Verliefd op beste vriend (en hij op mij!) maar hij zit in een relatie..

Hallo,

Een maandje geleden kreeg ik een liefdesverklaring van een hele goede vriend van mij.
Die liefde was wederzijds. We kennen elkaar al ruim 2 jaar en hebben vanaf het begin al een erg goede klik gehad. Ik zag het altijd alsof er een reden was dat wij elkaar ontmoet hadden. Eerst als vrienden, maar geleidelijk aan ontstond er steeds meer tussen ons. Dat werd alleen nooit uitgesproken, tot een tijdje geleden. Hij bleek al verliefd op me te zijn vanaf het begin.
Er is na zijn liefdesverklaring ook meer gebeurd tussen ons.

Het probleem is nu dat hij een vriendin heeft en besloten heeft om bij haar te blijven. Omdat hij ook ontzettend veel van haar houdt. En hij zegt ook nog verliefd te zijn op haar.
Hij geeft heel veel om me, zegt hij. Hij wil koste wat kost vrienden blijven omdat hij nog steeds gek op me is.
Ik weet niet meer wat ik moet geloven… Onze vriendschap kan nooit meer hetzelfde zijn. Ik zit nu met het probleem: hoe nu verder? Want ik blijf hem iedere week zien. We sporten altijd samen (in teamverband)…
Reacties welkom! :slightly_smiling_face:

Als jij er mee akkoord gaat dat hij jou ook wil houden, misbruikt hij je, he. Je kan het beter afkappen als hij voor haar kiest. Ook is dit beter voor het meisje…

ik vind dit een beetje van twee walletjes eten van hem. jou aan het lijntje houden voor als het uitgaat en ondertussen gewoon een vriendin hebben…

Poten af van een gast met een relatie!

Jup. En als hij het niet uit wil maken met zijn huidige vriendin, dan moet je je proberen over hem heen te zetten. Laat je niet aan het lijntje houden door hem; als hij een relatie heeft, is hij niet beschikbaar.

Hij houdt je aan het lijntje en dat moet je echt niet toelaten. Misschien is het verstandig om (buiten je sport om) even geen contact meer met hem te hebben zodat je hem kan vergeten. Anders gaat dat echt niet lukken namelijk.

Stop het contact. Je gaat er spijt van krijgen als je hier mee door gaat geloof me, ik spreek uit ervaring.

Misbruiken en gebruiken is iets heel anders.

Als dat mij zou overkomen zou ik me als tweede keuze gaan voelen. Ik weet niet hoe het bij jou zit. Gewoon laten lopen die gozer.

Hij geeft aan zijn huidige vriendin niet te willen verlaten. Daaruit concludeer ik dat hij zijn relatie met haar belangrijker vindt dan jou. Je geeft aan dat er meer is gebeurd tussen jullie. Niet heel eerlijk tegenover zijn vriendin. Zowel van zijn kant als van jou kant. Als dit eenmalig is heb ik zoiets van kan gebeuren. Als het vaker voor komt zou ik daar in elk geval mee stoppen! Als hij meer van je wil moet hij voor jou kiezen vind ik!

Inderdaad stoppen met die gast…
En trouwens, hij kan niet verliefd zijn op jou én op haar. Al zou hij echt verliefd op je zijn dan koos hij wel voor je. Toch?
:sob::muscle:

Ach ja, het is in ieder geval duidelijk. Sommige mensen zien het wel als misbruik (ik bedoel: seksuele dingen met je doen en dan een ander kiezen?)

Als hij jou leuker vind, dan zijn huidige vriendin, dan had hij állang voor jou gekozen. Dus laat hem lekker links liggen! :slightly_smiling_face: Move on.