verleifd maar hij is ouder

heey
ik ben verliefd op een jongen N ik ken hem van dansen(hiphop) en vind hem gewoon echt leuk.
maar er is een klein probleempje ik ben 13 en hij is 20.
en opzich maakt leeftijd niks uit maar dit verschil vind ik wel heel groot hij weet niet dat ik 13 ben (veel mensen schatten mij ouder) maar ik weet niet echt hoe ik dit aan moet pakken. want hij doet wel heel aardig enzo maarja dat kan ook uit beleefdheid zijn.
dus hebben jullie tips? wat moet ik doen moet ik er voor gaan of moet ik hem uit mijn hoofd zetten?

o sorry voor titel verleifd moet verliefd zijn maar dat snapen jullie denk ik ook wel.

Ik zou het persoonlijk niet doen, 13 en 20 is een huge verschil, niet qua getal (Ik bedoel 20 en 27, zou vind ik kunnen) maar hij is mentaal gewoon veeeel verder waarschijnlijk is toe aan sex en jij bent 13 je zit net op de middelbare en hij werkt ws al, nah, ik vind het een No Go.

Vergeten.

nee vind het verschil te groot, een kennis is bijna 15 en een jongen van 20 , en die vond het ook te veel ,

Nee ik vind het niet echt kunnen. Als je nou 20 bent en hij 27 kan het weer wel, dan zitten jullie minds op een lengte. Nu ben jij een pubertje en hij volwassen.

http://www.atalude.net/wp-content/uploads/2008/04/pedobear_seal_of_approval.jpg

Forget it
Jullie schelen vind ik, wel heel wat… denk eens na 13 en 20?

Mijn vriendje is een stuk ouder dan ik ben, kan niet zeggen dat ik er last van ondervind. Het gaat geweldig tussen ons en het leeftijdsverschil is nauwelijks te merken. Maar dat komt ook omdat we allebei volwassen zijn soort van eigenlijk zijn we allebei kleuters qua gedrag maar in ieder geval meer dezelfde dingen hebben dan jullie op dit moment. (zelfstandig wonen, financiële onafhankelijkheid, intelligentie op zelfde niveau, geven om dezelfde dingen, ga zo maar door).

Ik ga dus zeggen dat ik je aanraad om er in jou geval (nog) niks mee te doen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat een 20 jarige jongen een 13 jarig meisje leuk vind. EN mocht dat wel zo zijn: Als je 13 bent, ben je veels te kwetsbaar, wie weet wat de plannen van een 20 jarige jongen zijn met een 13 jarige meisje. Als je hem echt leuk vind en hij jou ook kun je ook wel een paar jaartjes wachten.

Ik vind dit leeftijdsverschil echt te groot. Als hij nou 16 was oke, maar 20…

ik heb het zelfde
alleen ben ik 13 en hij 15
dus weet niet echt wat ik moet zeggen

dus zie maar als up :slightly_smiling_face:

13 en 15 is gewoon normaal, en echt sowieso niet te oud.

dat kan echt niet.
nog niet tenminste. jullie hebben een totaal ander leven
en je bent inderdaad nog te kwetsbaar…

Nee, ik zou het niet doen. 17 en 24 ofzo dat zou nog wel kunnen, maar 13 en 20, dan is hij natuurlijk al veel verder dan jij, het ligt er ook maar net aan hoe snel jij daar in bent, maar dan nog, maarja liefde kent geen leeftijd dus als jij en hij het echt willen moet je het gewoon doen!

thanks voor de reacties maar als ik het toch wil proberen( ik ben zo irritand in dat soort dingen) hoe moet ik dat dan aanpakken? want hij is wel veel ouder, en ik denk eerlijk gezegt ook niet dat hij mij leuk zal gaan vinden. maar hoe kan ik dan in ieder geval met hem in contact komen?

Voor mij is 13 en 16 de grens. Ik zou sowieso niet met iemand nemen die niet meer op de middelbare school zit. Dat maakt het grootste verschil. (uitzonderingen daar gelaten zoals iemand in de 1e van de vervolgopleiding met iemand uit het (voor)examenjaar)

Haha daar dacht ik ook gelijk aan!