten, en de sex is super. Alleen nu mijn probleem… ik ben nu sinds een maand heel erg veliefd op een ander jongen, ik spreek hem meer dan mijn eigen vriend en als we elkaar zien is het altijd super gezellig. Ik kan me redelijk goed inhouden want wil mijn vriend echt niet kwetsen door vreemd te gaan. maar ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen,

dus daarom vraag ik jullie om advies! moet ik gewoon bij mijn huidige vriend blijven en de jongen waar ik verliefd op ben proberen te vergeten, of het uitmaken en voor de andere jongen gaan? (ik weet van hem dat hij me leuk vind trouwens)

Kus

Als je zeker weet dat je verliefd ben op die ene jongen en niet meer van je vriend houdt, niet meer bij hem wilt zijn en hem niet meer leuk vind, dan zou ik het uitmaken met je vriend. Op deze manier hou je hem alleen maar aan het lijntje.

Als je nu al verliefd ben op een andere jongen en je hebt PAS vijf maanden met je vriend, zou ik het uitmaken met je vriend. Ik zou het wel rustig aan doen met die andere als je daar echt voor wilt gaan. En je vriend eerlijk vertellen waarom je het uitmaakt en niet met een of ander smoesje

dit inderdaad, als ik jou was zou ik even goed nadenken over wat je nog voor je vriend voelt

Bedankt voor jullie snelle reactie’'s! Ik wil hem ook zeker niet aan het lijntje houden!
wat er ook nog bijkomt is dat we voor volgende week een weekendje weg hebben geboekt naar antwerpen… Ik kan het dus eigenlijk niet maken om het hiervoor nog uit te maken, maar aan de andere kant moet ik hem ook niet aan het lijntje houden. want ik denk indd wat jullie ook zeggen dat ik het beter kan uitmaken… pff dilema

Wat ik me eigenlijk af vraag, wat voel je nog voor je huidige vriend? Helemaal niks meer?

we wonen vrij ver uit elkaar zo’'n 45 minuten rijden met de auto, we zien elkaar dus niet heel erg vaak gemiddeld 1 a 2 keer per week. als ik bij hem ben is het altijd heel fijn met elkaar en heb ik gevoelens voor hem, maar het grooste gedeelte van de week, mis ik hem niet echt eigenlijk…

Misschien kun je het weekendje Antwerpen ook zien als een kans om te ontdekken wat je nou eigenlijk echt voor hem voelt, aangezien je nog wel gevoelens hebt. Gewoon even jullie twee, niemand anders, je eigen gevoel ontdekken.
Dan kun je het altijd nog beslissen.

Het is inderdaad wel iets waar ik nog goed over moet nadenken en geen overhaasten beslissingen bij moet maken. Dus Antwerpen is nu je het zegt wel een goed moment om hier achter te kunnen komen! :wink:

heeft iemand anders hier toevallig ook ervaring mee gehad? positieve of negatieve! erg benieuwd namelijk of ik de enige ben met dit probleem… en hoe jullie dit hebben aangepakt :slightly_smiling_face:

Ja ik heb het ook gehad ben wel voor nu me huidige vriend gegaan ik heb het dus uitgemaakt met me ex omdat ik de gevoelens niet langer kon weerstaan het was echt liefde ip het eerste gezicht en vond het wel zielig voor nu me ex vriend want het waren wel vrienden heb dus ook lange tijd ruzie gehad maar nu niet meer alles uitgepraat. Ik wil je even nog 1 tip geven als je uitmaakt zegde reden erbij :wink:

Ja ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ik ben op kamers gaan wonen toen ik ging studeren & langzaam maar zeker ging ik mijn vriend niet meer missen en ook door zijn opleiding spraken we elkaar alleen in het weekend en zagen we elkaar alleen elk weekend.
Ondertussen ben ik (onbewust) een jongen in mijn studentenstad leuk gaan vinden. Verder niks mee gedaan, heb het best lopen onderdrukken.
Maar tegelijkertijd zijn mijn gevoelens eigenlijk verdwenen voor mijn vriend toen. Toen hoorde ik ook nog dat die andere jongen ook gevoelens voor mij had. Toen wist ik dat ik het echt niet meer wilde met mijn vriend en heb het uitgemaakt… Geheel onverwacht eigenlijk voor hem, we hadden een relatie van 2,5 jaar en hij dacht dat alles wel goed ging. Maar we zijn nu 2 maanden verder en ik heb er nog steeds geen spijt van…
Ik ben dus ondertussen wel een paar keer met die jongen geweest maar verder niet heel veel :stuck_out_tongue: Maar goed, ik durf ook niet af te spreken en hij wacht er meer op totdat ik er ‘klaar’ voor ben.

Ik heb nooit tegen mijn nu ex gezegd dat ik gevoelens heb gehad voor een andere jongen. Ik vond dat dat bijzaak was, want ik heb het voornamelijk gedaan omdat mijn gevoelens voor hem ook over waren.

Ik had ook een relatie van meer dan 3 jaar toen ik verliefd werd op mijn beste vriend (ik vond hem stiekem altijd wel een beetje leuk haha).
Uiteindelijk toch voor mijn beste vriend gekozen en ik denk dat dat de beste keuze was die ik ooit heb gemaakt :’) Op zich was er niks mis met mijn relatie, maar naderhand gezien was hij toch niet de juiste voor mij.

Waauw bedankt voor jullie ervaringen! ik herken mezelf hierin echt!
Mede door deze reacties, wordt het steeds duidelijker voor mij, de gevoelens voor me huidige vriend zijn echt te weinig om nog een relatie met elkaar te hebben… Ik twijfel nu nog of ik erbij ga zeggen dat ik verliefd ben op een ander, want ik vind het eigenlijk niet noodzakelijk om hem nog extra te kwetsen naast het uit te maken. En aangezien we ver uit elkaar wonen weet ik bijna zeker dat hij ook niet achter zou komen.