Verliefd op begeleider

Hey!

Ik heb een probleempje: ik woon op mezelf, maar daar is af en toe begeleiding aanwezig waar je een keer per week een gesprekje mee hebt hoe het gaat. Een mentor zeg maar.
Nu is het punt dat ik op een van de mentoren verliefd ben. Vanaf het eerste moment dat ik hem zag al. We hebben een hele goede klik, kunnen uren met elkaar kletsen over religie en ons leven.
Ik ben 18 en hij is 24. Ik zag een keer tijdens een gesprekje dat hij een stijve had. Daar kan hij natuurlijk ook niets aan doen, maar het zegt wel dat hij zich (misschien?) ook aangetrokken tot mij voelt.
Hij gedraagt zich wel afstandelijk, omdat het een mentor is.
Wat moet ik doen? Ik denk de hele dag aan hem, zelfs 's nachts droom ik over hem!

Wat moet ik doen? Ik wil graag een move maken als ik met hem alleen ben, maar hoe?

XC

Lastige situatie, aangezien hij je mentor is. Zou hij in de problemen komen als hij een relatie met jou zou hebben? Als dat zo is zou ik geen move maken, en desnoods om een andere mentor vragen

Volgens mij mag het niet hij kan daarom ontslagen worden.
Ik heb ook begeleiding dus vandaar

Ja het mag officieel niet, maar ik zou gewoon een keer iets met hem willen doen ofzo, als hij bij me op de kamer is. Maar hij is niet mijn mentor, gewoon een andere. Ik zou hem juist graag als mentor willen omdat hij me goed begrijpt en we goed kunnen praten. En dat kan ik nu niet met de oude man die ik heb.
Ik weet gewoon dat hij ook wel iets me me wil doen, ik voel het gewoon. Niemand hoeft er in principe achter te komen… en over een half jaar ben ik hier weer weg en dan zou het wel mogen. Maar als ik nu geen move maak zie ik hem over een half jaar waarschijnlijk helemaal niet meer…

het lijkt me verstandiger om eerst je gevoelens te laten zien dan meteen een move te maken, denk je niet?

Nou dan zou ik er gewoon voor gaan!

Je kan vragen om contact te houden ? Weet niet of dat officieel mag eigenlijk.
Je zou kunnen vragen om hem als mentor maar dat is een korte tijd, ik denk ook dat ze vinden dat die andere beter bij je past

Ja,… gevoelens laten zien is wel een goed idee. maar moet ik dan tegen hem zeggen dat ik hem leuk vind? En contact houden ga ik ook vragen, maar voor die tijd probeer ik natuurlijk wel een goede band met hem te hebben…

wat moet ik tegen hem zeggen? wat is de eerste stap zeg maar…

Hij kreeg een stijve van een gesprek?

^Dat vond ik ook een beetje raar o.O

Dankje :wink:

En nee hij kreeg een stijve niet van een mentorgesprek, want hij is mn mentor niet, maar gewoon toen we het over uitgaan enzo hadden.

Dan is het nog raar , ik bedoel jullie 'relatie’is niet gelijkwaardig

Ja idd… maar ik hoef ook geen relatie met hem, ik wil 'm gewoon beter leren kennen. Maar ik kijk wel, ik probeer het hem wel te vertellen heel subtiel ofzoiets.

Als je geen relatie wilt met hem… waarom wil je hem dan gewoon beter leren kennen?..

Ik heb het zelfde probleem.
Ik ben verlieft op een begeleider ik droom ook over hem enzo.
Ik heb het mijn mentor in vertrouwen vertelt maar die begeleiding mag mij nu ook niet meer begeleiden en we mogen niet 1 op 1 in 1 ruimte .
Echt heel raar

Dat is denk ik logisch dat het raar aanvoelt.

Weet hij het zelf ook?
Heeft hij nog gereageerd?

Euhh als begeleider in psychiatrische kliniek weet ik dat dit absoluut niet mag! Wanneer een begeleider met een (ex)patiënt iets doet zal diegene zijn baan verliezen en moet diegene voor de tuchtrechter komen. Daarom raad ik je ten strengste af om iets te doen of een move te maken. Ik weet namelijk ook zeker als deze begeleider zijn baan hierdoor kwijt raakt en nooit meer in de zorg kan werken, hij geen relatie met je zou willen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit is afgelopen.