"Verliefd met een dipje"

Hoi allemaal,
Ik zit met een dilemma. Ik ben verliefd op mijn achterbuurjongen.
Het Begon toen ik 4 jaar was. Ik had twee achterbuurjongens Bas en Jesse. Mijn kleine zusje, Jesse en ik speelden altijd samen maar stiekem keek ik erg op tegen zijn grote broer Bas. Toen ik acht was, werd ik officieel verliefd op hem. Datzelfde jaar kreeg ik een vriendje met wie ik 2,5 jaar had. Ik was Bas even kwijt maar het gevoel bleef er altijd voor hem.

Vorig jaar kreeg hij een vriendin. Ik kwam vervolgens bij dat meisje in de klas en we werden beste veiendinnen. Maar ondanks onze band bleef ik altijd erg jaloers op hun relatie. 4 maanden terug vertelde ze me dat ze een jongen had ontmoed en dat ze verliefd waren geworden. Ook is ze met hem naar bed geweest. Ik was blij voor haar want ze was erg gelukkig. En ik sprong stiekem een gat in de lucht omdat Bas dan weer single zou worden. (Ze had mij verteld dat Bas van alles op de hoogte was)

Een tijd later gebeurde er iets waardoor ik zo kwaad op haar werd, dat ik de moeder van Bas het hele verhaal heb verteld. Jesse vertelde het aan Bas. Die het natuurlijk meteen uitmaakte met dat meisje want ze was vreemd gegaan. Maar ik voel me nog schuldig en verantwoordelijk voor hoe het gelopen is.

Afgelopen weekend waren we samen met onze gezinnen kamperen. Ik merkte dat ik mezelf níet meer wijs kon maken dat ik hem niet leuk vind. Ik kan het niet meer onderdrukken, niet meer tegen mezelf liegen. Ik kan wel van de daken schreeuwen “ik ben smoorverliefd op je!!”

Ik wil het hem héél GRAAG vertellen, maad ben ontzettend bang voor zijn reactie. Want hij kan mij misschien alleen zien als een soort zusje.
Ik heb enkele signalen opgevangen;
-hij heeft me een koosnaampje gegeven
-hij legde zijn hand een paar keer op mijn been om aan te geven dat het mijn beurt was met het spelletje
-hij keek af en toe mijn richting uit als hij een grapje had gemaakt
-hij ging tijdens het eten in precies dezelfde houding zitten en toen kwam zijn been tegen het mijne (ik heb ooit gehoord dat kopiëren van houdingen ook bij de tekens hoort)
-en hij gaf me een compliment

Maar vooralsnog kan het ook zijn dat hij van nature heel flirterig is.
Ik heb geen idee wat ik moet doen!!! Ik ben zo bang en tegenlijkertijd wil ik ook gewoon heel graag bevestiging.

Ik hoop dat jullie wat met deze informatie kunnen!

Love, littlebird
Ps. Sorry voor eventuele spellingsfouten!

Je kan hem mee uit vragen en kijken hoe hij reageert?

wel, ik denk dat die je wel ziet zitten hoor :sunglasses:
en wie niet waagt,niet wint :wink:
ps: die tekens zijn wel duidelijke signalen :stuck_out_tongue:

oooh dat zijn altijd van die enorm vervelende momenten ken ze ook hoor…

:cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

misschien een keer als jullie weer bij elkaar zijn gewoon aan hem vragen of ie iemand leuk vindt… zo niet dan moet je je er bij neerleggen dat hij je niet leuk vindt of hij lijkt op mijn vriend en durft ook helemaal niks…

zegt hij ja probeer dan rustig door te vragen en miss komen je op het punt dat je kan zeggen dat jij hem leuk vindt…

succes!!!

Vraag het via via.
Of vraag aan hem: Heb je een crush

Jaa vraag hem gewoon een keer iets leuks te doen. Je hoeft het niet zo duidelijk te maken dat het een date is, zolang je maar niet “als vrienden” oid erbij zegt.
Afgewezen worden is het ergste wat je kan overkomen, maar bekijk het zo: pijn doet het sowieso of het nu pijn doet of over een tijdje. Je kunt dan beter nu weten waar je aan toe bent dan nog maanden lang verliefd zijn zonder dat je weet wat hij voelt. Wie niet waagt wie niet wint! Waarom zou hij überhaupt nee zeggen? Het is toch leuk om te proberen?