Verliefd op een ander.

Ik ben al een jaar verliefd op Stefan, mijn vriend, zijn nu een half jaar samen en gaat op zich goed, op een paar discussies en irritaties na. Alleen de laatste tijd krijg ik steeds meer verliefde gevoelens naar mijn beste vriend toe. Hij en ik zijn al 3 jaar beste vrienden en ik weet dat hij verliefd op me is. Ik heb er nooit echt aan toegeven, ben niet zo van relaties met vrienden. Maar ik ben bang dat ik het op een dag niet meer tegen kan houden. Ik ben dus gewoon echt superkinderachtig alsof ik in groep 3 zit, verliefd op 2 jongens, op hetzelfde moment! Wat moet ik doen :frowning_face:

Ze allebei vergelijken, voor en nadelen op een rijtje zetten. Vraag jezelf wie je nou leuker vind en waarom.

Dat is dus het vervelende, dat ik ze allebei leuk vind…

Je bent niet echt verliefd anders was er geen ander

Dat ligt anders als het je beste vriend is, ga alsjeblieft geen standaard quotes gebruiken: “Je bent niet echt verliefd, anders was er geen ander.”

Uitmaken.
Ik heb een soortgelijke situatie gehad, en geloof me, het wordt waarschijnlijk alleen maar erger als je het niet aan jezelf toegeeft…
Omdat je al wat langer samen bent, is het misschien jammer om een jaar weg te gooien, misschien kun je ook een pauze inlassen en je beste vriend vertellen hoe je je voelt, kijken hoe hij daarop reageert.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar dit is zo moeilijk allemaal. Vooral omdat ik me er voor schaam, m’n beste vriend en ik maakten een ander meisje altijd belachelijk omdat ze verliefd was op 2 jongens tegelijk en ook een relatie begon tegelijk. Nu doe ik zelf ook zoiets, ik voel me echt een sukkel.

goed nadenken wat je wilt voordat het het uitmaakt of met je beste vriend gaat praten over hoe je je voelt. dat kan je niet maken tegenover je vriend.

Ik weet het en ik voel me zo slecht… Ik heb zo’n hekel aan vreemdgaan, maar ik ben bang dat ik het over een tijdje niet meer kan stoppen…

Als je de 1e leukvond kan je de 2e nooit leuk gevonden hebben.

Ga voor de 2e!

Wat moet ik zeggen tegen m’n huidige vriend?

Eerlijk zijn. Zeggen dat je veel om hem geeft, maar dat je hart niet meer van hem is en je verliefd bent geworden op een ander.

Want 1: eerlijk zijn is goed
2: je geeft om hem
3: je twijfelt, daar kan je geen relatie op (verder) bouwen

Ik vind het echt heel moeilijk, ben nog nooit eerder verliefd op mn beste vriend geweest of heb me tot hem aan getrokken gevoeld.

Sorry, maar wil jij nou hulp of niet…
Elke oplossing daar ga je tegen in…
Ik begrijp dat het moeilijk is, maar er zal echt niemand zeggen: 'Neem ze allebei! ’
Je moet toch echt een keuze maken en zo snel mogelijk.
Anders word je helemaal gestrest en dat wil je niet.
Het beste wat je nu kunt doen is eerlijk zijn, tegen allebei. Daarna kan je het beste zien hoe het afloopt.

Ai zeggen dat je verliefd bent op een ander komt 119394485x harder aan dan zeggen dat je geen gevoelens meer hebt :stuck_out_tongue:

Misschien moet ik gewoon met allebei vrienden blijven. Als ik het uitmaak met m’n vriend, vind ik het raar om opeens “een nieuwe” te hebben, die ook nog eens toevallig m’n beste vriend is. Ik denk allebei maar niet en voorlopig geen vriend meer.

Hou het gewoon aan met Stefan. Het gras is altijd groener aan de overkant, doordat alles nog zo nieuw is. Dan is het logisch dat dat andere ‘uitdagender’ lijkt. Een relatie aangaan met een goede vriend vind ik persoolijk al helemaal ‘not done’. Je zet er heel veel voor op het spel, zelf mee gemaakt. En meestal loopt dit toch niet lekker, en ben je alles kwijt. Incl. hem zelf.

Maar moet ik het nou aan Stefan vertellen sowieso? Of gewoon m’n mond houden? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :frowning_face: