Verliefd op een ander, of nouja dat denk ik

Hey girls,

Ik heb hard hulp nodig! Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mn vriend, maar het loopt de laatste tijd niet echt lekker. Hij pusht me, projecteert zijn onzekerheden op mij en respecteert mn grenzen niet. Ook zijn wij heel verschillend wat soms leidt tot irritaties. Vooral de laatste weken loopt t minder, ik merk dat ik steeds afstandelijker word en meer twijfel of wij samen een toekomst hebben. Toch heeft hij ook een hele lieve kant en weet ik dat hij veel van mij houdt. Nu heb ik een ex collega, die ontzettend lief is. Ik ben ook ruim een jaar met hem bevriend. Ik ben er achter gekomen dat hij mij wel ziet zitten en merk dat ik een beetje kriebels in mn buik krijg. Dit is een gevoel dat ik al even niet bij mn vriend voel. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Aan de ene kant heb ik best veel problemen met mn vriend en zie ik die ex collega misschien iets meer als een vriend. Maar aan de andere kant is mn vriend ook lief en ben ik bijna 2 jaar samen. Ik heb echt veel onrust in mn hoofd, omdat ik dit nog niet eerder heb meegemaakt. Ik zit helemaal in de stress.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen…

hey meis, wat rot!

het is voor een buitenstaander niet makkelijk om hier echt een tip te geven. alleen jij voelt wat je voelt.

als ik zo lees wat je opschrijft dan lijkt me dat het goed is om het uit te maken / pauze te nemen met je huidige vriend. misschien helpt het om tegelijk met jezelf af te spreken dat je bijvoorbeeld 6 maanden geen actie onderneemt met die ex collega en eerst even rust neemt. dan weet je ook dat je gevoel niet te veel bepaald wordt door die ‘kriebels’. ook voor je vriend is het wellicht fijner (maar ik denk vooral voor jezelf) als je niet te snel na een beslissing om het uit te maken actie onderneemt op die andere jongen.

mijn ervaring is wel dat kriebels die weg zijn wel terug kunnen komen. maar als het eenmaal ergeren is, dan wordt het wel lastig. hoe lastig ook: 2 jaar samen en ‘hij is ook lief’ is eigenlijk niet voldoende.

veel sterkte! x