verlegen

ik ben heel erg verlegen en durf dus niet veel. omdat ik op niemand af durf te stappen zit ik dus alleen. in de klas heb ik wel vriendinnen maar je leert je hele klas kennen en mijn vriendinnen in de klas heb ik via een vriendin die ik al kende gemaakt.

en op vakantie…
men zusje maakt altijd vriendinnen. maar die vind ik te jong, dus daar ga ik niet bij mee doen.
zelf maak ik geen vriendinnen omdat ik niet op mensen af durf te stappen.
en dan komt er een leuke/knappe jongen op mij af word ik helemaal zenuwachtig en zech allemaal domme dingen enzo. die jonge was dus snel weer verdwenen. en dat vond ik wel jamer. en nu heb ik dus spijt dat ik het zo heb aangepakt.

en zelfvertrouwen heb ik wel in men uiterlijk. (eerst niet maar nu wel) maar ik ben gewoon bang dat ik iets doms zech of dat hij/zij me niet ziet zitten en gelijk weer weg is.

hebben jullie wat tips voor mij??? want die kan ik wel gebruiken

xxx :wave:

bedankt!! voor je tip!
ik heb wel het iedee dat het al iets minder is geworden.

jaa, heb ik ook best vaak last van :flushed:

mij hebben ze altijd geleerd om gewoon te doen en niet na te denken, en dat als je een klik met iemand hebt gesprekken voeren vrijwel vanzelf gaat…

ik weet ook nooit zo goed wanneer ik iemand moet groeten en wanneer niet xd

ja daar heb ik ook last van. als ik iemand uit de klas zie (niet op school natuurlijk) denk ik altijd moet ik noe iets zeggen of niet.

en als er eenmaal een klik is kan ik wel gewoon lekker kletsen zonder de heletijd te denken: wat moet ik nu zechen…?

more tips!

more

Ik heb het ook. Maar tegenwoordig ga ik met heel veel jongens om, gewoon als vrienden he en het is een stuk minder geworden. Ik zeg nou vaak ook gewoon wat ik denk enzo. En gewoon denken: Niet geschoten is altijd mis, beter meeverlegen dan niet verlegen blablabla.
Of je denk zoals ik: Je leeft maar één keer!
( nouja tegenwoordig denk ik: mijn leven is nou toch al voorbij, want m’n ex maakte het uit, haha het werkt wel?)
Maarja succes ermee, het wordt vanzelf minder, maar het is irritant…

herkenbaar :slightly_smiling_face:. op vakantie durf ik nog wel op mensen af te stappen, dan denk ik ik zie ze toch nooit meer, dus het boeit me niet wat ze van me vinden. maar thuis… echt heel vervelend, ik ben ook altijd heel snel rood.

daar heb ik soms ook last van :flushed:

niet denken maar doen…
ik heb het ook bij jongens, dan denk ik ook meestal: oh nee he dat kwam er echt heel erg verkeerd uit… <_<

ik wordt ook heel snel rood. voral met presentaties enzo…

ik was vroeger ook echt heel erg verlegen nu nog steeds wel een klein beetje maar niet tegen mensen die ik al ken
eigenlijk helpt het het best om gewoon je zelf te zijn en gewoon spontaan op iemand af te stappen
je kan er ook wel in oefenen denk ik door elke dag spontaan iets tegen iemand te zeggen die je niet of niet zo goed kent
bijv. leuke schoenen of leuke tas!
of de weg vragen ook al weet je die wel
dat helpt denk ik ook wel

iris:
ja miss moet ik gewoon elke dag wel iets zeggen tegen iemand waarbei ik dat normaal niet zo snel zou doen!

more

more

ja ik ben ook echt heel verlegen , maar
sinds ik werk maak ik daar ook wel beetje nieuwe
contacten enzo en moet daar veel tegen mensen praten dus dan wordt je vanzelf minder verlegen :wink:

Ga met een goede vriendin en iemand van die vriendin (bv een jongen) die je niet kent afspreken en gezellige dingen doen (:
Als je al automatisch tegen die vriendin spontaan doet hoef je er veel minder moeite voor te doen tegen die jongen.

Das moeilijk :stuck_out_tongue: Als je denkt “oh shit, straks word ik weer knalrood”, dan gebeurt dat juist :stuck_out_tongue: Je moet dus denk ik gewoon van tevoren tegen mensen zeggen “als ik zenuwachtig ben word ik altijd knalrood dus daar moet je maar niet op letten” fzoiets, dan hoef je je er niet voor te schamen en dan word je ws minder snel rood (als dat bij jou zo werkt dan ; ))…

bedankt