Verliefd op de ex van mijn beste vriendin

Hee meiden,
Ik ben verliefd op de ex van mijn beste vriendin. Hij had het ook in mei uitgemaakt met haar omdat hij verliefd was geworden op mij. Ik vond hem toen ook heel leuk, maar uiteindelijk is dat niks geworden omdat ik toen koos voor mijn vriendin. Ik en mijn vriendin zijn qua binnenkant allebei precies hetzelfde, lastig dus want we vallen dus voor dezelfde jongens. Ik heb om een andere jongen ook een x ruzie met haar gehad, die ruzie duurde 2 of 3 maanden… Ik en mijn vriendin vonden dezelfde jongen leuk, en die jongen vond mij dus leuk. Ze werd jaloers en toen kregen we ruzie. Daardoor ben ik die jongen maar gaan negeren, omdat ik niet van ruzie hou, en al helemaal niet met mijn beste vriendin. Dat hielp niks, en uiteindelijk vond die jongen mij dus niet meer leuk. De ex van mijn beste vriendin, en dus de jongen die ik nu leuk vind, vind mij ook leuk zegt een andere vriendin (zijn beste vriendin eigenlijk). Alleen hij is verlegen, dus hij durft niks te zeggen dus zou ik de 1e stap gaan moeten nemen. Maar ik weet niet of ik dat wel moet doen, want ik zou het ook niet echt helemaal super vinden als mijn beste vriendin met mijn ex had. Maar ik ben bang dat als ik het haar vertel voordat ik het aan die jongen vertel, dat we dus weer ruzie krijgen. Help?

Als je die jongen echt leuk vind, zou ik het je vriendin vertellen.
Maar als zij er dan op tegen is, zou ik wel voor je vriendin kiezen.

Duidelijke titel is verplicht.
Ex van je beste vriendin vind ik verboden terrein, tenzij je vriendin het heeft “goedgekeurd” en helemaal over hem heen is.

+ Niet doen wat je zelf niet zou willen dat een ander bij jou zou doen.
Wow lekker verwoord, maar je snapt me.

Het is toch niet voor niks tussen hun twee uit. Je vindt die jongen al zo lang leuk. Als ik jou vriendin was zou ik jou het geluk gunnen.

Het is best wel vervelend als jij en je vriendin op precies dezelfde jongens vallen… Wat ik zou doen is eerst aan je vriendin vragen of ze het niet erg vindt dat jij haar ex-vriend leuk vindt. Misschien reageert ze wel heel positief en kan je toch wat met hem beginnen. Maar doe het niet achter haar rug om, dat is mij ook een keer overkomen en dat doet pijn. Als je dat doet raak je je vriendin kwijt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. xx

Sorry, ik verander de titel meteen!