verlegen

ik heb een probleem ik ben echt super verlegen tegen mensen van mijn leeftijd en ouder. ik weet niet waar het door komt maar ik heb het mn hele leven al, maar ben het nu echt zat en zit er echt mee. ik maak moeilijk vrienden en heb er ook niet veel, ben hartstikke stil wanneer een vriendin met andere vriendinnen of vrienden zitten en daardoor mogen de mensen me vaak al niet. als ik probeer contact te maken komt er altijd iets doms uit, want ik weet nooit waar ik het over moet hebben. en ik zou zo graag een vriendje willen hebben maar als ik al moeilijk vrienden maak laat staan dat. hebben er hier nog meer last van en tips?

ik heb er niet echt last van, dus heb geen tips voor je hihi

In het algemene zelfvertrouwen topic zul je vast tips tegen komen! Veel succes, ik weet wat je bedoeld en het is inderdaad heel kut.

Klinkt misschien stom ofzo. Maar ik heb dat ook heel erg… Ik zou dus ook niet weten wat je eraan moet doen… :frowning_face:

up

Dit had ik ook, totdat ik 16 werd en een baan kreeg, haha.
Serieus, als je 16 bent, wordt caissiere in een supermarkt.

Sorry, maar dit heb ik totaal niet, dus sterkte!

up

Sociale situaties niet vermijden maar ze juist opzoeken. Praat over school, het weer , de vakantie etc. Als er onzin uitkomt, so what? Bijna iedereen zegt wel eens onzinnige dingen, maar daar moet je juist om lachen. Neem het leven niet te serieus, daar is het te kort voor.

Ik snap wel wat je bedoeld, probeer meer jezelf te zijn.
Probeer niet op anderen te letten, ik weet dat het moeilijk is, dat had ik zelf ook.
Gewoon een beetje met iedereen praten enzo, succes!!:slight_smile:

Ik werk er ook aan en dat moet je inderdaad eigenlijk doen.

Ik heb echt precies hetzelfde, dus ik weet echt hoe je je voelt…
Werken helpt iig wel een beetje, ik durf wel iets meer sinds ik ook achter de kassa zit.
En verder heb ik eigenlijk niet echt tips want die zoek ik zelf ook … sorryy!

Same.

Ik weet niet of ze het bij jou op school doen maar bij mij op school is er iets als ‘socialevaardigheids training’. Ik had eerst helemaal geen zelfvertrouwen, werd gepest enc. en nu ik die trainig gedaan heb lukt me allemaal een stuk beter word zelfs niet meer egt gepest. en als ze iets zeggen sta ik veel sterker in mijn schoenen. Je straalt dan vanzelf meer zelfvertrouwen uit wat mensen dan ook aan je zien :wink:
misschien heb je hier wat aan:$

Werken achter de kassa of als serveerster wil idd vaak best veel helpen. En verder gewoon je proberen te mengen in de gesprekken, je zegt echt niet zoveel domme dingen als je denkt hoor!

Ik heb dat ook…
en vooral als ik in de klas zit ben ik stil en dat ergerd de leraren, en nu zegt mijn slber (mentor) dat ik naar zo’n cursus moet. maar ik heb gezecht dat ik dat niet wil.
maar mischien wel iets voor jou?

Klopt! Ben ik ook geworden en heeft me geholpen om socialer te worden.

Zelfvertrouwen krijg je niet zomaar trouwens, dat groeit met jaren. Je moet jezelf gewoon in allerlei situaties gooien en daar het beste van maken en er van leren. Het steeds beter doen met sociale contacten. Heb ik ook gedaan en dat is de enige tip die ik kan geven eigenlijk. Het heeft gewoon tijd nodig en je kunt niet morgen al super sociaal zijn.
Ik heb nog steeds last van dat ik onzin uitkraam als ik zenuwachtig ben. En dat kun je ook zijn, zonder dat je het in de gaten hebt. Maar langzamerhand heb ik wel meer zelfvertrouwen gekregen :wink:

ik heb dat vroeger was ik sociaal aangelegd maar nu heb ik verlegen aangst anderen mensen te ontmoeten op bassischool 4 begon tot groep 8 verlegen stil meid en op middelbare was ramp komt ook ik ben erg gepest vandaar

^ Wow, sorry, maar ik snap echt niets van je zin