verliefd op (bezette?) jongen

Hallo daar!
Ik heb echt advies nodig…
Ik ben helemaal in love met een jongen uit mijn klas. Alleen heeft hij zo’n 3 maanden geleden een keer gezegd dat hij een vriendin had. Nu weet ik dus niet of dat hij nog steeds een vriendin heeft. Ik durf het hem ook niet zo te vragen want dat is heel vreemd vind ik.
Maar goed, ik praat dus wel eens met hem en het lijkt (het kan door mij komen) dat hij tegen mij een beetje verlegen is en ook constant als hij langsloopt en ik zeg hoi kijk hij heel verlegen wij. Als hij mij ziet kijkt hij mij ook altijd aan dus geeft mij hoop dat hij mij ook ziet staan…
Maar nu wil ik dus graag wat meer met hem praten ook een beetje via whatsapp gesprekken hebben maar dit kan natuurlijk niet als hij nog een vriendin heeft…
Iemand tips over hoe ik subtiel erachter kan komen of hij bezet is? (in zijn status enzo staat nergens een datum ofzoiets en ik heb ooit iets opgevangen dat zijn vriendin romy heet dus ik heb op insta *hoezo stalkergedrag* allemaal romy’s gekeken die bij mij in het dorp wonen enzo maar nergens een teken dat hij een vriendin heeft)
En hoe kan ik een whatsappgesprek beginnen zonder dat het meteen raar is?
lang verhaal… sorry
ik ben hopeloos (verliefd :sob::muscle:)
xx

Je kunt altijd beginnen met praten over iets wat er in de klas is gebeurd of een vraag over huiswerk, dat is nooit raar. En zo overgaan in een normaal gesprek. Uiteindelijk komt daar wel uit of hij een vriendin heeft lijkt me? Ik noem mijn vriend regelmatig (omdat hij toch vaak in mijn leven voorkomt) en ik weet dat hij mij ook vaak noemt.

Jullie zouden ook kunnen beginnen met praten over school (bijv. schoolopdrachten, of een vraag stellen over het huiswerk) en dan inderdaad overgaan in een normaal gesprek. En dan proberen om hem langzaam naar het onderwerp vrienden te loodsen. Misschien vragen of hij wat met vrienden doet met oud en nieuw? En dan heel subtiel vragen of hij zijn vriendin meeneemt :slightly_smiling_face: Dan zegt hij misschien wel vanzelf of hij wel of geen vriendin heeft.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, ik ben zelf namelijk hopeloos in subtiel hints geven ::slightly_smiling_face: