Verliefd op crush van beste vriendin

Hey meiden,
Jullie hebben de titel al gezien.
Ik ben hartstikke verliefd op hem, ik weet haast wel 100% zeker dat hij me ook leuk vind.
Ik heb het met m’n vriendin erover gehad, en ze is woest en in staat om onze vriendschap te verbreken, en ze komt jaloers over als ik het over hem heb.
Ik kan echt niets aan m’n gevoelens doen, die zijn er nu eenmaal voor hem.
Ik merk daarnaast ook dat mijn vriendin slechte dingen over hem uitlaat, zodat ik van gedachten verander en hem niet ga daten.

Ik heb maar besloten om van de situatie weg te lopen, nu heb ik én mijn vriendin verloren én die potentiële Vriend.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik vind dit een walgelijke situatie, want zij heeft al een vriendje, en terwijl ze in een relatie zit heeft ze een stiekeme crush, waar ik dan vervolgens niet mee om mag gaan van haar.
Want oh, dan vergaat de wereld volgens haar. En we zijn nu zo’n 21 jaar oud, allebei. Kinderachtig gedoe, naar mijn mening.
Wat is jullie mening?
Moet ik maar gewoon deze situatie goed praten met m’n vriendin? Of gewoon permanent weglopen?
Ik moest wel huilen trouwens, want zij heeft wél een vriend al.
Ik zie haar gewoon een soort van gelukkig, en ik wilde dat ook zijn met die jongen waar ik verliefd op was.
En ze weerhoud me ervan om hem te Daten, of überhaupt bij hem te zijn omdat zij ook een crush op die jongen heeft, terwijl ze al in een relatie zit.
Alvast bedankt voor de reactiesxx

ik denk dat je vriendin zich moet afvragen of ze haar huidige vriend nog wel wil, als ze die jongen die jij ook leuk vind leuker vindt moeten jullie misschien toch maar allebei een andere jongen zoeken en als ze haar vriend wel nog leuk genoeg vindt en de crush op die ene jongen verder niet zo bijzonder is vind ik dat ze zich aanstelt

Ja maar dat is het ‘M juist.
Zij claimt wel gelukkig te zijn in een relatie, maar wil het liefst niet dat ik met die andere jongen ben, om wat voor reden dan ook.
Als je echt een vriendin bent denk ik dan… dan wil je je vriendin toch gelukkig zien?
Ik weet het gewoon niet meer, en loop van deze hele situatie weg.
Ben er moe van

als ze zegt gelukkig te zijn met haar vriend zou het haar zal ze er niet van kapot gaan als een andere crush voor jou kiest zou je denken, het lijkt wel of ze hem als back up wil ofzo

Misschien ben ik hier te oud voor en snap gewoon niet meer hoe het tegenwoordig werkt, maar sinds wanneer is een jongen meteen soort van iemands ‘property’ wanneer het ‘haar crush’ is? En, heeft die arme jongen ook nog een keuze in dit verhaal? Straks vindt hij jullie allebei niet interessant en hebben jullie een gebroken vriendschap om niks.

Na ja, anyway, ik kan ergens snappen dat het niet helemaal relaxed is om achter de persoon aan te gaan waar je vriendin gevoelens voor heeft, maar in deze situatie heeft ze gewoon niet echt recht van spreken. Ze heeft een vriend en ze zegt gelukkig te zijn met haar vriend. …Wat is het probleem dan? Het voelt alsof er misschien wel wat jaloezie in het spel is, dat ze er goed op gaat dat jij tegen haar opkijkt omdat ze ‘gelukkig’ is met haar vriend, en dat ze wilt dat je tegen haar op blijft kijken of zo. I don’t know. Een vriendin die zo met mij omgaat zou niet een vriendin van mij zijn, maar goed, daar moet jij jouw eigen grenzen in stellen.

Mijn advies zou zijn: stel je eigen geluk voorop. Of dat nu betekent die jongen laten lopen en het goed praten met je vriendin, of je vriendin laten lopen en achter die jongen aan gaan, doesn’t matter. Als jij je er maar goed bij voelt.

1 like

Ik weet het eerlijk gezegd gewoon niet
Meer. Daarom besluit ik om er gewoon van weg te lopen, ze zoekt het maar uit,
Ik ben gewoon hartstikke verdrietig over deze situatie en wil gewoon om de mening vragen van andere meiden op dit forum.
Ik had hem heel graag beter
Willen leren kennen.
Dan gaat ze expres slecht praten over hem zodat ik misschien van gedachten zou veranderen, want ik heb haar wel door.
Hij lijkt mij een hele leuke jongen juist.

