verliefd op 19 jaar oudere man

Hoi dames,

Ik ben een meisje van 18 jaar en heb iemand ontmoet van 37. Dit is het broertje van de beste vriend van mijn vader. Deze zie iik ook als mijn familie. Hij is in Nederland voor een paar dagen en vandaag gaat hij weer terug naar Frankrijk. We vinden elkaar erg leuk en hij wil over twee weken weer naar Nederland komen. Mijn moeder weet het en de beste vriend van mijn vader ook, hij zegt dat hij erg serieuze bedoelingen met mij heeft. Mijn moeder vindt het wat minder, ze wil dit niet geheim houden tegenover mijn vader. Ik durf het mijn vader absoluut niet te vertellen omdat ik bang ben voor zijn reactie, de man van 37 is van marokkaanse afkomst en mijn vader ook. Hebben jullie misschien enig advies voor mij?

Uhm ja leeftijdsverschil kan ik nog mee leven, maar dit vind ik wel een beetje storend. En probeer het anders samen te vertellen tegen je vader

Ik zou het uit je hoofd proberen te zetten…

• je ziet hem als familie
  • je weet dat je vader er niet goed op gaat reageren, daarom durf je het niet te vertellen
  • hij is 2x (!) zo oud als jij
  • jullie zitten in totaal andere levensfases
  • hij woont in Frankrijk

Sorry, maar ik zie echt niets positiefs in dit hele verhaal.

Ik zie hem niet als familie maar zijn broer de beste vriend van mijn vader.

Je zegt het anders echt hoor in je beginpost, ik heb het zelfs nog dikgedrukt gemaakt bij mij

Dan heb ik het verkeerd gezegd ik bedoelde hem niet

Dan nog, hij woont in Frankrijk, hoe wilde je dat gaan doen. En het grote leeftijdsverschil?

De kans dat het wat wordt is echt nihil. Ik zou hem uit m’n hoofd zetten. Iedereen heeft wel crushes gehad op oudere mannen.

Persoonlijk vind ik het leeftijdsverschil echt veeeelste groot. Ik ben bijna achttien en ik zie mezelf echt niet een relatie hebben met iemand die bijna 40 is! Hij zou je vader wel kunnen zijn…

Maar ondanks dat het wel legaal is, zou ik het niet doen vanwege de omstandigheden.

Nouja, jij hebt nog een heel leven voor je zegmaar. En tja, hij is al wat ouder

Ik vind dat als jij 18 bent je het zelf moet bepalen. Zelf zou ik het niet doen maar als dit is wat je wil dan is dat jouw keuze.

Het leeftijdsverschil is wel heel erg groot. Ik zou er niks mee doen als ik jou was maar het is je eigen beslissing. Je bent oud genoeg om te weten wat slim is en wat niet.

Het leeftijdsverschil vind ik geen probleem, maar het feit dat hij in het buitenland woont wel. Dat gaat sowieso zware druk op jullie relatie zetten en ik weet niet of het daarom verstandig is om iets met hem te beginnen. Maar het leeftijdsverschil, daar zou ik mij persoonlijk niet door laten tegenhouden. Ja jullie zitten in aparte levensfases, maar sommige mensen die even oud zijn kunnen ook op een hele andere golflengte zitten…

Sorry ik denk niet dat het iets gaat worden maar dat ligt dan meer aan die andere factoren dan aan het feit dat hij 19 jaar ouder is… Ik hoop wel voor je dat het iets wordt als je ervoor kiest ermee door te gaan want het klinkt wel alsof jullie serieus zijn met elkaar :slightly_smiling_face:

Hallo dames bedankt voor jullie adviezen. Het is zo goed als zeker dat hij in Nederland komt wonen!

Wauw. Hoezo dat ineens?

Hij heeft het al vaker voorgesteld, maar nu heeft hij het definitief besloten. Gaat vanaf volgende week Nederlandse lessen volgen in frankrijk.

Voor jou of voor zichzelf?