Verliefd op beste vriend, maar hij woont 150km verderop.

Heeii,
Ik heb al bijna 9(!) jaar een beste vriend, ik woonde eerst in Flevoland. Daar woonde hij 2 huizen verderop. We zijn echt al sinds mijn 5e met elkaar op getrokken. Echt elke dag. Totdat ik op mijn 12e verhuisde naar Brabant. 7,bijna 8 jaren beste vrienden, en nu moest ik 150km verderop gaan wonen! Ik was niet bang voor onze vriendschap, die zal blijven =)
We spraken veel af, logeerden regelmatig, en ik zie hem ong. 1x in de 2 maanden. Dan is er ook echt niks wat onvertrouwd is. Het is alsof ik hem dan gewoon gisteren nog gezien heb. Nu, ruim 2 jaar later heb ik nog steeds heel goed contact met hem. We zijn bijna 14(schelen 1 week xD) en ik ben eigenlijk gek op hem, als vrienden, maar ook als liefde. Nou ben ik al een poosje verliefd en ik heb het hem ook duidelijk proberen te maken. Helaas werd het vakantie en weer een paar weken geen contact gehad. Maar dat is wel vaker zo in onze vriendschap. Periodes dat we echt elke dag bellen\msnen\smsen en dan ineens 1 maand niet. Maar toch we nemen het elkaar nooit kwalijk en laten elkaar vrij.

Nou ben ik bang om het gewoon tegen hem te zeggen. Maar over 2 weken komt hij naar mij toe en die week erop is het valentijn. Ik wil gewoon even een beetje laten merken dat ik hem leuk vind en dan met valentijn een lief kaartje sturen met een foto van ons samen toen we 5 waren =)

is dat een goed idee? verder heeft iemand nog tips?

Ik ben bang dat onze vriendschap als het niet wederzijds is heel erg veranderd. kapot zal hij niet gaan denk ik.

xxxx

upje dan maar

Oei, dit is lastig.

Ik zou het zelf niet echt voor me kunnen houden, ik zou er gewoon gek van worden om niet te weten of het wederzijds is.

Misschien is dat kaartje wel een goed idee. Ik zou het alleen wel subtiel houden, zodat hij het kan interpreteren zoals hij het wil. Als hij jou ook leuk vind dan zal hij dat kaartje misschien zien als een aanmoediging, als het echter van zijn kant alleen vriendschappelijk is, is dat kaartje gewoon een lief gebaar en hoeft het niets meer te betekenen.

Ja ik vind het ook heel moeilijk, zeker als we afspreken en naar de film gaan ofzo. Dan denk ik echt HOE BEDOEL JE NAAR DE FILM GAAN? en ik weet dus echt niet hoe hij dat bedoelt.

Misschien proberen (al is het moeilijk) het gewoon te zeggen als je bij hem bent. Zo van; eigenlijk vind ik je meer dan leuk als vrienden… Dat begrijpt hij wel, en als hij jou niet leuk vind kunnen jullie vrienden blijven toch? :slightly_smiling_face:

Ja je hebt wel gelijk…
en hij komt over 2 weekjes al, dan ben ik jarig. Dus dan kan ik het wel vragen maar ik weet niet hoe. Ik wil het zeggen op een manier dat hij er makkelijk op kan antwoorden.

Owja, moet ik het vragen of zeggen?

(vragen: Hee, vind je me leuk.
zeggen: Hee, ik vind je leuk)

^niet dat ik het zo zeg dan maar gewoon het idee

beter zeggen: ik vind je leuk. vragen vind ik altijd een beetje stom :stuck_out_tongue_winking_eye:

Okee dankjewel =)

Laat ie niet een beetje iets merken waar je uit af kan leiden dat hij jou wel of niet leuk vindt als meer dan vrienden ? Of dat jij een beetje iets aan hem laat merken?
Want als je het straks helemaal uit het niks zegt, kan het zijn dat hij er van schrikt & dat jullie vriendschap daar straks op kapot looopt ofzo…

daar ben ik juist bang voor. maar het punt is, ik ken hem al zo lang, en als ik bijv. xxxx onder een smsje zet bedenkt hij niet waarom ik dat doe want ik doe het altijd al. en als ik hem gewoon lief aankijk kijkt ie lief terrug, maar we houden al van elkaar zegmaar, want we zijn al zo lang vrienden, hebben een keer harde ruzie gehad, weer erbovenop gekomen, gewoon een vriendschap met voor en tegenslagen, maar daar is ie sterk van geworden en ookal woon ik hier we zijn nog steeds beste vrienden. dus ik weet niet hoe ik het moet laten merken, omdat hij het makkelijk vriendschappelijk kan opvatten =)

van zijn kant hetzelfde, ik weet nooit hoe hij het bedoeld.