Verliefd op de beste vriend van een jongen die mij leuk vond/vindt?

Lieve meiden,

Een van mijn toenmalige beste vrienden bleek al heel lang verliefd op mij te zijn. We hebben toen wat gezoend enzo, maar ik was toch bang om een relatie te beginnen en ik was denk ik ook niet echt verliefd. En dus heb ik het afgekapt. Hij is niet bepaald een makkelijk persoon en kon hier totaal niet mee omgaan. Hij werd boos, zei dat hij me haatte en niet wist wat er nog leuk was aan me, en heeft me een hele tijd lang genegeerd. Met veel moeite heb ik hem zo ver gekregen dat we elkaar toch weer konden zien, aangezien we in dezelfde vriendengroep zitten. De laatste tijd gaan we al wat beter met elkaar om, maar zulke goede vrienden als we eerst waren zijn we niet meer. Hij zegt wel nog steeds gevoelens voor mij te hebben.
Nu is dus het probleem dat ik verliefd ben geworden op zijn beste vriend. We appen de hele dag door en hebben ook al een paar keer afgesproken. Ik kan aan niets anders meer denken dan aan hem…
Of hij mij ook leuk vindt weet ik niet, maar ik denk haast van wel. Maar ik ben heel bang, en weet eigenlijk wel zeker, dat die vriend van mij dit niet zal accepteren. Bovendien ben ik ook bang voor de reacties van de rest van de groep.
Heeft iemand misschien ervaring met zo’n situatie? Wat moet ik doen?

X

als jij deze jongen leuk vind en hij jou zou ik je niet tegen laten houden door een andere jongen.
dat jij hem in eerste instantie niet leuk vond kun jij niks aan doen…
het is natuurlijk lullig voor hem dat dat een vriend van hem is, maar je kunt niet overal rekening mee houden.
ten slotte moet je jezelf op de eerste plaats zetten!