En het is ook een beetje mijn schuld, want ik ben totaal niet assertief in dit soort situaties en durf geen “nee” te zeggen.
Hier moet ik ook aan werken.
Maar goed, ik sluit dit hoofdstuk van m’n leven en het is vallen en opstaan.
Bedankt voor jouw comment

ja weetje aan de andere kant, als dat meisje zich zo weinig van jouw gevoel aantrekt waarom zou jij dan wel rekening houden met haar gevoel

1 like

Jaa indd.
Ik heb het er mijn mijn eigen mams over gehad en die geeft aan dat ik oud en wijs genoeg ben om te Daten, wie ik wil Daten.
Om te gaan en staan waar ik wil.
Mijn oudere zus van 28 jaar oud zegt hetzelfde.
En zij zit al ruim 6 jaar lang in die relatie, dan is het eigenlijk HAAR probleem dat ze ineens iemand anders leuk vind.
Maar dit is weer een les voor mij geweest:
Assertief zijn en eens “nee” durven te zeggen & daarnaast je eigen geluk kiezen. Doen waar je jezelf goed bij voelt.
Een goede vriendschap is belangrijk, maar op een gegeven moment moet je ook een streep trekken wat wel en niet kan.
Maar ja dat is dan een les die ik heb geleerd🙄
Ik voelde iets voor die jongen wat ik voor niemand anders heb gevoeld, en hij was exact mijn type. Down to earth en heeft z’n eigen leven.
Ik hoop dat ik hem gewoon kan vergeten, want dit doet gewoon pijn voor me.
Ik denk dat we echt een mooi stel hadden kunnen worden en dat dit echt “The one” had kunnen zijn.
Ik heb misschien wel 7 weken lang hiermee gelopen.
Als ik eens een vriendje heb, en mijn vriendin vind iemand leuk die ik ook toevallig aantrekkelijk vind, dan zal ik haar nooit weerhouden om met die man om te gaan. Ik wil dat mijn vriendin gelukkig is, maar zij blijkbaar niet.

1 like

Girl, vergeet haar. Wie is zij om te bepalen met wie jij omgaat? Blijf flirten met hem. Blijf leuke dingen doen met hem. En als ze daar niet tegenkan, moet ze haar vriendje om advies vragen. Misschien dat HIJ wel weet wat ze kan doen met haar gebroken hart. :woman_shrugging: Echt gadverdamme. Verwend kind. Terwijl wij, singles, hier dromen over 1 goede man heeft zij er 2 in gedachte. WAT the actual fuck​:sweat_smile:.

2 likes

Goed dat je er met je moeder en zus over hebt gehad,
Maar ze zit in een relatie, die al 6 jaar aan de gang is zoals ik hier lees, dan is het aan jou om te besluiten of je wel of niet met die jongen wil zijn, niet aan haar.
Echt waar slaat dit op.
Natuurlijk heeft iedere meid een andere mening,
Maar wat ik zou doen is gewoon met die jongen zijn en tijd met hem doorbrengen!
Je bent 21 geen 14 meer, doe gewoon wat je wilt.
En dit klinkt gewoon als pure jaloezie.
Hoe heeft iemand het lef om alsnog jouw liefdesleven te willen controleren, terwijl zij degene is die in een relatie zit.
En als ze de vriendschap verbreekt, dan was het nooit een echte vriendin PUNT UIT.
Een echte vriendin wil je gelukkig zien, zoals jij zegt.
Het is alsof in deze vriendschap elkaar het licht in de ogen niet word gegund, Bah Bah.
Wat een nare situatie.
En dat slecht praten over hem (wat jij aangeeft), is niet OK. Wie weet heeft die jongen een heel goed hart en is hij heel aardig / lief etc.
Zoveel moeite doen om jou weg te houden van hem, en dan heeft ze al iemand anders.
Waarom? Vraag ik mezelf dan af. Waarom Kunnen jullie niet gewoon met z’n twee door 1 deur?
Jij met die andere jongen samen en zij gelukkig met haar huidige vriend.
Tadaaaaa opgelost.
Ik hoop echt dat je voor jezelf kiest in deze situatie.

1 like

Bedankt
En het is belachelijk dat ik
Hier überhaupt een topic van heb gemaakt op dit forum.
Vriendschap is belangrijk, maar op een gegeven moment moet je indd voor jezelf kiezen en nee zeggen.
en mijn zus heeft gezegd dat ik mijn hart moet
Volgen en mezelf van niemand iets aan moet trekken.
Ik heb veel liever dat ik gelukkig ben met die jongen, en mezelf kan zijn, in plaats van iedere dag maar een masker op te doen en mezelf niet kan zijn.
Ik wil ook eens een keer met een man thuis komen, en die aan m’n ouders en familie voorstellen.
met de feestdagen die voor de deur staan, doet het ontzettend veel pijn.
Ik heb met de reacties die ik op Girlscene heb gekregen, veel zelfvertrouwen gekregen in deze situatie, om voor mezelf te kiezen.
Volgens mij zat de vriendengroep van mijn moeder ook niet te zeiken met welke jongen ze wel / niet samen was.
Ik voel me echt rot voor die jongen, ik weet niet of hij nog aan me denkt.
want volgens mij denkt hij dat ik hem niet wil,
Of hij denkt dat ik hem van me af heb gestoten.
En het is juist het tegenovergestelde, ik wil
Hem niet op afstand houden.

2 likes

Trek je er niks van aan en doe wat goed voelt. Het is je gegund :sparkling_heart:

2 likes

Gewoon voor gaan, klaar uit.
Je wil écht niet het gevoel hebben 2 jaar later en aan deze situatie denken:
“Wat als ik nu samen was met die jongen, hoe zou mn leven nu eruit zien?”

Geloof me, dat is het laatste wat je wilt.
En zoals hierboven werd verteld, dit klinkt niet echt als vriendschap maar gewoon jaloezie.
En je moet VOOR JEZELF kiezen. Nogmaals VOOR JEZELF.
Weet je wat mijn vriendinnen doen, wanneer ik een oogje op een jongen heb of hem wil Daten? Dan heb ik het er met hen over, maar ze laten me vrij in de keuze of ik hem wel/niet wil Daten. Dat is een gezonde dynamiek tussen vriendinnen.
Ze proberen me niet te controleren of mijn liefdesleven te beïnvloeden.
En ik hoop dat je ook zo’n soort meid tegen zal komen in de toekomst, die jou ook echt geluk wil gunnen.
Je gaat echt een moeilijk leven krijgen in de toekomst, als je aan de pijpen van andermans broek probeert te dansen, en geen NEE durft te zeggen.
Fijne feestdagen toegewenst​:kissing_heart::sparkles::sparkles:

Ik zie nu pas jouw vraag, of die jongen een keuze heeft.
Ja, hij heeft een keuze. Ik weet wel zeker dat hij me leuk vind. Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Wanneer ik hem zie is er veel chemie.
En hij deelt bepaalde dingen met me, die heel erg persoonlijk zijn.
Dat is een teken van vertrouwen.

Als ik niet zeker was of hij me wel of niet leuk zou vinden of geïnteresseerd in me was, dan zou ik dit topic niet maken en mijn tijd ergens anders aan besteden.
Maar ik heb besloten om dit topic te maken, om jullie mening erover te horen van leeftijdgenoten, of dit normaal is of niet.
Ik heb er de laatste 3 dagen met zowel mijn moeder, als oudere zus over gehad en die zeggen dat ik gewoon voor mezelf moet kiezen, zoals de meeste meiden hier ook zeggen.
Dat besluit ik dus te doen, want ben even helemaal klaar met mijn “vriendin”. En wie weet komt het nog wel goed tussen ons.
Ik zat zelf te koken met woede vanbinnen, want heb nooit tegen haar mijn mond open gedaan en wil nu ook mijn zegje doen. Dit is dus ook een soort van Therapie voor me, om op Girlscene mijn verhaal te delen met andere meiden.
En het gaat al een tijdje niet lekker tussen mij en die andere meid. Soms denk ik er gewoon aan, om een Whatsapp groep te vinden om dit forum en nieuwe vriendschappen te zoeken.

ik sluit me ook aan bij ‘voor jezelf kiezen’! :fist_right: :pray:

1 like

Ik zat zowat in precies dezelfde situatie, als haar 5 jaar geleden. Wij hadden alle twee dezelfde “Crush” en zij was ook al een tijdje samen met iemand.
Ik was toen 23 jaar oud, nu 28.
Sommige vriendinnen hebben alles voor elkaar over, en anderen kunnen weer het bloed onder elkaars nagels vandaan halen en willen elkaar gewoon dwars zitten. Daarom ben ik ook heel erg dankbaar voor het feit, dat ik nu 3 goede vriendinnen heb, waar ik iedere dag contact mee heb in goede en slechte tijden.
5 jaar geleden ben ik gewoon achter die jongen aangegaan, en we zijn nu 5 jaar lang samen.
Daarnaast zijn we Verloofd.

Maar wie ben ik om hier te zeggen, wat iemand anders moet doen?
Het enige advies wat ik haar kan geven:
Volg je hart & intuïtie.
Dat is wat ik heb gedaan en het is goed uitgepakt, in mijn geval.

1 like

Awwwwwwwww bedankt voor de reactie nogxx !!!
Ik wilde dit topic sluiten, maar ik heb indd haar achter me gelaten, flink heen en weer een woord wisseling gehad. Geen seconde spijt van want het ging al een erg lange tijd slecht tussen ons.

Maar ze heeft totaal geen recht van spreken, want ze zit in een relatie, en daar kots ik nu écht van. Ik ga gewoon over m’n Nek om die reden.
Alsnog hem willen hebben voor haarzelf, terwijl ze al een aantal jaar samen was met iemand anders.
Ben opgelucht en voel mezelf een soort van “vrij” nadat ik het haar heb verteld.
Fijne feestdagen toegewenst nog😘
Feeling Great ATM

3 likes

Biezen pakken en weglopen bij die “vriendin” van jou.
Lijkt wel alsof ze diep vanbinnen weet dat hij heel goed voor je zal zijn,
De definitie van jaloezie.
En precies om die reden, wil ze hem zwart maken, zodat jij een slecht beeld van hem krijgt.
Misschien is hij heel leuk en heeft ie een hart van goud.
Kom op zeg, waar slaat dit op??
Je moet jouw geluk kiezen, meid.
Lekker bij hem zijn en samen gelukkig zijn.

1 like