Verliefd maar..

Hey meiden!
Een maand geleden heb ik een jongen leren kennen. Na wat gesprekjes vond ik hem heel aardig en hij zei hele lieve dingen tegen me. Normaal ben ik niet snel verliefd, en gister was ik dus met hem en ja… ik denk dat ik het aardig te pakken heb. Wel zit ik met een probleempje. Ik ben heel erg gesloten tegenover mijn ouders, het liefst vertel ik hun niks over jongens omdat ze altijd van die kinderachtige opmerkingen maken, daardoor voel ik me heel ongemakkelijk. Het voelt ook alsof ze me nog als 't kleine meisje van vroeger zien. Ik heb het er vaak met hun over gehad dat ik wil dat ze me wat volwassener behandelen, sinds ik 16 ben gaat dat wel wat beter. Nu denk ik dat het toch best wel serieus is met hem… en ik wil het niet laten verpesten door zoiets doms. Ik twijfel heel erg, ik wil hem graag mee naar huis nemen… maar ben bang dat m’n ouders rare opmerkingen maken.
Hoe moet ik dit nou aanpakken…

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Probeer het met een zogenaamde ‘vriend’. Zeg tegen je ouders dat het gewoon een hele goede vriend is en of je hem mee naar huis mag nemen. Jij en ook je ouders zullen zien dat de band sterker begint te worden. Het is beter dan meteen te zeggen ‘mam ik heb een vriendje’.

Suc6!

Maarjaa niet alle ouders zijn hetzelfde. Mijn ouders bijv. zouden helemaal uit hun dak gaan als ik ze zoiets zou vertellen. Het beste is gewoon om te beginnen met ‘ik heb een beste vriend’.

Wat boeit dat jou nog als je verliefd bent.

-

Ja, ik heb wel eens een jongen mee naar huis genomen maar als ik dan de dag erna vertelde dat we gezoend hadden, vroeg m’n moeder gelijk: “maar je hebt toch niets met hem…?” Op dat soort momenten voel ik me heel ongemakkelijk, waardoor ik het liever verzwijg. Het is niet dat m’n ouders ouderwets zijn of iets dergelijks. Het moeilijkste voor mij is gewoon om de eerste stap te zetten en hun dat te vertellen!
Bedankt voor je advies, nu heb ik wel wat meer zekerheid!

Het is trouwens niet zo dat ik geen vriendjes mag hebben ofzo hihi.

Haha dit had ik oook, maar toen had ik het er een keer over dat ik naar m toe ging, en toen zei m’n moeder,; of vind je hem een beetje leuk :smirk: en toen heb ik het maar direct gezegd , en wanneer je het tegen je ouders hebt gezegd denk ik echt wel dat ze het leuk vinden hoor ! Zonde om geheim te houden :grinning:

Haha ja denk dat ik ook maar ga doen! Ik wil het ook helemaal niet geheim gehouden want ik vind 'm daar veeelste leuk voor! (a)