Verliefd op 2 jongens..

Hey hey!

Ik heb echt advies nodig hierbij en schaam me een beetje voor deze hele situatie.

Het begon een half jaar geleden. Ik ontmoette een hele leuke, aardige jongen en al gauw spraken we bijna elke week af.
Onze relatie beschreven we als ‘maatjes’ en zo voelde het ook. Maar langzamerhand merkte ik dat het niet alleen een vriendschap was. Ik voelde serieus wat voor hem, wat mij erop tegenhield om hem wat te vertellen is dat hij telkens zei dat we toch geen relatie krijgen en vrienden moesten blijven. Ik verdrong zo mijn gevoelens. We deelden en deden veel.veel dingen die mensen in een relatie meestal doen en dat is niet alleen knuffelen en kussen.

Op een gegeven moment brak de vakantie aan en ik ging 3 weken naar mijn moeder. We hielden contact via de telefoom maar zelfs toen bleef hij erop hameren dat het niks zou worden. Ik moest voor mijn gevoel verder gaan en ontmoette een hele leuke jongen bij mijn moeder in de buurt. Al snel spraken we vaker af en zelfs toen ik terug thuis was bleef dat.

Ongeveer een maand later en veel afspraakjes later kreeg ik officieel een relatie met de jongen van vakantie. Met mijn gevoel er nog niet overheen en veel gezeik thuis over alles en de afstand ging ik ervoor. Nog geen week later wilde mijn maatje met mij praten. Wat mijn gevoel al die tijd al aangaf bleek waar te zijn. Mijn maatje biechte zijn liefde voor mij toe…een moment dat mijn hart brak.

Nu, paar maanden later zit ik er nog mee. Mijn relatie loopt niet super en ik zie mijn maatje nog regelmatig. Ik kan gewoon NIET kiezen.

I need your advice.

(Ik hoop dat ik het duidelijk heb beschreven)

Ik vind het wat lullig dat hij zijn gevoelens pas voor jou uit, op het moment dat jij eindelijk verder gaat en een ander ontmoet. Maar in ieder geval; wij kunnen niet voor jou kiezen. Jij zult zelf moeten nagaan bij wie jouw hart ligt.

Huh maar je ‘maatje’ zei eerst dat hij niks met je wou… Zegt hij dat dan misschien niet omdat hij jaloers is? En wat is de reden dat je relatie niet super loopt? Ben je niet zo heel verliefd meer, is het denk ik beter om voor je maatje te kiezen en anders, voor niemand… succes xx

Hij durfde het nog niet aan. Op dit moment lukt het ook niet om te kiezen. Mijn gedachten maken me gek.
Het loopt niet omdat onze karakters best wel botsen en miss ook wel omdat ik zoveel twijfel.

Thanks guys.

Je ‘maatje’ heeft tegen jou gezegd dat jullie geen relatie zouden krijgen en wanneer jij verder gaat met je leven komt hij opeens terug krabbelen. Vind het niet eerlijk van hem. Daarom zou ik gewoon verder gaan met je huidige vriend, al zie je dat zelf zitten aangezien je zegt dat jullie karakters botsen.

Ik denk dat een korte break misschien het beste is. Zo moeilijk ben wel bang dat ik iemand kwets. Het zijn beide kei leuke jongens.

Een break lijkt mij het beste. Er staat teveel spanning op jullie relatie op dit moment. Geen wonder dat 't gaat botsen. Ga met beide jongens een gesprek aan, en volg je gevoel.
Je ‘maatje’ lijkt zelf ook niet te weten wat hij wilt. Hij heeft keer op keer aangegeven géén relatie te willen. Jij accepteert dit en gaat door met je leven, en komt een leuke jongen tegen die wél een relatie met jou wil aangaan. En opeens is je ‘maatje’ van gedachten veranderd.
Is je vriend op de hoogte van de situatie? Wellicht kunnen jullie erover praten? Hij verdient te weten wat er aan de hand is, want anders hou je hem voor de gek. Hij kan in dat geval wat extra moeite voor je doen, of de relatie verbreken. In dat geval weet je meteen hoeveel hij van je houdt, en of hij de moeite waard is.

hoe herkenbaar…

Hier heb ik echt wat aan! En het klopt wat je zegt.
Mijn vriend is redelijk op de hoogte en vind dat ik contact met m’n maatje moet verbreken. Dat is iets wat ik toch wel moeilijk vind.

Kies degene waar je als tweede verliefd op werd, als je echt verliefd wordt terwijl je al verliefd bent, is de eerste verliefdheid niet sterk genoeg. Tenminste, zo denk ik.

Ik wist gewoon dat deze reactie zou komen

Durfde hij ook niet . We hebben besloten dat we er nog niks mee doen. Hij wilt dat ik het probeer met mijn huidige vriend en dat hij mij niet in de wegstaat. En vooral dat ik gelukkig wordt. Ik baal enigzins maar ik ben tenminste mijn maatje niet kwijt dat is mij belangrijker als een relatie. Vriendschap boven alles