Verlegen

Ik ga zaterdag voor het eerst afspreken met een jongen, hij vroeg of ik zin had om samen te koken en dan te eten en gezellig een avondje films te kijken. Ik heb hem al 2 keer eerder gezien tijdens uitgaan en toen hebben we ook gezoend enzo, maar in die drukte is het een beetje moeilijk praten.
Maar zaterdag ga ik dus naar hem toe, hij is home alone, maar ik heb een probleem: Ik ben echt heel snel verlegen. Ik weet niet wat ik moet zeggen en word vaak super snel rood…
Hebben jullie misschien tips voor me? :flushed:

ik heb hier ook zo’n erge last van, en dan vooral bij jongens… misschien is dat de reden dat ik na mijn 11e geen vriendje meer heb gehad…

Jaa precies, dat heb ik dus ook… Dit is de eerste jongen waar ik echt weer een goed gevoel bij heb, maar ik durf gewoon bijna niet af te spreken zo verlegen ben ik, daardoor verpest ik het ook meestal bij de meeste jongens

Gewoon lekker jezelf zijn! Vraag hem eventueel naar zijn hobby’s, werk, school, vrienden, familie etc. dan komt het vanzelf goed :slightly_smiling_face:

Gewoon jezelf zijn en proberen om kalm te blijven. Hij is tenslotte maar een jongen en niet een boeman!
Als hij je ook leuk vindt (waarschijnlijk wel), zal hij vast ook een beetje zenuwachtig zijn. Jullie zijn twee mensen die elkaar leuk vinden en elkaar proberen te leren kennen. En zenuwachtig zijn (vooral in het begin) is iets heel normaal.
Dus maak je niet zo druk, het komt vast goed!

Inderdaad gewoon lekker jezelf blijven. Probeer te ontspannen en relaxen en dan komt het allemaal wel goed. Je kan eventueel van tevoren bedenken waar je over wilt praten, hobby’s bijvoorbeeld. Maar bereid je niet helemaal voor door allerlei dingen te bedenken, houd het spontaan. Veel plezier alvast!

Dankjulliewel, dit stelt me al heel wat meer gerust haha (:

Haha dat is fijn om te horen, het gaat vast helemaal goedkomen zaterdag! :grinning:

Een jongen vraagt je niet zomaar bij hem thuis hoor. Als je gwn jezelf bent komt t vast wel goed. De meeste jongens vinden het wel schattig als je snel rood wordt. :wink:

Ik snap je helemaal! Ik word ook snel verlegen en rood, dat is soms echt vervelend … haha. Nou ga ik ook binnenkort afspreken met een jongen die ik echt heel leuk vind dus ben ook benieuwd hoe dat gaat aflopen. Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen en bij jou ook !:slight_smile:
Gewoon lekker jezelf blijven en praat over jullie intresses bijvoorbeeld. En jullie gaan ook een film kijken toch? Dan hoef je ook niet heel de praten haha.
Succes meis het word vast hartstikke leuk! X