Verliefd op (achter)neef

Hey,
Ik vind een jongen bij ons op school al een tijdje erg leuk, en hij mij ook. Ik ben 16 en hij 17. We hebben weleens afgesproken en een keer gezoend op een feestje, maar we zijn geen officieel stelletje ofzo. Maar we zijn er nu dus achter gekomen dat we familie z zijn… Hij is mijn achterneef… Ik weet nu dus echt niet of ik een relatie met hem kan/mag beginnen. Wat vinden jullie?

Ik vind dat het prima kan!

Hmm moeilijk. Ik zou zeggen, ga er voor als je je leven met hem wilt samen leven. Maar omdat je eigenlijk nog maar 16 bent, is de kans gewoon groten dat het niets gaat worden. Ik zeg overigens niet dat het niet serieus kan zijn! Maar de kans dat jullie samen blijven, is gewoon kleiner. Je moet dus voor jezelf beslissen of je al die shit over je heen wilt krijgen van dat het je achterneef is, en dat familie er raar van kan kijken, of dat je afstand neemt en over een paar maanden een andere leuke jongen tegen komt.

Want het is de zoon van de neef van je vader? Ik heb zeer goed contact met dat soort familieleden dus in mijn ogen vind ik dat not-done

Is hij echt bloedfamilie? (dat klinkt zo fout) In dat geval vind ik het geen goed plan. Niet alleen omdat het een beetje creepy zou voelen als het mijn neef was. Maar ook omdat dat incest is.

Ik vind het zelf niet zo’n probleem als je hem niet kent als in familie zijnde

Ik zie die familie nooit echt, van al die neven van mijn vader enzo, omdat het best wel een grote familie is, daarom kende ik hem niet…

Als jullie niet hetzelfde “bloed” hebben als het ware en je geen/nauwelijks contact hebt met die kant van de familie zou het me eigenlijk vrij weinig boeien. Anders zou ik het best vies vinden.

Als jullie elkaar altijd tijdens familiefeestjes en verjaardagen zouden zien, dan is het misschien een beetje awkward.
Maar als je die tak van de familie helemaal niet kende en je bent er pas achter gekomen nadat je al met hem had gezoend… dan maakt het toch niets uit? Dan was de liefde er voor de familieband zegmaar :stuck_out_tongue:

Ik zou zelf het idee heel raar vinden. Maar als jullie het beide willen, waarom niet?

Ik zou dat eerlijk gezegd niet eens zo “vies” vinden ofzo. Jullie hebben dan dezelfde overgrootoma/opa toch?

Edit: aan de andere kant zou ik het heel raar vinden als mijn kind later een relatie krijgt met het kind van mijn nicht of neef :’)

Ik tel achterneef niet echt familiefamilie. Ik vind dit echt totaal niet raar maar gewoon toeval

Ik vind het ook niet echt raar.
Het is niet je directe neef, kijk die zie ik gewoon echt als broers en familie, maar achterneef… ik vind dat gewoon heel anders.

Ligt er een beetje aan. Jij kent die kant van die familie eigenlijk helemaal niet en het staat ver genoeg van je af ook. Als jullie elkaar leuk vinden zou ik me daar in ieder niet door tegen laten houden. Je hebt zelfs landen waar je met je neef of nicht trouwen, als in de kinderen van je ooms/tantes. Dat staat veel dichterbij en vind ik daarom ‘erger’.

Ik vind dat dit wel kan, want hij is echt je achterneef en als je toch geen contact hebt met die kant van de familie wie boeit het dan haha

ik zou het niet gek vinden hoor
ik zou ook geen idee hebben wie mijn achterneven of -nichten zijn, het contact in de familie reikt echt niet zo ver bij ons, en volgens mij is dat bij veel meer mensen net zo!

En je kwam er inderdaad ook pas veel later achter, ik zou het dan zelf het niet in de weg laten staan van het elkaar leuk vinden
(en als je heel ver door gaat denken, met zo’n verre familieband krijg je voor zover ik weet ook hele normale kinderen gewoon :stuck_out_tongue: )

Kan best :wink: Het zou wel raar zijn als hij dichterbij je stond in de familie. Maar aangezien je die tak van de familie nauwelijks ziet, waarom niet? Het idee is alleen raar.