Verlegenheid?!

Hoihoi meiden,

Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen zonder heel erg wanhopig over te komen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik niet alles uit mijn jong-zijn haal. Ik word ook heel vaak braaf genoemd omdat ik (bijna) nooit naar feestjes ga, ik doe dit eigenlijk niet omdat al mijn vriendinnen heel veel drinken en ik niet heel veel en hun heel erg dronken zijn en ik daar eigenlijk niet mee opgescheept wil zitten.
Al mijn vriendinnen hebben heel erg veel contact met jongens en ik heb dat eigenlijk ook niet. Ik ben ook best wel onzeker dus misschien ligt het daaraan. Maar soms heb ik het gevoel dat ik later spijt krijg omdat ik nu me heel erg in hou.

Ik ben op zich niet heel verlegen maar ik vind het moeilijk om als ik eenmaal met een jongen praat het gesprek gaande te houden en niet lomp over te komen. Ik zit heel erg met deze dingen en ik weet eigenlijk niet hoe ik er mee om moet gaan.
Ik hoop niet dat jullie mij een overdreven kind vinden om het aanmaken van dit topic maar ik zit hier best wel mee en ik hoop op wat advies.

Liefs

Hoe oud ben je nu?

Volgens mij is de defenitie van genieten van je jeugd voor iedereen anders. Je moet proberen dingen te vinden die jij leuk vind, die je kan doen.
Verder denk ik dat je op bepaalde gebieden gewoon een aantal keren een risco moet nemen om het gemakkelijker te laten gaan.

Vergeten er bij te zetten maar ik ben 16.

Als jij veel drinken niet leuk vind, doe je dat niet :stuck_out_tongue: klaarrrr.
Of je gaat eens met andere mensen op zon feestje praten als je vriendinnen zat zijn, leer je meteen meer mensen kennen + meer zelfvertrouwen.
Ik vind het trouwens absoluut niet raar dat sommige mensen niet van (veel) drinken houden.

Dingen die je wel wilt doen, maar niet doet door je onzekerheid, die zijn anders. Daar kan je aan werken. Niet te veel nadenken, doen. En als je bv eenmaal meer met jongens praat, gaat dat steeds beter, en word je juist daar weer zekerder door. Of gaat het gewoon makkelijker om gesprekken met mensen te houden (:

Ik weet niet of je later spijt gaat krijgen. Misschien wel als je dingen niet doet die je eigenlijk wel wilt doen, maar niet doet door je onzekerheid. Of dat je je inhoudt, en je onzekerheid niet weg gaat. Of zelfs groter wordt. Maar als het niet zozeer aan onzekerheid ligt, ben ik ervan overtuigd dat het wel goed komt met je (ook als het onzekerheid is overigens). Gewoon meer oefenen ^^