Verliefd maar durf geen contact te leggen

Haaaai ik denk dat er hiet al zo veel topics van zijn maar toch hoop ik dat jullie mij willen helpen,

ik was een jaar of 8 toen ik hem leerde kennen. Toen was er nog niks aan de hand, hij was 10 en ik was toevallig bij hem thuis omdat onze ouders elkaar kenden. Het was een eenmalig bezoek, daarna nooit meer aan hem teruggedacht. Hij woont overigens in een andere woonplaats, waar ik nooit kom en kwam.
Maar hij voegde mij ongeveer een jaar geleden toe op hyves, zonder resultaat, tot hij een aantal maanden geleden ineens op hyves tegen me begon te praten. Eerst waren het een paar krabbels, maar al gauw veranderde dat in een chat en voegde ik hem daarna (na lang twijfelen) toe op msn.
Het was heel gezellig en ik begon hem leuk te vinden en kwam erachter dat hij in dezelfde woonplaats werkt! Ik ben nu 16 en hij is 18 en uit het eerste gesprek maakte ik op dat hij mij wel leuk kon vinden. Ik kwam hem een keer tegen in het echt, maar hij wist niet zeker of ik het was en andersom.
En ik heb al vanalles bedacht maar durf hem niet op het werk op te zoeken, want hij werkt in een autowinkel en het zou te veel opvallen als ik daar ‘toevallig’ ook zou zijn.

We hebben nog een aantal keer gepraat via msn, maar meestal komt het gesprek van mijn kant en lijkt het al gauw op een intervieuw doordat ik vanalles vraag en hij alleen maar antwoord geeft. Daarom is het vaak zo dat het gesprek ineens stil ligt omdat ik ook weer niet wanhopig wil klinken.
Ik ben echt zo verliefd, als ik hem zie dan voel ik dat en dan voel ik mij gelukkig en ik wil zo graag actie ondernemen maar ik durf hem niet mee uit te vragen. Is het niet gek om een jongen die je bijna niet kent mee uit te vragen? We hebben nu ook al iets van een maand niet meer gesproken en ik wil niet raar op hem overkomen. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb je hele verhaal niet gelezen, ben te lui :’)
maar om maar te reageren op je titel:
als je het niet durft, heel jammer dan maar dan zal er ook niks gebeuren
ik zou dus zeggen: waag gewoon de kans en vraag of hij wat leuks wil doen.
nee heb je, ja kun je krijgen!

Als je toch al zoveel vragen aan het stellen bent, vraag of hij een keer wat leuks met je wil gaan doen? Of zeg ik nou iets heel doms?

stuur hem een berichtje van: we hebben elkaar al een tijd niet gesproken, heb je zin om een keertje wat te gaan drinken om bij te kletsen?

Hmm ja dank voor jullie reacties iig ik moet nog even kijken hoe ik het aan ga pakken maar dankjulliewel voor je berichten!