Verliefd of gewoon graag bij elkaar?

Hey meisjes!

Mijn vriend en ik zitten momenteel in een “break” na een goed jaar samen zijn. Goed om even over veel dingen na te denken. Ik twijfel hier al heel mijn relatie aan; we zijn gestart als beste vrienden, en na een klein jaar is dit uiteindelijk een relatie geworden. In het begin was ik heel onzeker over alles, over ons relatie, over hem… Dat is er ondertussen uitgegroeid, en hij maakt me supergelukkig. Ik heb nooit dat “verliefd” gevoel gehad, ben altijd gewoon héél graag bij hem geweest. Voel me perfect op mijn gemak bij hem, en hij is mijn beste vriend. Ik weet dat dit een goede basis is voor een relatie, maar klopt dit? Of horen we gewoon vrienden te zijn? Ik hou heel erg van hem, maar ik heb me nooit ‘verliefd’ gevoeld ofzo. Is dit oké? Normaal? Of toch reden om te twijfelen? :flushed:

Als ik kijk naar de topics die je het afgelopen half jaar hebt geopend, dan zie ik dit:
Een week geleden ‘Toch nog terug samen komen?’
Een maand geleden ‘Relatie staat op springen’ en ‘Radeloos, continu ruzie, maar topvriend…’
Daarvoor over zijn gewicht en het roken
7 maanden geleden ‘Ik zie geen toekomst in ons relatie?’ en ‘Op het punt uit elkaar te gaan…’
En rond dezelfde tijd als dat je dit topic startte, startte je er ook een dat je bang bent dat je iemand misloopt die beter bij je past.

Dit is slechts een observatie, en ik bedoel er niets anders mee dan dat dat er toch iets fundamenteel mis lijkt te zijn. Want de inhoud van alle topics is steeds redelijk hetzelfde, ware het niet dat dit al een half jaar regelmatig terugkeert.

Ik ga niet zeggen wat je moet doen of dat jullie wel of niet bij elkaar passen. Om bij elkaar te passen hoef je niet dezelfde hobby’s te hebben, of overal hetzelfde over te denken. Wat telt is dat je dezelfde waarden deelt, hetzelfde denkt over wat goed of fout is wat betreft de belangrijke dingen in het leven.

Jij bent de wilde van jullie twee, en je wil ontdekken en zelf alles meemaken. Voor hem hoeft dat niet. Maar wie weet denken jullie er over een paar jaar wel hetzelfde over, wanneer je je rust hebt gevonden doordat je even wild hebt kunnen zijn :slightly_smiling_face:

Probeer te kijken naar de dingen die er echt toe doen. Probeer jezelf er in te trainen dingen los te laten. Ik denk dat als je het er met hem over hebt en hem vraagt jou daarbij te helpen door kleine stapjes te maken, hij dat heel erg zou waarderen. Dat betekent dat je soms wat kritiek zult moeten incasseren, maar het is het uiteindelijk waard als je daardoor gelukkig kan zijn.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je een oplossing kunt vinden samen met hem.

Zou het niet kunnen, dat jullie, omdat jullie al beste vrienden waren, het verliefde gedeelte een beetje versneld/overgeslagen hebben en gelijk zijn doorgegaan naar houden van en graag bij elkaar willen zijn?